Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 23:15

De titel zegt het al...

Een witkop is erg leuk, maar nu het weideseizoen al enige tijd begonnen is en de paarden 24 uur per dag op de weide lopen is het verbanden van de mond van mijn paard een groot probleem...


Afbeelding

De zijkant/onderkant van haar mond verbrand dus flink... ze heeft een uv werende vliegenkap met neusbeschermer om maar dit beschermt dus niet de zijkant van haar mond.

Het is zelfs zo erg dat ze korsten erop krijgt en geen bit meer in kan.
Ik zet haar nu op het heetst van de dag binnen maar dan wordt ze helemaal gek alleen en dat is met dat warme weer ook niet goed.

Ik heb factor 50 geprobeerd, uierzalf, sudocreme, vaseline.... maar dat wil niet werken...

Ik ben dus opzoek naar een gouden tip mbt neus/mondbescherming voor de hele dag. Een kap oid...

Wie kan mij (en vooral mn paard) hiermee helpen?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:19

Niet meer in de zon zetten. Die huid is al beschadigd nu. Wat overigens wel kan is dwt het irritatie is van een plant die ze eet iov zonnebrand. Maar anders toch opstallen evt met een ander paard en in de nacht naar buiten, of een partytent neerzetten dat ze kan schuilen.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:26

Aldus een oud paardenboertje als je koffie gezet hebt dan de koffieprut daarvan erop smeren

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 23:30

leestmee schreef:
Aldus een oud paardenboertje als je koffie gezet hebt dan de koffieprut daarvan erop smeren


Dat heb ik ooit ook eens gehoord ja !! Bedank voor het herinneren.. ik drink graag koffie dus ga dat morgen gelijk testen.

Kim

Berichten: 1210
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:34

Volgens mij kan je via sites in Amerika factor 100-130 kopen. Weet het niet zeker, maar is het zoeken waard :)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:36

Citaat:
leestmee schreef:
Aldus een oud paardenboertje als je koffie gezet hebt dan de koffieprut daarvan erop smeren


Dat heb ik ooit ook eens gehoord ja !! Bedank voor het herinneren.. ik drink graag koffie dus ga dat morgen gelijk testen.





Meen je dat?
Zomaar iets wat iemand zegt, zonder enige onderbouwing?

Ik bedoel.."vroeger" piesten ze ook over mok....

En op jezelf al eens uitgeprobeerd? Koffieprut op brandblaren bij jezelf? Misschien dat eerst doen voordat je je paard er aan waagt??

Gewoon voor nu overdag opstallen, en eventueel je dierenarts om advies vragen

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:38

Misschien een stom idee,maar een graasmasker.Dat zit om de hele snuit heen.Alleen moet ze dan anders leren eten.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:39

Graasmasker? Niet de meest leuke oplossing, maar voor dagen zoals afgelopen weekend het enige dat echt ook blijft zitten... de rest zweet/kwijlt er ook weer af op den duur...

Wel naar hoor! |o mijn jaarling staat nu ook 24/7 en die heeft alleen witte achterbenen. Vriendinnetje van haar had haar neusje ook al verbrand... -O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:40

Britta31 schreef:
Misschien een stom idee,maar een graasmasker.Dat zit om de hele snuit heen.Alleen moet ze dan anders leren eten.


Great souls think alike _/-\o_

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:48

Gimme_Spurs schreef:
Britta31 schreef:
Misschien een stom idee,maar een graasmasker.Dat zit om de hele snuit heen.Alleen moet ze dan anders leren eten.


Great souls think alike _/-\o_



Wel grappig dat je jezelf als groot denker neerzet, maar de uitdrukking fout schrijft ;) Niet naar bedoeld hoor...viel me gewoon op.

Zijn het echt blaren? Sunblock is echt geen optie? Of lukt het paard dat eraf? Als het eerste graads is zou ik die koffiedik er eens op wagen hoor.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 29-05-17 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:49

Punz je haalt me de woorden uit de mond... vroegah gooide ze ook afgewerkte olie over mok... :=

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:52

Is insmeren met klei geen optie?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:53

Ir111 schreef:
Punz je haalt me de woorden uit de mond... vroegah gooide ze ook afgewerkte olie over mok... :=


En stel dat dat gewoon werkt?

