Agrobs heeft graanvrij voer en er zijn er nog wel meer (Care 4 life van Pavo bijvoorbeeld).
Dat, in combinatie met goede olie, zou ook een optie kunnen zijn, waarbij je niet zelf hoeft te mengen.
En ook vitaminebrokjes zijn er graanvrij. Zo uit mijn hoofd Vitalbix. Maar je zou deze voor de zekerheid even moeten checken.
Edit: toen mijn haflinger ging invallen na de verhuizing, ben ik ook dingen gaan samenstellen. Hij at helaas geen olie over zijn voer, anders had ik dat er ook zeker bijgevoerd. Ik kwam uit op Agrobs Alpengrun Muesli, met geweekte Agrobs Fetura. Of Agrobs Mash. Alles is graanvrij. De muesli ook energie arm, dus dat is voor de jouwe misschien wat weinig. De Fetura is hoger in eiwitten en zet mooi aan in spieropbouw en energie. Ook de Mash is denk ik wel interessant.
Daarnaast een vitaminebrokje. Ik geef Marstall Force, maar daar zit tarwe in. Vitalbix niet, dus daar zou je zeker naar kunnen kijken. En ik geef een lijnzaadbrokje bij, maar hier zou je dus prima olie voor kunnen geven als de jouwe dat eet. Ik meng er magnesium door om de scherpe randjes eraf te halen. En inmiddels is de muesli vervangen door Care 4 life, omdat ze dit op stal voeren en het wel heel goed bevalt.
Dit kun je voeren zonder dat de verhoudingen scheef gaan, wat je bij bijvoorbeeld luzerne nog wel eens hebt