Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SalliBalli

Berichten: 482
Geregistreerd: 04-12-11
Woonplaats: Susteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:39

3timesmom schreef:
Ik heb in het verleden al vaker met De Hoek en Eric gewerkt met mn paard.
En heb hier altijd heel fijne ervaringen mee gehad.
Meestal bel ik ook eerst mn eigen da en daarna holistisch.
Maar voor bestaande dingen hou ik contact met de mensen van De Hoek.

Mag ik vragen wie jij als dierenarts hebt? En vanwaar ze komt. (mag ook in pb)
Mn huidig paard wil nl niet graag op de trailer en de mensen van de Hoek komen momenteel niet aan huis.
Mischien jou arts wel.



Mijn merrie gaat ook niet de trailer op. Je kunt een mestbal opsturen en daar halen zij uit wat jouw paard nodig heeft. En maken druppels speciaal voor jouw paard.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:40

Ik weet niet waar je woont maar er zijn meer hele goede genezers die zeg maar hetzelfde doen als laarakker :j

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:41


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:44


Babootje

Berichten: 26278
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:16

Kuggur schreef:
Kijk maar eens in dit topic, daar komen er heel wat voorbij; [ENT] Rambam alternatief diergenezers


Hilarische uitzending. Moet wel zeggen dat ze ze goed hebben uitgekozen, want het ligt er moet ik zeggen echt dik bovenop dat het niet kan kloppen. Die dierenarts was gewoon een oplichter, vreselijk.

Maar je moet niet alle alternatieve genezers op 1 hoop gooien.

Ik zag overigens gisteren op FB dat het paard van mijn stalgenootje inmiddels helemaal genezen is verklaard en voor de laatste x in Den Hoek is geweest. Die was een aantal maanden geleden echt nog op sterven na dood.

3timesmom

Berichten: 1321
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:25

SalliBalli schreef:
3timesmom schreef:
Ik heb in het verleden al vaker met De Hoek en Eric gewerkt met mn paard.
En heb hier altijd heel fijne ervaringen mee gehad.
Meestal bel ik ook eerst mn eigen da en daarna holistisch.
Maar voor bestaande dingen hou ik contact met de mensen van De Hoek.

Mag ik vragen wie jij als dierenarts hebt? En vanwaar ze komt. (mag ook in pb)
Mn huidig paard wil nl niet graag op de trailer en de mensen van de Hoek komen momenteel niet aan huis.
Mischien jou arts wel.



Mijn merrie gaat ook niet de trailer op. Je kunt een mestbal opsturen en daar halen zij uit wat jouw paard nodig heeft. En maken druppels speciaal voor jouw paard.


ok , dat wist ik niet, hebben ze me eigenlijk ook nooit voorgesteld. Thx voor de tip.

3timesmom

Berichten: 1321
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:26

Licor schreef:
Ik weet niet waar je woont maar er zijn meer hele goede genezers die zeg maar hetzelfde doen als laarakker :j


Vlakbij Breda, net over de belgische grens.

fretjje
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:42

Mijn paard heeft ook die ziekte van Lyme gehad,hij had wel duidelijke symptomen hiervan geen eetlust,vermoeid en een dik been.Dierenarts had twee keer bloed getrokken waarvan de eerste perfect was en er uit de tweede toch de ziekte van Lyme uitkwam na een maand antibiotica is hij genezen alleen kans op terug komen is vrij groot.

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:20

Licor schreef:
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met holistisch behandelen..
Dierenarts komt hier alleen nog maar voor acute zaken.. de rest laat ik over aan de holistische geneeskundige.. daarmee bespaar ik en veel geld en heb ik een blij paard

Hier ook zo.

Dit topic heb ik gevonden via de zoekfunctie omdat ik op lyme heb gezocht. En nu blijkt het gelukkig ook een topic te zijn over een holistische aanpak. Alleen maar beter :)

Eigenlijk wil ik het helemaal niet. Ik wil dit topic niet lezen en ik wil niet denken wat ik denk. Maar ik vind wel dat ik eea moet uitsluiten c.q. onder ogen moet gaan zien.

Wat is het geval: mijn paard heeft al jaren "iets". Chiropractor er bij, osteo, fysio. Dit nadat de gewone veearts niets kon vinden (dat was in het tijdperk dat ik nog vertrouwen had in de veearts, járen geleden). Niemand weet wat hij nou heeft. De symptomen zijn stijfheid, vooral bij de rechterschouder, die verergert bij regen en/of kou. Verder ook dikke ogen en af en toe een algehele dip. Ik ben nu aan het bijhouden wat de omstandigheden zijn, zoals weer, stress enz.
Bij de stijfheid valt het op dat het van binnenuit komt. Zijn spieren zijn stijf maar zijn vel is los. Het meest aannemelijk was volgens zowel mij als de fysio dat de oorzaak ervan emotioneel is. Maar het past, helaas, ook in het plaatje van lyme.