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 23:55

nee het zijn geen blaren... het zijn korsten die op de mondrimpels zijn gaan zitten... ik dacht zelf ook aan een graasmasker en dan het mondgedeelte eruit knippen zodat ze wel redelijk kan blijven eten. Sunblock werkt niet ism nat gras smorgens en drinken... ik zat zelf de denken om het graasmasker idee tr maken aan haar huidige vliegenkap.. alleen weet iemand wat voor stof/materiaal dat is? Zodat ik dat kan kopen en achter de naaimachine kan?!

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 23:55

Nabster schreef:
Ir111 schreef:
Punz je haalt me de woorden uit de mond... vroegah gooide ze ook afgewerkte olie over mok... :=


En stel dat dat gewoon werkt?


Urine werkt ook tegen mok :j dus dat klopt... afgewerkte olie geen idee...

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 23:56

opala schreef:
Is insmeren met klei geen optie?


Had ik gedaan maar dat gaat eraf na het eten van nat gras smorgens en tijdens drinken.. het is echt haar hele mond/lippen...

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:58

Ik geloof niet zo in het principe baat het niet dan schaadt het niet. Tuurlijk kan het werken maar het kan ook heel onaangenaam zijn. Afgewerkte olie is bv chemisch afval en kankerverwekkend weten we nu.

Cafeïne, geen idee. Ik weet wel dat honden en katten het smerig vinden ruiken. Ik vraag me af hoe dat voor een paard is.

HarmonieC
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:58

Even kijken naar een groter neusnetje. De neusnetjes van Waldhausen vallen groot en redelijk rondom de neus. Kan je met klitteband aan het neusdeel van het halster zetten en met de buitenste klittenbandstroken aan de metalen ringen aan de zijkant van het halster. Of ze uv werend zijn of een uv werende versie hebben weet ik niet. Hier in gebruik vanwege de pollen.

dushishoeve

Berichten: 720
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 00:00

Punz schreef:
Citaat:
leestmee schreef:
Aldus een oud paardenboertje als je koffie gezet hebt dan de koffieprut daarvan erop smeren


Dat heb ik ooit ook eens gehoord ja !! Bedank voor het herinneren.. ik drink graag koffie dus ga dat morgen gelijk testen.





Meen je dat?
Zomaar iets wat iemand zegt, zonder enige onderbouwing?

Ik bedoel.."vroeger" piesten ze ook over mok....

En op jezelf al eens uitgeprobeerd? Koffieprut op brandblaren bij jezelf? Misschien dat eerst doen voordat je je paard er aan waagt??

Gewoon voor nu overdag opstallen, en eventueel je dierenarts om advies vragen


Een vriend van mij had een pony met een schaaf/brandwond van over de streng gaan voor de wagen. Dus binnenkant achterbeen... oppervlakte van ongeveer 20x20 cm... 5 dagen koffieprut erop en het was weg en weer genezen met haar en al... mensen zullen dat gerust niet zomaar roepen als het niet werkt..

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:03

Er is maar een afdoende middel. Geen zon erop. Dus niet onbeperkt buiten met deze felle zon.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:03

Urine over mok doet nul komma niets... Nooit aangetoond.

Maar waar ik vooral op doel is de bereidheid iets op een wondje te smeren zónder enig idee te hebben wat het doet, en wat het voor het dier betekent, wat het gewicht is van de "kennis" die gedeeld wordt.

Iemand plaatst een kreet "koffiedik er op" en er is bereidheid om het te proberen... begrijp ik werkelijk helemaal níets van. Iedereen maar zeuren over proefdieren, maar vervolgens wél je paard als proefdier gebruiken... want dát is wat je dan doet!!

Gewoon níet doen!!
Arm beest...

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:04

Dushihoeve: dat was ook gebeurd zonder koffiedik.

Maar ik ga dit topic verlaten, verdraag het gewoon echt niet.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:19

Een graaskorf waarbij je het onderste deel weghaalt en openlaat en de rest bekleed met stof die geen licht doorlaat

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:34


ampi
Berichten: 89
Geregistreerd: 16-03-15

Re: Gouden tip gezocht!! Mond verband...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 02:52

Bij mijn haf werkte dik zinkzalf erop het beste. Bleef ook goed zitten. Bracht 2x dgs een dikk laag aan. Niet inwrijven, gewoon als een "plamuurlaag " erop doen