Paard met maag/darm problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Paard met maag/darm problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 14:22

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met het liefst holistische behandelaars voor een paard met maag/ darm problemen en of er dus personen aangeraden kunnen worden waar positieve ervaringen mee zijn.

Ik zal even het beeld schetsen: paard van 16 jaar oud, luchtzuiger wat hij al doet vanaf veulen af aan. Waarschijnlijk z'n hele leven al maag/ darm problemen..gevoelig voor {gas/verstoppings} koliek. Kan niet tegen kuil en heeft geen voortanden meer door het luchtzuigen.

Hij krijgt nu geweekte bietenpulp +gastroplus en onbeperkt hooi..gastro guard doet hem goed in de zin van dat hij minder opgeblazen is en daardoor fijner loopt/ vrolijker is en minder lucht zuigt.
Echter heeft hij nog steeds veel last van een soort obstipatie lijkt het en moet hij regelmatig en veel lopen om dat beter te krijgen. {dat geeft hij ook zelf aan dat hij graag wilt lopen, raakt gefrustreerd als dat niet kan}
Echter is hij met singel/ zadel/ deken op en af doen zwaar geirriteerd op zijn hele buik gebied, de ene dag erger dan de andere dag. En dusdanig dat ik hem moet waarschuwen omdat hij uit frustratie anders wilt trappen. Dit is ontstaan in het najaar waarbij hij een zandkuur heeft gehad waar hij heel erg last van had {er twee paarden verhuisden waar hij stress van had} en door die combinatie ook heel erg af viel. Hij is nu eindelijk weer mooi op gewicht door de gastro guard maar voor mij is het duidelijk dat er nog steeds iets niet goed gaat in zijn spijsvertering maar ik weet niet wat.

Daarom zit ik te denken aan iets als een biotensor waarmee je het hele paard af kan gaan oid, en zou ik graag ervaringen horen van mensen die daar ervaring mee hebben.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 30-01-17 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Re: Paard met maag/darm problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:29

Ik reageer op laptop nog wel wat uitgebreider, maar... ja, ik heb goeie ervaringen bij Den Hoek :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:32

Is de dosis gastroguard wel hoog genoeg?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 14:34

Ik zie dat ik gastroguard heb geschreven, ik bedoelde gastro plus. Hij heeft een week een proefbehandeling gehad met omeprazole/ gastroguard spuiten en als hij een maagzweer had zou hij daar volgens de DA binnen die week positief op moeten reageren en zo niet dan had het geen zin om door te gaan. Ik zag geen enkele verandering die week dus ben daar vanwege de kosten niet mee door gegaan.

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:40

Ken je het product van de Paardendrogist "maagsupport"? Misschien is dat iets voor je paard. Succes.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 15:02

Dankje, ik kende het niet..ik lees goede recencies.

Ik vraag me alleen af of de mijne last heeft van zijn maag..hij gaapt niet, eet goed, staat niet opgetrokken met zijn buik oid. En aangezien ik zelf al het ea geprobeerd heb aan middeltjes..wil ik eigenlijk gewoon echt eens weten wat er mis is en hoe ik dat gericht kan behandelen.

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:03

als je iets echt helemaal alternatief wil uit proberen. Kun je nog bioresonantie uit proberen.

edit: ik zie nu je biotensor pas, dus iid dat ja:)

Voor een pensioen paard van ons heeft dat goed geholpen met vinden van oorzaak en behandeling door middel van kruiden/druppels en/of supplementen poeders (bv phytonics)
Bleek uiteindelijk vooral last van maagsweren te hebben, en met magnesium poeder en onbeperkt hooi is ze nu klachtenvrij.
Als je geïnteresseerd bent laat maar weten, dan zoek ik de specifieke naam er even bij :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 15:05

Ja geef maar door die naam als je wilt, ik wil niks uitsluiten en sta overal voor open.

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:26

Holistische praktijk den Hoek.
En wij hebben goede ervaringen met Annika ten Napel

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:24

Mijn ruin had altijd een wat opgeblazen buik en een plasje mestvocht bij zijn mest (dus eerst mest, dan nog een plasje vocht er achteraan). Hij blijkt moeite te hebben met voerveranderingen (van hooi naar gras en andersom), en niet goed tegen voordroog en veel herfstblaadjes te kunnen. Bij Den Hoek hebben ze hem behandeld en hebben we druppels meegekregen (Micro Comp en een keer Clear Intestine). Ook hebben we de overstap naar hooi gemaakt i.p.v. voordroog, want anders bleef het dweilen met de kraan open. Bij de overgang naar de wei bouwen we heel langzaam op en ondersteunen we hem met Micro Comp.

Mijn ruin is onder behandeling bij Margot, van Den Hoek. We hebben ook Sandra van Leeuwen gehad, zij werkte tijdelijk bij Den Hoek tijdens Margot's zwangerschapsverlof. Over Sandra was ik ook heel tevreden :j

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:34

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:22

Elisa2 schreef:
Dankje, ik kende het niet..ik lees goede recencies.

