Hij werd wat arm bespierd maar glansde goed en zat niet overdreven dik in zijn haar. Pas vlak voor de verhuis begon hij serieus in zijn haar te schieten maar ik ben er toen achter gekomen dat de staleigenaars al een paar weken mijn slowfeeder leeg haalden omdat ze 8 tot 9 kilo ruwvoer per dag meer dan zat vinden

Hij staat nu weer terug op een stal waar we eerder hebben gestaan en ook niet meer weg gaan omdat mijn kanjer duidelijk laat merken het er uitstekend naar zijn zin te hebben. Hij staat nu voor 8 uur al buiten, word na half 5 weer binnen gehaald, krijgt buiten onbeperkt hooi, binnen een slowfeeder met voordroog waar hij de volgende dag nog van over heeft, een kleine halve kilo natures best, metazoa en wat wortels. Ook krijgt hij al bijna 1 jaar elke dag wat speedibeet om zijn suplimenten, die in overleg met de da worden gegeven, binnen te krijgen.
Hij ziet er nu echt goed uit, glanst als een spiegel, komt weer mooi in zijn bespiering, weer mooi in gewicht, is (heel erg

3 Weken geleden heb ik de DA laten komen. Ik vond dat vele plassen verdacht, vond hem ontzettend stijf op zijn spieren en wilde weten of mijn idee klopt dat zijn voorvoeten weer erger waren geworden. Er is bloed geprikt en het enige wat daar uit is gekomen is een vitamine E gebrek en de waardes van zijn spierenzymen waren niet goed.
Hij krijgt, op aanraden van de DA, nu elke dag vitamine E van Pharma horse, voor zijn voeten Equiflex moblity en uit eerdere bloedonderzoeken kwam magnesiumgebrek dus ook elke dag magnesium citraat van Pharma horse.
Ik had gehoopt en verwacht dat het vele plassen minder zou worden nu hij zich weer duidelijk fijner voelt. Integendeel, het lijkt meer te worden en ik begin me echt zorgen te maken. Mijn paard heeft wel een verleden van ernstige ondervoeding wat zijn lijf ook geen goed heeft gedaan natuurlijk, maar voorheen had hij altijd een enorm schone stal. Ik wil weer overleggen met de DA wat de opties kunnen maar omdat ik zelf geen ideeën heb wat dit zou kunnen zijn, open ik dit topic