Heftig gezocht binnen de sarcoiden topics maar ik vind eigenlijk niks. Ik zoek eigenlijk ervaringen met het bevriezen van een sarcoied. Mijn paard heeft er een stuk of vier. Één daarvan is nog maar heel klein (3 mm) en zit op de hals. Voor de overige gaan we aan de gang met de Knottenbeltzalf, maar dat is op deze plek (en zo klein) niet mogelijk. In Liverpool adviseren ze om hem er uit te snijden met een marge van 2 cm om de sarcoied heen. Dat is een lastige ingreep omdat de huid vrij strak zit en lastig te sluiten is. Ik vind het nogal wat, dus ben ik aan het denken over andere mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn. Omdat het ding zo klein is dacht ik dat bevriezen misschien een mogelijkheid is. Ik wil dat voorleggen aan de veearts maar eerst wil ik meer informatie want als daar alleen maar slechte ervaringen mee zijn dan hoef ik haar niet te benaderen met dit idee.
Yess
Geplaatst: 16-12-16 11:53
Bij mijn paard is jaren geleden een sarcoid bevroren. Bij de dierenarts onder verdoving. Hij heeft er geen last van gehad. Alleen nu een lelijke plek: kaal met ruwe witte haren.