Eitjes in vacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shunasammy

Eitjes in vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:14

Hoi hoi!
Ik ben net bij mn paardje geweest en tijdens het borstelen zag ik bij de kruin voor zijn achterbeen soort roos zitten. Maar toch was het ook weer geen roos, het plakte wat meer. Nu zag ik net op internet een plaatje van eitjes in een paardenvacht en dat is precies hoe het eruit ziet. Nu vraag ik me af wat ik hiertegen moet doen. Lijkt me sowieso gewoon eruit borstelen, maar wat nog meer? Paard is ook gewoon ontwormt, maar moet ie hier nog een andere kuur voor? En moet je net als bij mensen alles in de vriezer doen?

shunasammy

Re: Eitjes in vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:18

Ik hoop trouwens dat ik het hier goed heb staan. Hoor het wel als het niet zo is.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:23

Luizen? Dan moet je hem wassen met een anti-luismiddel.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:28

Oke, dan doe ik dat. Zijn er nog andere dingen die ik moet doen? Niet dat ze binnenkort allemaal luizen hebben.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:29

Klinkt als horzeleitjes. Eraf schrapen met een mesje (zijn speciale mesjes voor) of een poetsblok.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:31

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb wel een doek die de eitjes uit de vacht zou moeten halen. Of het werkt geen idee, het is mij alleen maar verteld en ik heb hem zelf nog niet gebruikt.
Dit is het:
Afbeelding

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 19:39

quintenvo schreef:
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb wel een doek die de eitjes uit de vacht zou moeten halen. Of het werkt geen idee, het is mij alleen maar verteld en ik heb hem zelf nog niet gebruikt.
Dit is het:
[ [url=m/0nucmT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt een beetje op een stuk uit een juten zak. Is dat ook zo?

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 20:42

Focussed schreef:
Klinkt als horzeleitjes. Eraf schrapen met een mesje (zijn speciale mesjes voor) of een poetsblok.

Dankje, ga ik zeker doen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:45

Focussed schreef:

Nu horzels?
Lijkt me sterk,
denk eerder luizeneitjes, zou de veearts anders even laten kijken,dan kan die meteen een middel voorschrijven :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:50

Tja dat is waar ellepel... Ik denk dat de DA ook uiteindelijk het beste advies is.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:23

shunasammy schreef:
quintenvo schreef:
Dit is het:
[ [url=m/0nucmT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt een beetje op een stuk uit een juten zak. Is dat ook zo?

Ik weet niet precies wat voor stof het is, het lijkt wel op jutte, maar dan veel dikker. Het is heel stevig.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:40

ellepel schreef:
Focussed schreef:

Nu horzels?
Lijkt me sterk,
denk eerder luizeneitjes, zou de veearts anders even laten kijken,dan kan die meteen een middel voorschrijven :j

Gezien de tijd van het jaar is vl poeder (veeluispoeder) je beste optie, met deze kou wil je een paard wat al een slechte weerstand heeft (anders krijgen ze geen luis) niet tot op de huid nat hebben. Bus is 20 euro en zo bij een betere fouragezaak te krijgen.