Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hwn schreef:Als het paard maar 2 à 3u buiten komt, lijkt het me logisch dat ie stijf is. Hoe gaat ie in het rijden als je opzadelt nadat ie op de wei geweest is? Want als wij ons 21 uur opsluiten op het toilet, en dan komen we buiten om een stukje te gaan hardlopen, dan zal het ook wat stroef gaan.
_Dora_ schreef:Ja, er zijn wel foto's gemaakt en er is een kreupelheidsonderzoek gedaan door de dierenarts, daaruit is het probleem met de wervels gekomen. Hij was op dat moment kreupel wat dus uit zijn rug kwam. Nu is hij niet kreupel, maar ik kan hem niet opbouwen, omdat hij na 2/3 weken fijn lopen weer een ander probleem heeft.
Ik heb mijn paard al meer dan zes jaar en hij komt iedere winter 2/3 buiten en heeft daar nooit problemen mee gehad. Kwam nooit stijf uit stal of iets. Ik doe mijn paard er ook geen plezier mee om langer buiten te laten want dan staat hij de hele tijd bij het draad te wachten tot ik hem kom halen in de kou. Dan loop ik mijn doel toch voorbij?? En dat hij 2/3 uur in de wei loopt wil niet zeggen dat hij de rest van de uren zijn stal niet uit komt!
Ik vindt het een beetje jammer dat ik om advies vraag en het gevoel heb dat ik me alleen maar moet verantwoorden waarom mijn paard "maar" 2/3 uur in de wei loopt in de winter, terwijl andere paarden helemaal niet buiten komen.
Bedankt voor degene die meedenken hoor!