Sinds mijn paard is verhuisd gaat hij 'staat ochtends in de molen en leek het mij verstandig om een borstbeschermer te gaan gebruiken. Dus naar de paardenwinkel en zijn maat doorgegeven en eentje meegekregen. Vind het erg lastig inschatten. Maar na 3 dagen heeft mijn paard niet bovenop zijn schoft maar precies het laagte puntje van zijn schoft een zwelling zitten. Dus ik schrok me rot en dacht dat zijn zadel daarop zou liggen,maar die ligt er totaal niet op.
Na lang nadenken is het precies de plek waar de borstbeschermer overheen loopt. En durf ik haast te zeggen dat het daardoor komt. Natuurlijk gelijk deze niet meer omgedaan,maar het doet hem echt vreselijk veel pijn. Smeer het nu in met zalf waar arnika,menthol en kamfer in zitten. En de zwelling is nu haast niet meer te zien.
Maar ik vroeg me af hebben meerdere mensen dit meegemaakt?of suggesties voor?heb hem nu bijna een week vrij gegeven,en hij loopt gewoon goed en beweegt pijnloos gelukkig! Ook zadel er nogmaals op gelegd gisteren en daar reageerde hij niet op. Dus dat doet hem gelukkig geen zeer.
Hoop op een goede tip of ervaringen hiermee!