Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Fotograferen is lastig omdat het gewoon platte plaatselijke vetpockets zijn, maar ze zijn er wel. Volgens mijn dierenarts/osteopaat kwamen ze wel vaker voor bij paarden die een slechte stofwisseling hadden of voor hen verkeerd voer kregen. Ik heb het ook wel eens voorbij zien komen in de topic, maar vond er geen apart topic over. Ik ben dus wel benieuwd of anderen dit ook kennen en bij welke soort voer het dan vooral voorkwam.
) dus de esparcette ben ik weer aan het afbouwen, maar het vet ligt mooi verdeeld over de ribben, dus dat is positief. Ik blijf wel esparcette voeren aangezien zijn vetbulten en hoeven er erg van opgeknapt zijn, maar voer dan gewoon minder.
) bevat, dus die gaat er weer uit. Ik hoop dat hij dan bultloos blijft. Zetmeel en suiker zie ik in [***]'s geval sowieso als vijand omdat hij daar in het verleden gruwelijke jeuk van kreeg en er zelfs ondervoed van raakte, maar ook op mijn zetmeel- en suikerloze dieet kreeg hij vetbulten van grasbrok en vervolgens ook van luzerne. Gelukkig nu niet meer sinds we dat vervangen hebben door esparcette, maar zo'n nieuwe vitamine/mineralenbrok vind ik dat toch wel weer spannend.