Dus ik sta voor alles open. Ik las dat iemand haar paard had laten doormeten door iemand die bij Den Hoek gewerkt heeft. Zou ik mogen weten wie dat is? Ik woon in provincie Utrecht.

Momenteel wordt mijn paard behandeld voor artrose. Omdat er overduidelijk iets in zijn schouder mis is heb ik geen foto's laten maken. Ik weet dat de schouder een lastige plek is om goed op de foto te zetten. De symptomen zouden op artrose kunnen wijzen (stijfheid die bij regen/kou erger wordt), de spierstijfheid zou mogelijk door een compensatie in het lopen kunnen komen... een logische redenering maar de middelen (arnica + rhus tox) slaan niet aan.

Ik lees ook eea over lyme behandelen met Chinese kruiden. Heeft iemand daar ervaring mee?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:02

Koper, Sandra van Leeuwen heeft vorig jaar bij Den Hoek gewerkt, maar heeft het nu te druk met haar eigen praktijk. Ze is vorig jaar bij ons op stal geweest (toen nog vanuit Den Hoek). Ik vond haar erg prettig werken :j
Kun je met je paard niet naar Den Hoek anders? Provincie Utrecht is relatief dichtbij De Bilt.

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:06

Nee dat is helaas geen optie.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:13

Ik zweer bij bioresonantie, het heeft al vele malen het leven van mijn hond gered.
Ik laat hem doormeten en behandelen.

Voor:
Allergie vaccinaties/ ontstoren
Candidae
Lichte vorm van giardia.

En, jááá, ik weet dat sommigen dit kwakzalverij vind.
Alleen hij leeft nog en dat was na de behandelingen van de DA wel anders.
Dus ik vind dierenartsen kwakzalvers.
Einde discussie.

Praktijk visieon in Breda, vroeger was dat Gaby van Wijlen, maar die ondersteunt het alleen nog maar vanuit Ibiza :-)

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 22:37

Mini update: ik ben inmiddels twee weken aan de druppels, maar nog geen merkbaar verschil. Ik heb haar even op 'rust' qua training. Mocht er wel een beginnende peesblessure zitten linksvoor wil ik niks riskeren. Dus over twee weken ga ik het weer rustig aan oppakken, en tot die tijd doe ik alleen aan loswerken en grondwerken e.d. ik ben heel benieuwd of ik tegen die tijd verschil ga merken...

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:47

Ik vind het opmerkelijk dat het bij jouw paard gekoppeld is aan die pees. Het klopt met mijn waarnemingen: mijn ruin is 3 jaar geleden behandeld voor een blessure aan zachte weefsels, toevallig ook in een been. Hij kreeg daar middelen voor. En dat was ook de winter waarin hij wél goed liep.

Als het nou niet alleen voor die blessure heeft geholpen maar ook voor klachten die een andere oorzaak hadden...? Het heeft me in elk geval de afgelopen weken aan het denken gezet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:27

A3a1 schreef:
En, jááá, ik weet dat sommigen dit kwakzalverij vind.
Alleen hij leeft nog en dat was na de behandelingen van de DA wel anders.

Dat is echt bijzonder, ze hebben hem dus weer tot leven gewekt!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:33

Kuggur schreef:
A3a1 schreef:
En, jááá, ik weet dat sommigen dit kwakzalverij vind.
Alleen hij leeft nog en dat was na de behandelingen van de DA wel anders.

Dat is echt bijzonder, ze hebben hem dus weer tot leven gewekt!

Jij las het dus ook zo :D

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 19:23

Koper schreef:
Ik vind het opmerkelijk dat het bij jouw paard gekoppeld is aan die pees. Het klopt met mijn waarnemingen: mijn ruin is 3 jaar geleden behandeld voor een blessure aan zachte weefsels, toevallig ook in een been. Hij kreeg daar middelen voor. En dat was ook de winter waarin hij wél goed liep.

Als het nou niet alleen voor die blessure heeft geholpen maar ook voor klachten die een andere oorzaak hadden...? Het heeft me in elk geval de afgelopen weken aan het denken gezet.


De lyme is niet per se aan de peesblessure gekoppeld hoor. Maar tijdens de doormeting kwam eruit dat haar leverwaarden iets afweken, en de lever stuurt weer de pezen aan. Ik heb dus ook druppels om de afwijkende waardes weer in balans te krijgen, waardoor het lichaam uiteindelijk in staat is dergelijke blessures te herstellen.

Koper

Berichten: 30271
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:27

De lever stuurt de pezen aan? Die theorie is nieuw voor mij.

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 22:27


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:51

Dat vind ik ook het leuke aan holistisch, het is net Lego, je kunt het zo gek niet bedenken of het is aan elkaar te verbinden!

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:01

Kuggur schreef:
Dat vind ik ook het leuke aan holistisch, het is net Lego, je kunt het zo gek niet bedenken of het is aan elkaar te verbinden!



Ja hoor, geloof je het zelf?


