Allereerst voordat zich een aantal reacties hierover voor gaan doen, er is geen dierenarts bij gekomen (nog niet) omdat de bult niet warm is, je er aan kan zitten/knijpen/duwen zonder dat het zeer doet en het paard totaal niet kreupelt/onregelmatig is.
Sinds 2 dagen heeft mijn paard een bult op z'n been. Het is keihard, je kan het niet bewegen en het zit niet plots op z'n been maar het loopt mooi over in de bult. Ik heb afgelopen dinsdag springles gehad waarin we een klein moment hadden waarop hij zich een soort verstapte (op de hindernis af, galopwissel en een beetje krap uitkomen waardoor hij een beetje onhandig op z'n been terecht kwam voor mijn gevoel). Ik heb nu het idee dat dit het bultje heeft veroorzaakt. Optie 2 is dat het in de paddock is gebeurd want ze staan nogal in een speelse groep.
De reden dat ik denk aan de springles is omdat er na de springles nog geen bult zat, ik controleer zijn pezen altijd na beschermers afdoen namelijk. En de dag erna zat die bult er dus gelijk, groot en hard.
Ik vraag me nu af wat dit kan zijn, hoor al verschillende dingen over een schiefel. Dit lijkt me nogal onwaarschijnlijk omdat er nog geen 24 uur tussen zat... Kan dat zo snel vormen?
En dan nog iets, paard heeft er dus 0,0 last van. Wat zeggen jullie, dierenarts erbij? Wel/niet rijden?
Ik hoop op wat ideeën of misschien gewoon geruststelling voor mij

Groetjes Lieke
Ohja ik heb nog foto's: