Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Joolien schreef:Als eerste, zijn jullie daar niet geweest in de tussentijd om hem te checken? Wat voor ruwvoer kreeg hij daar?
Kregen jullie zijn trainingschema door? Was hij braaf?
Ik word hier namelijk heel kriegelig van, paard is slecht verzorgd, dat is duidelijk.
Joolien schreef:Als eerste, zijn jullie daar niet geweest in de tussentijd om hem te checken? Wat voor ruwvoer kreeg hij daar?
Ik word hier namelijk heel kriegelig van, paard is slecht verzorgd, dat is duidelijk.
Nicky1963 schreef:Joolien schreef:Als eerste, zijn jullie daar niet geweest in de tussentijd om hem te checken? Wat voor ruwvoer kreeg hij daar?
Ik ben niet bij hem geweest, mijn man wel. Hij had al gezegd dat ie er niet heel goed uitzag.
Ik heb mijn man diverse keren gezegd dat hij hem beter weg kon halen, maar mijn man had een grenzeloos vertrouwen in deze kerel omdat hij een wederzijdse vriend zo goed had geholpen.
Na een keer of tig op mijn man inpraten heb ik het maar zo gelaten.
Dat hij slecht verzorgd is zien wij ook, mijn vraag (o.a.) is hoe het kan dat hij zo'n slechte conditie heeft. Daar snap ik echt geen moer van.
Askja schreef:Vind je het serieus raar dat het paard een slechte conditie heeft als hij zo weinig te eten/ goede zorg heeft gekregen bij die trainer? Een paard kan alleen spieren en uithoudingsvermogen opbouwen als hij genoeg te eten krijgt. Arm dier, hij heeft nu moeten interen op zijn vetreserves.Een goeie les voor jullie voor de toekomst: altijd gaan kijken als je je paard ergens in training zet. Dat doe je toch ook uit betrokkenheid, je bent toch benieuwd hoe je paard het doet in de training?
Lekker laten bijkomen nu, even geen werk, onbeperkt ruwvoer geven en pas weer met hem aan de slag als ie weer op gewicht is en er goed uitziet.
Ragdollcat schreef:Ik denk dat er weinig mee is gedaan + slechte voeding en verzorging...........dan vind ik het niet zo vreemd dat ie geen conditie heeft.
En ik vind het raar dat jij niet zelf bent gaan kijken hoe het ging, maar dat je alleen jouw man liet gaan en zelfs niet eens toch ging kijken nadat jouw man aangaf dat ie er niet goed uitzag en liet je het gewoon maar zo.............Raar dat jouw man het wel oke vond zo........enkel en alleen omdat ie een ander goed had geholpen. Het gaat toch om jullie en jullie paard en niet een ander.
Jouw man is toch niet de baas over wat je wel en niet mag doen, nee toch.
Ik was allang direct erheen gegaan en er direct aan het regelen om het dier er z.s.m. weg te halen.
Ania schreef:Klinkt als wormen inderdaad. ook met het slecht in de vacht zitten. Je zou eventueel ook bloed kunnen laten trekken om te zien of het paard tekorten heeft.
Verder zou ik er nooit meer een paard naar toe brengen. Sowieso alleen al vanwege de verzorging, maar als je een paard moet longeren voor het inspannen terwijl het net 5 (!!) maanden in training is geweest dan is hij in mijn ogen niet goed getraind.
Ragdollcat schreef:Ik denk dat er weinig mee is gedaan + slechte voeding en verzorging...........dan vind ik het niet zo vreemd dat ie geen conditie heeft.
En ik vind het raar dat jij niet zelf bent gaan kijken hoe het ging, maar dat je alleen jouw man liet gaan en zelfs niet eens toch ging kijken nadat jouw man aangaf dat ie er niet goed uitzag en liet je het gewoon maar zo.............Raar dat jouw man het wel oke vond zo........enkel en alleen omdat ie een ander goed had geholpen. Het gaat toch om jullie en jullie paard en niet een ander.
Jouw man is toch niet de baas over wat je wel en niet mag doen, nee toch.
Ik was allang direct erheen gegaan en er direct aan het regelen om het dier er z.s.m. weg te halen.