Voor serieuze lezers: ik zou het woord 'aansturen' net niet gebruiken en het woord "lever" is net iets meer dan alleen de 'hepar' die bij mensen rechts in de bovenbuik zit.
Maar de energie van de levermeridiaan heeft idd van doen met pezen en banden.
Net zoals de levermeridiaan qua energie mbt de 24 uurs cyclus het actiefste is rond drie uur 'snachts; qua emoties de lever met woede van doen heeft; qua jaargetijden met 'de revolutie' van de lente en qua gedrag mensen of dieren met 'veel leverenergie' nog wel eens hun eigen grenzen negeren.

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 23:16

Kuggur schreef:
Dat vind ik ook het leuke aan holistisch, het is net Lego, je kunt het zo gek niet bedenken of het is aan elkaar te verbinden!


Je hoef er niet voor open te staan, maar misschien kun je dan je commentaar voor je houden. Ik ben blij dat er mensen zijn die verder kijken dan het standaard plaatje van de DA.

janneke schreef:
Voor serieuze lezers: ik zou het woord 'aansturen' net niet gebruiken en het woord "lever" is net iets meer dan alleen de 'hepar' die bij mensen rechts in de bovenbuik zit.
Maar de energie van de levermeridiaan heeft idd van doen met pezen en banden.
Net zoals de levermeridiaan qua energie mbt de 24 uurs cyclus het actiefste is rond drie uur 'snachts; qua emoties de lever met woede van doen heeft; qua jaargetijden met 'de revolutie' van de lente en qua gedrag mensen of dieren met 'veel leverenergie' nog wel eens hun eigen grenzen negeren.


Bedankt voor je aanvulling

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:25

Ik heb meerdere goede ervaringen met Eric Laarakker en andere DIERENARTSEN (wordt nog wel eens vergeten) van Den Hoek.
Zowel met mijn honden als met mijn paard/en meerdere andere paarden.

Eric heeft oa persoonlijk met succes mijn paard van de straalkanker afgeholpen. Zonder pijnlijke operaties gelukkig en ze had het aan vier hoeven.

Ook is ze stokkreupel geweest waarop ik de veearts liet komen die er niet uitkwam. Paard verging van de pijn.
Naar Eric gegaan die een ontsteking van de sesambeentjes constateerde en met succes behandelde. Mijn ervaring is dat mijn paard vaak al de dag na de behandeling verschil laat zien.

Mijn eerste hond is behandeld door Eric nadat ze meerdere da had gezien en op sterven na dood was. Dat was de eerste keer dat ik bij Eric terecht kwam. Mijn hond heeft dankzij hem nog vier hele goede jaren gehad.

Een andere hond bleef na twee knie operaties (bij een gerenommeerde kliniek in omgeving Den Haag uitgevoerd), kreupel en niet-happy.
Zij is behandeld door Thomas, die zijn 20 jaar ervaring als chirurg combineert met de holistische behandeling.
Het probleem van mijn hond was niet volledig op te lossen omdat één van de operaties niet goed was uitgevoerd. Maar ze verbeterde wel dusdanig dat ze nog prettig dertien is geworden (ze was 8 ttv de operaties).

Ik word zo moe van de starre mensen die ondanks de resultaten niet willen geloven wat ze zien omdat het nou eenmaal niet in hun straatje past.
Maak het maar lekker belachelijk. Ik weet wat ik er aan heb en ik geloof wat ik zie.
Daarnaast vind ik het nogal arrogant om de westerse wetenschap deugdelijker te vinden dan de Chinese, waarop veel van het holisme gebaseerd is.

Het is zó onlogisch om het fysieke lichaam los te willen zien van het energetische en het spirituele. Maar als mensen happy worden van hun starre denkbeelden, be my guest.
Ik sta liever voor alles open wat mijn dieren (en mezelf) kan helpen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:17

Ik mis de vindt ik leuk knop
Ook ik zie fantastische dingen gebeuren op holistisch gebied
Zie mijn profiel oa
Moet nodig update overheen trouwens

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 00:27

Ja, sinds 2009, ben ik om.
Kwakzalvers van dierenartsen hebben mijn hond alleen maar zieker gemaakt.
Maar "de alternatieven", hebben de kwaliteit van zijn leven enorm verbeterd ( hij is nu 10, volgens velen in de bloei van zijn berenleven, maar 5 jaar geleden zei ik: ik ga nog bioresonatie doen,en verder, je moet het zelf doen. )
Dat heeft hij gedaan, hij heeft geknokt, grotendeels is hij helemaal ok, alleen met de komst van de vlooien en de rui, en als hij gevaccineerd moet worden, is het ff pet.
En tussen 2-5 jaar was het in neergaande lijn pet.
Achteraf vraag je je af, waarom ben ik zo gaan leuren?
Maar goed, dat was dus voor de laatste 5 jaar en ik hoop op nog een paar jaar.

Maar kuggur, ach, die kletst maar wat aan, zijn profiel verraad hem.
Verder hoop ik dat hij zijn goede verstand nog voor iets zinnigs gaat gebruiken.