Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:15

Licor schreef:
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met holistisch behandelen..
Dierenarts komt hier alleen nog maar voor acute zaken.. de rest laat ik over aan de holistische geneeskundige.. daarmee bespaar ik en veel geld en heb ik een blij paard



Ja dat heb ik ook!
Heeft jou paard ook lyme?

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:31

Nope geen lyme gelukkig!

Maar onze shet zat bijvoorbeeld totaal niet lekker in zn vel.. geen energie, moest hem altijd meeslepen enz.. hij oogde voor mij gewoon depressief zeg maar..holistische geneeskundige erbij.. die heeft hem een flesje gemaakt met verschillende druppels van vanalles.. en na 3 weken had ik een blije pony die sprintjes trok door de wei..

Maar ook een lichte peesblessure in de schouder die een DA niet gevonden had en de holistische wel..

Of de merrie van een vriendin die altijd chagrijnig was, geen kinderen kon verdragen enz en die na behandeling echt zichtbaar veranderd was.. natuurlijk ook een deel gewoon karakter, maar een stuk rustiger en in balans daarna.. en kon toen kinderen ook verdragen..

Heb nog veel meer voorbeelden hoor :')
Vaak kan een DA met vage klachten niet zoveel en vooral dan is het holistische echt een uitkomst..

Babootje

Berichten: 26282
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:49

melody7 schreef:
[
Lyme is helemaal geen virus maar een bacterie.


Excuus bacterie idd. Deze blijft - onbehandeld - in het lichaam en kan moeilijk worden aangetoond op het moment dat er geen actieve infecties zijn.

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 08:20

Blijft lyme ook altijd bij het paard aanwezig moet je hier rekening mee houden?
Mijn paard staat nu zeker en paar maanden op medicijnen, de dierenarts zei wel dat het verstandig is om zeker 2x per jaar straks te geven.

Zus

Berichten: 602
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:09

Helaas zeer slechte ervaring met Lyme. Wel heb ik een goede ervaring met Erik Laarakker die Lyme constateerde bij mijn pony nadat het met de pony al maanden bergafwaarts ging ondanks dat de pony onder behandeling stond van een paardenkliniek . De puzzel stukjes vielen op hun plek .

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:31

Borrelia heeft iig al 40 stammen.
Dus lyme of lyme kan ook nog een verschil zijn met behandelen. Zo werkt bij de 1" dit " en bij de ander " dit " totaal niet.
Ik geloof er niet in dat er met zo' n meeting vastgesteld kan worden dat het om de bacterie borrelia gaat.
De afwijkingen in energie van organen etc kun je meten, maar de borrelia bacterie zelf?

Hij is iig in spiraalvorm, veranderd in kegelvorm, in cystes en haalt een cel leeg om er zelf in te gaan zitten....

Bloedtesten worden gedaan op anti stoffen en het hangt dus erg af of de bacterie actief is en daarbij vooral het lichaam waar hij in zit, ongeacht de klachten...

SalliBalli

Berichten: 482
Geregistreerd: 04-12-11
Woonplaats: Susteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 01:20

Mijn 18 jarige merrie heeft ook de ziekte van lyme. Ben er achter gekomen omdat ze vd zomer heel erg stijf werd en amper bewoog. Ze keek nergens naar op of om. Veearts besloot een bloedtest te doen en had lyme mee gepakt. Alles was top in orde op de lyme na. Haar lyme waardes was 30 ;(
We hebben 2x antibiotica gegeven en 2x daarna bloedtest gedaan.. de waardes bleven helaas 30.
Heb nu contact gezocht met Den Hoek en druppels besteld.
Het gaat op en neer met de gezondheid van mijn merrie. Besloten met de veearts is om haar op aspirine te zetten (theelepeltje per dag) om haar bloed wat dunner te maken en zodat ze dr wat lekkerder gaat voelen. Druppels van Den Hoek ga ik binnenkort mee starten. Ben erg benieuwd wat deze doen bij mijn merrie.

Babootje

Berichten: 26282
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:05

sneeuwpop schreef:
Ik geloof er niet in dat er met zo' n meeting vastgesteld kan worden dat het om de bacterie borrelia gaat.


