Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stefje schreef:Alsnog bellen, vragen hoe de 330 euro ex. btw tot stand is gekomen (wat kost wat) en vragen waar het verschil in zit met het bedrag dat de assistente noemde. En een veearts die zwart werkt is wel erg bijzonder... en al helemaal over zo'n groot bedrag. Ik heb het echt nog nooit meegemaakt.
Je kunt zeggen dat je overdonderd was omdat je niet had verwacht dat je het zwart kon betalen, en nu over het verschil geen prettig gevoel hebt en dat graag even opgehelderd hebt. Die 330 moet hij ook gewoon kunnen onderbouwen, het is geen handjeklap...
rumay schreef:Jij hebt gevraagd de kosten van visite en bloedonderzoek en daar zijn wat dingen bijgekomen lees ik
Omdat je het "zwart" hebt laten doen krijg je geen rekening waardoor je niet kan kijken wat alles precies kost en ervaring leert dat een poedertje en injectie van het een of ander behoorlijk aan kan tikken, volgende keer vragen wat iets kost (ter plekke) scheelt al heel veel.
060606 schreef:stefje schreef:Alsnog bellen, vragen hoe de 330 euro ex. btw tot stand is gekomen (wat kost wat) en vragen waar het verschil in zit met het bedrag dat de assistente noemde. En een veearts die zwart werkt is wel erg bijzonder... en al helemaal over zo'n groot bedrag. Ik heb het echt nog nooit meegemaakt.
Je kunt zeggen dat je overdonderd was omdat je niet had verwacht dat je het zwart kon betalen, en nu over het verschil geen prettig gevoel hebt en dat graag even opgehelderd hebt. Die 330 moet hij ook gewoon kunnen onderbouwen, het is geen handjeklap...
Ja ik dacht er aan de ene kant ook aan om te bellen maar wat als het wel klopt dan voel ik me ook banketstaaf tegen over die man. Misschien heeft hij nog ze best gedaan voor mij. Maar het voelt gewoon niet goed. Ik twijfel. Me geld krijg ik er denk toch niet meer mee terug?
stefje schreef:Nou dat ligt eraan, misschien heeft de man zich wel vergist. Ik herken de schroom en je gedachtes heel goed -ik kan uren ophikken tegen iets op te helderen met iemand-, maar je wil gewoon even duidelijkheid. Bedenk maar dat de man vreemd bezig is door het zo te doen, en dat jij best even een vraag mag stellen. Hij kan niet zomaar een bedrag uit zijn duim zuigen ter plekke. Als hij lastig zou gaan doen even wijzen op zijn assistente die een heel ander bedrag noemt. Hij zal vast ook tevreden klanten willen hebben, want een ontevreden klant is zeker geen reclame. Ik denk altijd maar 'het moet niet mijn probleem worden als een ander iets veroorzaakt heeft'. Leg het probleem terug waar het ontstaan is, dan is het van jouw schouders. Daar hoort het nl. niet.
060606 schreef:Wilawander schreef:Wel erg veel geld. Ik heb voor uitgebreid bloed en mestonderzoek en antibiotica en nog wat medicatie nog geen 200 euro betaald met btw!!
Ja daarom.. dat is dan met BTW, en waarschijnlijk ook zonder de kortingen en gratis mestonderzoek?
stefje schreef:Edit:
Ik zou trouwens nooit iets medisch of echt technisch (elektriciteit, bouwen dragende delen e.d.) zwart doen. Je kunt een probleem krijgen later en dan heb je geen bewijzen dat de persoon een dienst voor je heeft gedaan en wat, want je hebt geen bon.
geerke schreef:Bij mijn dierenarts kost een bloedonderzoek al 200 euro,en daar zitnog niet de pijs in van het komen,datis ook nog eens 70euro.Dierenartsen zijn gewoon duur,geen idee waarom.Je kunt beter zorgen dat je ze niet nodig hebt,in dit geval redelijk eenvoudig om gewoon te ontwormen,en niet wachten tot je paard suf en mager is