Ik vraag me alleen af of de mijne last heeft van zijn maag..hij gaapt niet, eet goed, staat niet opgetrokken met zijn buik oid. En aangezien ik zelf al het ea geprobeerd heb aan middeltjes..wil ik eigenlijk gewoon echt eens weten wat er mis is en hoe ik dat gericht kan behandelen.

Het blijft altijd lastig maar ik dacht......niet geschoten..........

Succes

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:28

Als jou paard aangeeft dat hij pijn heeft in zijn buik. Waarom laat je dan de veearts niet komen?? Dat vind ik nou zo raar. Hij laat toch zien dat zijn buik pijnlijk is, je mag er niet aankomen, dan slaat hij naar je.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 08:17

Als je goed leest dan lees je dat de DA al geweest is...maar dit is geen simpel "probleempje" en ik zoek juist een oplossing voor hem die niet al te belastend is met wel duidelijk resultaat. Dus imo is je verwijt niet terecht..

Bedankt, Den Hoek staat wel op mijn lijstje om naar toe te gaan..ga ook even meer informatie inwinnen over Jeannette Kompier.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:12

Sorry, overheen gelezen. Stom van me....

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:30

Ik volg. Heb exact hetzelfde met onze ruin...... Heeft al in de kliniek gestaan, geen maagzweren, geen bijzonderheden in bloed of buikecho, geen afwijkingen in de darmen. Lijkt een reactie op voer. Hij staat nu op hooi (geen voordroog meer, daar reageert hij ook op) en als krachtvoer Bonpard Colon. Gaat stukken beter, maar toch af en toe weer opgeblazen, gevoelig op de buik en gassig.....

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:51

Mijn verzorgpaard heeft dit ook, ook erg gevoelig op zijn buik..

Wij geven hem alleen droge hooi, en daarbij suplementen voor zijn darm. Suplementen zijn kruiden.

Als hij een wormenkuur heeft gehad dan wordt het automatisch erger, zijn leverwaarden gaan ook hoog.
Da geven wij ook een suplement voor. (Ik moet nog kijken hoe die precies heten)

Hij is gevoelig op voerveranderingen, zeker gevoelig op gras.

Het is een ruin van 6 jaar, Pre.

Ik lees mee met wat jullie allemaal doen, wij zijn hier ook nog zoekende..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 16:10

Moeilijk probleem he...

Dat de leverwaarden hoger worden na een wormenkuur begrijp ik wel, er komen dan veel "afvalstoffen" vrij en de lever moet dat weer allemaal verwerken.

Daatje, klinkt heel herkenbaar wat jij schrijft..bij die van mij wisselt het ook per dag. Al is hij over het algemeen genomen wel een stuk vrolijker sinds de gastroplus.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:16

Ja, echt lastig. Ik durf de gastro plus niet te proberen. Hij reageert erg op suikers in elk geval en geen idee wat de waardes van gastro plus zijn. Ik voer nu op advies van de kliniek Bonpard Colon, is door een da ontwikkeld en zou een gunstig effect op de darmflora moeten hebben. Merkte jij snel effect van de gastro?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:19

Dap van nature. Onze merrie had bijna t zelfde. Kwam niks uit bloed. Toen verder gezocht en kwam bij Sandra uit. Ik vond het prettig dat zij ook regulier da was. Dus naar mijn idee brede blik. En t heeft geholpen. Kwamen behoorlijk wat dingen naar boven. Maar met verschillende druppels, ander voer hebben wij nu weer een glanzende blije tinker!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:22

Ik lees dat hij maar één kuur tegen zand heeft gehad, paarden met veel zand in hun darmen hebben ook behoorlijk veel pijn dus misschien een optie om daar toch nog eens naar te kijken??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:26

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 16:32

bigone schreef:
Ik lees dat hij maar één kuur tegen zand heeft gehad, paarden met veel zand in hun darmen hebben ook behoorlijk veel pijn dus misschien een optie om daar toch nog eens naar te kijken??

Hij krijgt ieder jaar een zand kuur in het voor en najaar, maar dit was voor het eerst dat hij daar zo slecht op reageerde. :(
Sowieso wil ik het wel gaan herhalen in het voorjaar weer..

Daatje, ja ik had echt binnen twee dagen al veel verschil voornamelijk dat hij veel minder opgeblazen was.

Sandra van Leeuwen klinkt ook goed.

Jeannette Kompier heeft een vriendin van mij bij haar paarden gehad, waarvan ze er bij de ene wel baat bij had en bij de ander niet ondanks de best dure druppels/ medicijnen dus loop daar niet gelijk heel warm voor.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:38

Controleer je zijn mest ook regelmatig op zand??

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 16:55

Misschien niet genoeg..ik ga het eens een week doen en bijhouden. Dankje voor het meedenken!
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 31-01-17 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt