Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Caily schreef:Zat er dan een korst op die je eraf hebt gekrabt? Dat is zeer zeker niet van een enting. De bult die daarbij wel een voorkomt is vocht. Open hoort dat niet te zijn, er is immers alleen een gaatje van de naald.
Als ik jou was zou ik een dierenarts bellen voor advies. Mijn dierenarts kan ik ook appen, handig met foto's.
Foto gezien, raar zo uit twee stukken. Wat is de donkere vlek eronder? Eerste war door mn hoofd schoot, zou het een beet kunnen zijn? Hoe dan ook, ik zou dierenarts bellen, vrees dat hier wel antibiotica voor nodig is, en geen idee of je paard up to date is met enting van tetanus? Schoonmaken tot die tijd zou ik met betadine doen, dat ontsmet
Zou jezelf met zoiets ook niet naar de huisarts gaan?
Je hebt haar net 2 weken, heeft ze al met andere paarden gestaan? Tooske schreef:Mijn paard heeft ook een keer een gigantisch abces gehad aan zijn borst door verkeerd spuiten. Een dierenarts kan waarschijnlijk weinig doen omdat het al open is. Ik moest toen spoelen met waterstofperoxide.