Hallo, een half jaar geleden hebben verschillende paarden bij ons op stal droes gehad.. dit is inmiddels helemaal over. Volgens de oude eigenaresse die dit paard 12 jaar in bezit gehad heeft , heeft deze al eens droes gehad en kan het dus ook bijna zeker geen droes zijn.. ook heeft het paard absoluut géén snotneus, hij heeft géén koorts, en hij oogt fit en met rijden is er ook niets aan de hand! Het is een HARDE grijze bult, waar weer een bultje op zit, wat rood is. Er komt absoluut geen viezigheid uit, geen pus niets, alleen bloed !!! De bult is van de een op de andere dag ontstaan!!! Wat denken jullie dat het is....? uiteraard word er vd week een dierenarts bijgehaald.
Sarcoïden zijn lokaal groeiende ‘huidtumoren’ die voorkomen bij paarden. Sommige sarcoïden kunnen zich lokaal zeer agressief gedragen, maar er is geen sprake van uitzaaiing naar de interne organen van paarden. Sarcoïden komen alleen voor op de huid en het direct onderliggende weefsel.
Gekopieerd uit de bokt wiki. Daar is meer hierover te vinden
Perryx
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 20:10
Ik heb het even opgezocht op google.... ziet er niet fijn uit. Hiermee moet ik dus zo snel mogelijk naar de DA?
Kan ook een ontsteking aan de kieswortels zijn. Even zijn temperatuur in de gaten houden en zou toch een va laten kijken. Vanwege de plaats denk ik niet aan een sarcoid.
Kabouter123
Geplaatst: 09-01-17 20:23
Mijn paard had het ook jaren geleden. Verder ook niks wat op droes kon wijzen. Het was een onsteking van de speekselklieren. De bult werd steeds groter en barstte op een bepaald moment ook open. Er kwam toen wel veel vuil en prut uit, daarna was het voorbij. Hij heeft er wel een stevig litteken aan overgehouden, maar bon, het zit op een quasi onzichtbare plaats.
Mijn paard heeft na het scheren een ingegroeid haartje gekregen, dat bleef ontsteken. Dit leek op een droesbult. Dit is open gemaakt en 10 dagen antibiotica gespoten. Toen was het over.