Hooinetten met automatische release/ youtube????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Hooinetten met automatische release/ youtube????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 08:38

Ik heb een poosje geleden een filmpje gezien van iemand die hooinetten boven de stallen had hangen.
Op gezette tijden lieten die los, en konden de paarden ervan eten.
Nu weet ik niet meer waar ik dat gezien heb, waar ik het kan vinden, zodat ik kan uitvissen hoe ik zoiets maak.

Weet iemand dit filmpje te vinden?

Anoniem

Re: Hooinetten met automatische release/ youtube????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 08:49

ik weet niet van een filmpje, maar wij hebben ook een soortgelijk systeem. dmv een bak hoog in de stal wat "omkieperd"op de tijd dat we instellen dmv een tijdschakelaar.

systeem was eigenlijk best simpel te maken, een magneet die loslaat op het moment dat de tijdschakelaar op "uit"gaat.
Op deze manier krijgen onze paarden overdag en snachts een extra voerbeurt.

kostprijs ca 100 euro (magneet/touwtje/hout) en een handige man :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 09:01

eevita schreef:
ik weet niet van een filmpje, maar wij hebben ook een soortgelijk systeem. dmv een bak hoog in de stal wat "omkieperd"op de tijd dat we instellen dmv een tijdschakelaar.

systeem was eigenlijk best simpel te maken, een magneet die loslaat op het moment dat de tijdschakelaar op "uit"gaat.
Op deze manier krijgen onze paarden overdag en snachts een extra voerbeurt.

kostprijs ca 100 euro (magneet/touwtje/hout) en een handige man :)

Mmm, dat klinkt goed! Ik kijk even of er nog een reactie komt op dat hooinettenverhaal, en anders hoor ik graag hoe jullie die hooitoestand in elkaar hebben gezet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:12

wij zijn ook best een tijdje op zoek geweest naar een goed systeem, en de paar particulieren die ook zoiets hebben gemaakt, vragen een vermogen voor hun uitvoering.
zodoende hebben we zelf iets bedacht, maar dat wil niet zeggen dat dit voor iedereen De oplossing is, besef ik mij hoor.

Lenora_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:19

https://youtu.be/pKkWp1E6Zm0

Deze bedoel je denk ik. Dit systeem is gemaakt door de broer van mijn instructrice. De website die genoemt wordt doet het geloof ik niet meer. Maar als je mijn instructrice (uploader van dit filmpje) een berichtje doet (via facebook) dan zal ze je vast veder helpen!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:25

Ik volg even, als iemand foto's heeft van zij DIY project, heel graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:50

filmpje ook gezien nu. is ,zover ik het kan zien, precies dezelfde methode, leuk om te zien!

alleen ons hooi valt ( nog nu) los in een bak in onze inloopstal.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:03

Mij lijkt dat er echt een markt voor is. Alleen nog een handige harry vinden die het op de markt wil brengen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:46

kitobeer schreef:
Mij lijkt dat er echt een markt voor is. Alleen nog een handige harry vinden die het op de markt wil brengen.

Dat is er allang, alleen vinden de meeste mensen het te duur. Denk dat het daarom niet zo bekend is bij 'het grote publiek'.