Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Azmay schreef:Wat wil je er mee gaan doen?
Voor echte sport is dit niet ideaal maar voor recreatie lijkt me het geen probleem.
janex schreef:Azmay schreef:Wat wil je er mee gaan doen?
Voor echte sport is dit niet ideaal maar voor recreatie lijkt me het geen probleem.
Mijn doel was om haar voor de wagen te beleren en dan in tweespan te zetten samen met mijn andere shet, wou dan eigenlijk toch wel wat wedstrijden gaan rijden en voor de rest gewoon mee door het bos touren en mee naar les op de club.
spatter schreef:Koehakkig is de term voor x benen aan de achterbenen en aangezien koeien dat standaard hebben, is de naam zo.
Ik zou er de smid wel naar laten kijken, die kan bij iedere bekapbeurt zorgen dat het zeker niet slechter wordt.
Wat ik begrijp is dat een knie op slot raakt, is dat het knakken?
Dat kan de smid verhelpen door hem binnendoor te zetten.
Tosadog schreef:Als ik het zo hoor heeft je pony losse knieen (dat is het knakken); een dierenarts kan dit simpel constateren.
Binnendoor bekappen door de hoefsmid kan goed helpen om de stand te verbeteren; ik weet niet of je pony hier nog overheen groeit maar er kan evt een middel ingespoten worden waardoor de banden weer strakker komen te liggen maar dit zou niet mijn eerste optie zijn.
LianaDV schreef:Dit is inderdaad koehakkig, kan vaak verbeterd worden door speciaal te bekappen/corrigeren.
janex schreef:Azmay schreef:
Mijn doel was om haar voor de wagen te beleren en dan in tweespan te zetten samen met mijn andere shet, wou dan eigenlijk toch wel wat wedstrijden gaan rijden en voor de rest gewoon mee door het bos touren en mee naar les op de club.