Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Polly schreef:Oude zadel er weer op?
Het eerste wat ik dacht toen ik je bericht las was: loopt ie eindelijk fijn, waarom dan een ander zadel en daarmee de omstandigheden veranderen? Zeker gezien de tijdlijn, dier nog maar zo kort in je bezit, behoorlijke poos bezig geweest om het voor elkaar te krijgen en dan weer veranderen..
Terug naar waar het wel goed ging en dan eerst eens kilometers maken.
_Gummybear schreef:Nou, heel wat maanden en heel erg veel kosten verder zijn we eruit gekomen dat het waarschijnlijk door het zadel kwam (ondanks we die bij een goedbekende zadelmaker hebben laten passen) nou, de osteopaat de blokkade weggemasseerd, iets met bekappen aangepast en haar op ijzers gezet om haar O-beenstand te verminderen en erna liep ze echt fantastisch! mij? Ik ben gewoon echt heel erg radeloos en ik hoop enorm erg dat er bokkers zijn met goede adviezen!
Babootje schreef:_Gummybear schreef:Nou, heel wat maanden en heel erg veel kosten verder zijn we eruit gekomen dat het waarschijnlijk door het zadel kwam (ondanks we die bij een goedbekende zadelmaker hebben laten passen) nou, de osteopaat de blokkade weggemasseerd, iets met bekappen aangepast en haar op ijzers gezet om haar O-beenstand te verminderen en erna liep ze echt fantastisch! mij? Ik ben gewoon echt heel erg radeloos en ik hoop enorm erg dat er bokkers zijn met goede adviezen!
Heb je kreupelheidsonderzoek laten doen bij een paardenarts (dus inclusief buigproeven etc)?
Dit soort klachten worden toch vaker veroorzaakt door kreupelheid dan door het zadel.
Chan34 schreef:Ik ken dit probleem ook. Fout zadel door gediplomeerd zadelmaker, osteopaat, nieuw zadel, goede hoefsmid dus beestje weer op de rit gezet. Nu heb ik les genomen waar we 6 maanden geleden gestart zijn met grondwerk. Recht richten, aansterken door heeeeel veeeel te stappen in het bos en toen het weer goed voelde rustig gestart met rijden. Ook dit weer helemaal onder controle van mijn instructrice. Ontzettende Eyeopener hoe onwijs gevoelig een paardenrug is op jouw zit, houding en balans. Mijn paard loopt snel scheef en bij niet juist rijden struikelen en slenteren. Hij kan ook weer te voorwaarts zijn waardoor hij weer over zijn kunnen gaat. Dus al met al kijk goed naar de stand van je paard en De hele combi van jullie samen. Warm goed op voordat je de volgende stap weer neemt en vooral veel ontspanning en plezier. Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. Blijf luisteren naar je paard en je gevoel. Succes!
Babootje schreef:Als de buigproeven niet goed zijn, is er sprake van kreupelheid en veroorzaakt dat de blokkade in de rug.
Ik kan niet goed uit je post halen wat er precies aan de hand is geweest. Maar uit wat je vertelt vermoed ik peesblessure. En ik denk ook dat je daarna weer te snel met hem bent gaan rijden.
Peesblessures duren toch vaak lang eer het helemaal goed over is. Ik denk daarom dat de oude blessure weer opspeelt.
Ik zou je adviseren weer terug naar de kliniek te gaan voor kreupelheidsonderzoek. Er zit een goede in Emmeloord (Van Muiswinkel). En te vragen om een opbouwschema als je paard weer hersteld is.
(een langere teen is voor het afrollen van de voet niet zo goed, ik denk dat je juist het tegenovergestelde bedoelt)
_Gummybear schreef:Chan34 schreef:Ik ken dit probleem ook. Fout zadel door gediplomeerd zadelmaker, osteopaat, nieuw zadel, goede hoefsmid dus beestje weer op de rit gezet. Nu heb ik les genomen waar we 6 maanden geleden gestart zijn met grondwerk. Recht richten, aansterken door heeeeel veeeel te stappen in het bos en toen het weer goed voelde rustig gestart met rijden. Ook dit weer helemaal onder controle van mijn instructrice. Ontzettende Eyeopener hoe onwijs gevoelig een paardenrug is op jouw zit, houding en balans. Mijn paard loopt snel scheef en bij niet juist rijden struikelen en slenteren. Hij kan ook weer te voorwaarts zijn waardoor hij weer over zijn kunnen gaat. Dus al met al kijk goed naar de stand van je paard en De hele combi van jullie samen. Warm goed op voordat je de volgende stap weer neemt en vooral veel ontspanning en plezier. Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt. Blijf luisteren naar je paard en je gevoel. Succes!
Ja hier heb ik zeker wat aan! Bedankt, wauw ! Kan je mij misschien meer vertellen over je lesgever, wie het is etc, als ze uit mijn buurt komt dan wil ik graag een x ook zo een les proberen zegmaar, en anders kan ik misschien iemand soortgelijks vinden hier dicht in de buurt