Hallo Ik heb een vraag Ik heb mijn paard woensdag laten castreren Hij loopt overdag buiten en wandel er dan ook mee savonds wandel ik 2 x 20 min Vandaag is zijn koker wat gezwollen Heeft iemand hier ervaring mee of dit niet te dik is
Ik verplaats dot topic naar Medisch waar het beter past.
Tilmar
Geplaatst: 03-02-17 16:52
Schijnt wel normaal te zijn, een pony die ik aan het beleren ben is begin januari gecastreerd en in de brief van de dierenarts stond ook dat het dik kon worden na een paar dagen. Hij had het ook. Als het lukt koelen met water langs de wond en daarnaast een beetje wandelen. Minstens 1x per dag temperatuur opnemen, als die niet te hoog is gaat het goed. Stal schoon houden is ook belangrijk. Bij mijne was het na 2 weken aardig geheel. En nu is ie een brave ruin
ja dit is normaal, heb weleens meegemaakt dat het aan het ontsteken was het arme dier kon bijna niet meer plassen. wandelen/bewegen en evt koelen met water. het herstel van dit dier duurde ongv 5/6 weken incl ab kuur en herstelwerkzaamheden.
Oké gelukkig Hij is pas 9 maanden dus koelen met water gaat nog niet echt lukken nu Maar wandelen doen we toch zeker om de 2 uur dus dat komt wel goed dan
Limax133
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 19:34
Limax133 schreef:
Oké gelukkig Hij is pas 9 maanden dus koelen met water gaat nog niet echt lukken nu Maar wandelen doen we toch zeker om de 2 uur dus dat komt wel goed dan
En het wondje ziet dat er ook redelijk uit ? Heb normaal Aleen merries En aangezien het nog zn jonkie is maar we geen andere keus hadden vind ik dit best spannend
Wij hebben afgelopen Najaar ons hengstje laten castreren. Hij had amper zwelling, maar na een korte tijd begon het bij hem ineens te zwellen en dik te worden. Dierenarts erbij en hij bleek een zaadstreng ontsteking te hebben. Zijn wond zag er niet zo 'vies' uit als op de foto's hierboven.
Ik zal even wat foto's voor je opzoeken, maar ik vond dat er toch wel op lijken.
Zelf zou ik het, zolang zijn temperatuur netjes blijft en zijn gedrag niet gek wordt, eventjes aankijken, want het is normaal dat het kan zwellen. Als je het echt niet vertrouwt, kun je altijd even met de dierenarts overleggen.
Een van mij is niet gezwollen en ander wel. Elk paard reageert anders er op natuurlijk.
dravergekkie
Geplaatst: 03-02-17 19:53
Zwelling na een paar dagen is vrij normaal.
Ik heb die van mij nooit met water staan koelen overigens.
Mocht je het toch niet vertrouwen kan je natuurlijk ook altijd nog de foto's door mailen naar je da. Al is het nu weekend dus zal reactie nog even op zich laten wachten.
Limax133
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 19:54
Ik heb het gevoel dat het ook wel prima is En met de foto's die ik al gezien heb lijkt het er allemaal wel wat op vind dat wondje er Aleen wat vies uitzien
Anoniem
Geplaatst: 03-02-17 19:57
Het is normaal, de pus even in de gaten houden! Maar 9 maanden en al castreren?
Janinevv
Geplaatst: 03-02-17 19:57
Zolang hij niet duf suf en minder trek in eten krijgt en zijn tempratuur is goed?
Limax133
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 19:59
bobje26 schreef:
Het is normaal, de pus even in de gaten houden! Maar 9 maanden en al castreren?
Ja erg vroeg maar hij loopt ver vooruit is al 1.48 cm en wilde al op de merrie veulen dus de da zei ik zou het zo snel mogelijk doen anders had ik natuurlijk echt nog even gewacht
Limax133
Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 20:02
Janinevv schreef:
Zolang hij niet duf suf en minder trek in eten krijgt en zijn tempratuur is goed?
Hij eet echt als een malle en temperatuur is goed over zijn gedrag maak ik me echt totaaal geen zorgen