Ook de borrelia bacterie kan worden gemeten.
Den Hoek heeft een enorme "bibliotheek" aan schimmels, virussen, bacterien etc waarvan ze kunnen zien hoe het paard erop reageert. Tegenwoordig zijn er zo’n 3000 frequenties van het lichaam en pathogene belastingen et cetera beschikbaar en dus te meten. Dit maakt zeer gedetailleerd onderzoek mogelijk.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:25

Babootje schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik geloof er niet in dat er met zo' n meeting vastgesteld kan worden dat het om de bacterie borrelia gaat.


Ook de borrelia bacterie kan worden gemeten.
Den Hoek heeft een enorme "bibliotheek" aan schimmels, virussen, bacterien etc waarvan ze kunnen zien hoe het paard erop reageert. Tegenwoordig zijn er zo’n 3000 frequenties van het lichaam en pathogene belastingen et cetera beschikbaar en dus te meten. Dit maakt zeer gedetailleerd onderzoek mogelijk.

Ik zou dat wel eens grondig getoetst willen zien.
Zou heel gemakkelijk moeten zijn, stuk of wat genummerde petrieschaaltjes met bacterie en schimmelkweken,en die laten determineren uitsluitend met behulp van antenne en frequentie lijst.

Babootje

Berichten: 26282
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:38

Kuggur schreef:
Babootje schreef:
Ook de borrelia bacterie kan worden gemeten.
Den Hoek heeft een enorme "bibliotheek" aan schimmels, virussen, bacterien etc waarvan ze kunnen zien hoe het paard erop reageert. Tegenwoordig zijn er zo’n 3000 frequenties van het lichaam en pathogene belastingen et cetera beschikbaar en dus te meten. Dit maakt zeer gedetailleerd onderzoek mogelijk.

Ik zou dat wel eens grondig getoetst willen zien.
Zou heel gemakkelijk moeten zijn, stuk of wat genummerde petrieschaaltjes met bacterie en schimmelkweken,en die laten determineren uitsluitend met behulp van antenne en frequentie lijst.


Voor wetenschappelijk onderzoek is denk ik nog wat meer nodig; de paarden die Lyme hebben, die Lyme niet hebben etc. Wetenschappelijk onderzoek moet aan veel voorwaarden voldoen, dubbelblind controlegroep etc.
Het is denk ik wel te doen, maar wie gaat het betalen? De farmaceutische industrie in ieder geval niet. Die hebben er geen belang bij.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:37

Je maakt het moeilijker dan het is. Het toetsen van de validiteit van lechner antenne diagnostiek hoeft niet groots te worden opgezet met zieke paarden etc.
Toon eerst maar eens simpelweg aan dat je consistent specifieke frequenties van bijvoorbeeld 20 verschillende soorten microörganismen in vitro kan meten.
Goedkoop, snel, en het zou een enorme indruk op mij maken.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:47

Ja dat zou fantastisch zijn!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:45

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om in dit topic geen discussie te starten over het al dan niet wetenschappelijk bewezen zijn of mogelijkheden daartoe voor de Lechner-antenne. Dat past niet in de strekking van dit topic. Indien er vraag naar is kan een los topic over dat onderwerp geopend worden.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:59

Angela schreef:
Bij deze het verzoek om in dit topic geen discussie te starten over het al dan niet wetenschappelijk bewezen zijn of mogelijkheden daartoe voor de Lechner-antenne. Dat past niet in de strekking van dit topic. Indien er vraag naar is kan een los topic over dat onderwerp geopend worden.

Als de gebruikte diagnostiek al niet deugt, dan kun je überhaupt geen discussie voeren over de werkzaamheid van een behandelmethode bij een bepaalde aandoening.

Je kúnt helemaal niet goed praten over ervaringen met holistische behandelmethodes bij Lyme, wanneer die eigen ervaringen helemaal niet op paarden met Lyme zijn gebaseerd. Je moet van de diagnostiek opaan kunnen als je de effectiviteit van een behandeling wilt bediscussiëren.
Kan de TS jammer vinden, maar zo werkt het helaas.

Overigens is het eerder genoemde trucje met lecherantennes wel een bekend fenomeen in de kwakzalverij en bij louche autogarages: er wordt een niet-bestaand 'probleem' met een dure naam geconstateerd dmv ingewikkeld klinkende 'diagnostiek'. De reguliere gezondheidszorg/de officiële dealer kan dit 'probleem' (uiteraard) niet goed herkennen, maar gelukkig kan de welwillende kwakzalver/garagist 'toevallig' ook de 'oplossing' bieden. Vervolgens wordt met een fantasiebehandeling of nepreparatie wat geprutst, en ziedaar, het 'probleem' is er niet meer (=nog steeds niet). Werkt altijd, en weer verlaat een tevreden klant met een lichtere portemonnee het pand.

