Nu is het zaterdagavond en het wordt langzaam erger. Hij gaat nog moeilijker lopen en zijn hoefballen lijken gezwollen. Die hoef is ook nog steeds warm. Hij is wel graag buiten maar hij wil dus niet meelopen naar stal waar ik hem wilde bekijken en voeren. Hij staat 24/7 buiten op gras, met inloopstal van cement met stro bedekking.
De arts is al twee x geweest en zegt dat het te vroeg is om te snijden. Heeft nat verband geprobeerd maar zei daarna dat dat wel weer weg kon, de wei is nat genoeg. Snijden wil ik liever ook niet, heb liever dat het zelf zijn weg naar buiten vindt, heb gehoord dat het gat dan stuk kleiner is en minder kans op nieuwe infecties.
Ik heb mijn paard nu ruim een half jaar en is sinds september ijzerloos. Twee weken geleden zijn we naar deze 24/7 wei verhuisd. Hij draagt nu een hoefschoen met geweekt koolblad erin.
Iemand meer tips om mij en mijn paard hier doorheen te helpen? Het is heel moeilijk hem zo te zien lijden
dus ben ik een animalintex-verband gaan gebruiken.

Sterkte en beterschap!
Je kan rustig elke avond even met de waterslang alles schoonspuiten, maar echt doe er verder niks aan.