Langdurige diarree, wat te doen?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CalipsoLover

Langdurige diarree, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-16 14:06

Hey bokkers,
Mijn paard heeft helaas al langer dan een week last van diarree, hij is ook wat kilo's kwijt en stond paar dagen geleden enorm te zweten, heb toen zijn koorts gemeten maar alles leek normaal, en ook nog altijd even energiek dus in zijn gedrag zie ik geen verschil.
Zijn poep staat helaas wel wat ingevallen, hij staat nu ook op rust door mijn examens dus echt zwaar werken moet hij nu toch niet. Hij staat overdag op de weide, en snachts op stal. Hij krijgt hooi, krachtvoer (basismengeling) en 2x in de week slobber.
Hooi heb ik ondertussen vervangen, andere paarden stonden ook ingevallen na het laatste pak hooi maar hadden geen diarree. Ik vraag me dus af van wat dit kan komen, of nog mensen hun paard hier tijdens de winter last van hebben en of ik er een dierenarts moet bij halen of niet.
Het is vaak zelfs beter nadat hij slobber heeft gekregen, dus denk niet dat het daaraan ligt. Hij staat ook al 1 jaar op hetzelfde krachtvoer.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

quickie

Re: Langdurige diarree, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:11

Je verhaal laat heel veel mogelijk. Last van zand/wormen/soort ruwvoer etc. Wat heb je zelf al uitgesloten?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie