Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:het paard met wormen extra en voldoende hoog gedoseerd(ik zou zelfs dubbele dosis durven geven) en daarna een weekje apart houden. Onze paarden worden zelden gelijktijdig ontwormd en hierdoor zijn ze niet vaker besmet oid...
[***] schreef:Wat voor wormen
Freya6 schreef:Misschien moet dat paard ook iets van probiotica krijgen om de darmen op peil te krijgen. Er zijn ook bepaalde mixen van mineralen op de markt die preventief tegen wormen zouden werken. Steeds meer en meer ontwormen lijkt me niet handig. Dat paard heeft ws een verzwakt systeem.
GamblersCup schreef:Freya6 schreef:Misschien moet dat paard ook iets van probiotica krijgen om de darmen op peil te krijgen. Er zijn ook bepaalde mixen van mineralen op de markt die preventief tegen wormen zouden werken. Steeds meer en meer ontwormen lijkt me niet handig. Dat paard heeft ws een verzwakt systeem.
Aan zoiets zat ik ook te denken. Vaker ontwormen maakt de wormen resistent denk ik, maar ondersteunen met iets anders lijkt me niet overbodig. Nu nog vinden waarméé ze inderdaad geholpen wordt. Uiteraard ga ik dat de dierenarts ook vragen.