JollysJumper

Berichten: 8
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:42

Licor schreef:
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met holistisch behandelen..
Dierenarts komt hier alleen nog maar voor acute zaken.. de rest laat ik over aan de holistische geneeskundige.. daarmee bespaar ik en veel geld en heb ik een blij paard



Fijn om te lezen dat je positief bent over holistisch behandelen. Ik ben zelf voorstander van het beste van beide werelden. Veearts komt gewoon nog langs maar verdiep me zeker in alternatieve manieren. Gelukkig staat onze arts hier open voor.

Babootje

Berichten: 26282
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:30

Licor schreef:
Hier ook alleen maar positieve ervaringen met holistisch behandelen..
Dierenarts komt hier alleen nog maar voor acute zaken.. de rest laat ik over aan de holistische geneeskundige.. daarmee bespaar ik en veel geld en heb ik een blij paard


JollysJumper schreef:
Fijn om te lezen dat je positief bent over holistisch behandelen. Ik ben zelf voorstander van het beste van beide werelden. Veearts komt gewoon nog langs maar verdiep me zeker in alternatieve manieren. Gelukkig staat onze arts hier open voor.


Ik ook. Voor kreupelheden zie je mij niet zo snel naar een holistisch arts lopen.
Maar in het geval van de uveitis van mijn paard (waarvoor ook eerst de regulier arts langs was geweest en ook niet meer kon doen dan de actieve ontsteking behandelen voor € 750, tjakka of dat niet duur is) was ik toch wel blij met Den Hoek die de oorzaak vonden en ik zo de kans op herhaling zo klein mogelijk kan maken.
En hij heeft het vooralsnog niet terug gekregen. Met herpes als oorzaak is herhaling groot.
Behandeling is L-Lysine geven, weerstand hoog houden en geen rhino enting meer. Zo duur is dat nu ook weer niet. Het is nu een half jaar weggebleven. Ik besef heel goed dat het ook het natuurlijk verloop van de ziekte kan zijn, maar met ogen neem je gewoon geen risico en doe je er alles aan om te voorkomen dat het terug komt.

Je kunt inmiddels niet om de werking van holistische geneeskunde heen. De resultaten zijn er. Het placebo-effect bij paarden is natuurlijk maar heel beperkt. In het geval van Lyme worden ook veel goede resultaten geboekt van een holistische behandeling bij paarden die wel regulier gediagnosticeerd zijn. En het natuurlijk verloop van deze ziekte kennen we. Onbehandeld word je niet beter.
Er zijn inmiddels ook veel dierenartsen die samenwerken met Den Hoek. De artsen bij Den Hoek hebben ook een reguliere dierenartsenopleiding.

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:01

Ik ga inmiddels ook met kreupelheden naar de holistische..
Mijn paard liep namelijk kreupel, dierenarts (die ook chiropractor is) erbij.. onderzoek gedaan, been uitverdoofd, foto's gemaakt.. eigenlijk niets te zien.. hij zou anders bekapt moeten worden maar daar geloofde de smid niet in.. paard staat namelijk iets scheef op zn voeten en volgens de foto's zou het dan nog schever moeten.. ging maar om enkele mm en de foto's zijn gewoon op stal genomen dus de smid was ervan overtuigd dat het een afwijking op de foto was.. uiteindelijk was ik, of eigenlijk mn paard, nog steeds niet geholpen maar wel 650 euro armer..
Toen mn holistische osteopaat maar gebeld.. zij zegt het zit niet in het been maar komt vanuit het SI gewricht.. zij heeft mn paard behandeld en 2 dagen later liep hij weer goed.. en dat heeft me nog geen 100 euro gekost..

Dus na die ervaring komt mijn holistische osteopaat altijd voor regulier tenzij het iets acuuts is

Ik geloof overigens best dat er kwakzalvers zijn.. maar om de hele holistische hoek kwakzalverij te noemen vind ik ver gaan.. er zijn immers ook betere en slechtere dierenartsen..
maar ik vraag me dan ook af hoeveel eerste hand ervaring jullie hebben met het holistisch gebeuren? Ik was ook altijd wat sceptisch.. maar het werkt gewoon keer op keer.. je kunt er gewoon niet omheen

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 12:23

Ik ga volgende week beginnen met de kuur van zes weken (druppels). Als jullie het interessant vinden kan ik updates posten over het resultaat? Misschien werkt het niet, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd... Ik schreef nl dat er geen symptonen zijn die naar lymfe verwijzen, maar wel andere symptonen. En veel staat natuurlijk met elkaar in verbinding dus er is een kans dat deze behandeling ook daaraan zal bijdragen. We gaan het zien... als jullie updates willen dan zal ik die wekelijks plaatsen.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:14

Zeker interessant. Wat zijn zijn symptomen?

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 12:07

Ze bouwt bijv snel ontzettend veel spanning op, vooral wanneer ze alleen is (binnenbak, buiten, ed) de diagnose uit het holistisch onderzoek wees erop dat ze waarschijnlijk stress van haar moeder heeft meegekregen.

Ze raakt snel geirriteerd/boos wanneer ze het lastig vindt (bijv alleen zijn), dit uit zich in dominant gedrag (ja ik ben me bewust van mijn positie en leiderschap naar haar toe en dat gaat steeds beter, maar na 2 jaar blijf ik hier tegen aan lopen). Het opbouwen van spanning en stress is dus ook hier van toepassing.

Ze heeft veel moeite op links, uit het onderzoek kwam naar voren dat oa haar leverwaardes niet helemaal correct waren, de lever zou de pezen moeten 'aansturen'. Er kwam dan ook uit dat linksvoor een zeer milde peesblessure zit. Dus als de druppels aanslaan en de waardes weer in balans komen zou het lichaam dit zelf kunnen oplossen.

Dit zijn eigenlijk de grootste problemen waar ik tegen aanloop. Ze is absoluut niet makkelijk in de omgang en ik ben al behoorlijk ver met grondwerk, loswerk, ed. maar bovenstaande punten loop ik toch steeds weer tegenaan. Op het oog is er dusniet zo veel aan de hand (niet kreupel oid) maar wel kleine probleempjes die bijv het buitenrijden verhinderen. Het doel is vooral om van haar een stoere, gezonde pony te maken die niet meer bang is of snel spanning opbouwt.

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 08:35

Mijn paard staat al even op de druppels van den hoek voor lyme en is beduidend opgeknapt, paard is ool nog eens drachtig dus ik ben erg blij dat ik daar heen ben gegaan, heeft nog wel eens een terug val, maar heeft meerdere probleempjes. Voorlopig staat ze op de medicijnen en dat gaat goed! Ik was ten einde raad en ze werd steeds zieker, nu heb ik mijn oude paard gewoon weer terug.

Babootje

Berichten: 26282
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:51

KimThirza schreef:
Mijn paard staat al even op de druppels van den hoek voor lyme en is beduidend opgeknapt, paard is ool nog eens drachtig dus ik ben erg blij dat ik daar heen ben gegaan, heeft nog wel eens een terug val, maar heeft meerdere probleempjes. Voorlopig staat ze op de medicijnen en dat gaat goed! Ik was ten einde raad en ze werd steeds zieker, nu heb ik mijn oude paard gewoon weer terug.


Fijn joh!

3timesmom

Berichten: 1322
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:08

Ik heb in het verleden al vaker met De Hoek en Eric gewerkt met mn paard.
En heb hier altijd heel fijne ervaringen mee gehad.
Meestal bel ik ook eerst mn eigen da en daarna holistisch.
Maar voor bestaande dingen hou ik contact met de mensen van De Hoek.

Mag ik vragen wie jij als dierenarts hebt? En vanwaar ze komt. (mag ook in pb)
Mn huidig paard wil nl niet graag op de trailer en de mensen van de Hoek komen momenteel niet aan huis.
Mischien jou arts wel.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:17

Die van mij blijkt na jaren klungelen ook Lyme te hebben !
We hebben voor we tot deze diagnose konden komen wel een behoorlijke weg bewandeld
Ook reguliere weg .
We behandelen nu wel alternatief .
Lyme genezen kun je niet .
Het lijf ondersteunen wel .
Ze lijkt de goede kant op te gaan .
Mijn paard was volledig ontregelt wat zich uitte in allerlei vage en minder vage klachten .
Waaronder grote allergieën reactie

Babootje

Berichten: 26282
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:16

Lyme genezen kan zeker, maar alleen als je er snel bij bent. De gevolgen van een lyme-infectie zeker als deze langer bestaat vaak niet.