Griffelbeen verwijderen vanwege een grote schieffel.

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

koetjeboe

Griffelbeen verwijderen vanwege een grote schieffel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 21:13

Ik ben al maanden aan het sukkelen met me pony, ze is nu al maanden kreupel.
En er is al van alles gepasseerd. Maar we konden niks vinden.
Nu dacht mijn smit dat ze misschien bevangen was ( of geweest).
Ze had een iets verbrede witte lijn.
Maar er waren ook DA's die zeiden dat ze totaal niet zo liep.

Vandaag naar een andere DA geweest en we zijn er achter gekomen dat ze een super actieve schieffel heeft, die akelig dicht in de buurt begint te komen van de tussen pees.
Het advies is nu om het griffelbeen te laten verwijderen.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, dus niet de verwijdering na een breuk maar echt specifiek bij een schieffel

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Cardy

Re: Griffelbeen verwijderen vanwege een grote schieffel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:17

Wat ik weet van mijn merrie is dat ze ook een schieffel had op haar been wat wees op een gebroken griffelbeen. Dus dat kan zeker met elkaar te maken hebben.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 21:20

Cardy schreef:
Wat ik weet van mijn merrie is dat ze ook een schieffel had op haar been wat wees op een gebroken griffelbeen. Dus dat kan zeker met elkaar te maken hebben.

Bij kiki is het niet gebroken ook niet geweest, ze heeft zich waarschijnlijk aan getikt en daarna is het flink aan het woekeren gegaan

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-16 09:03

Niemand verder

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:16

Mijne heeft na verkeerd genezen van een breuk wel een mega schiefel gekregen. Dit is toen operatief verwijderd daarna. Toch is er daarna weer een schiefel ontstaan op een plek waar geen bot meer zat da stond voor een raadsel en Helaas bleef die van mij daarna blessures krijgen op dat been en op z'n andere been door het ontlasten van z'n been. Het is nooit meer goed gekomen en na twee jaar tobben hebben we hem ingeslapen drie jaar geleden. Nu zei de arts er bij ons bij dat wij wel echt alle pech hebben gehad die je maar kon hebben.

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-16 09:28

F_inley schreef:
Mijne heeft na verkeerd genezen van een breuk wel een mega schiefel gekregen. Dit is toen operatief verwijderd daarna. Toch is er daarna weer een schiefel ontstaan op een plek waar geen bot meer zat da stond voor een raadsel en Helaas bleef die van mij daarna blessures krijgen op dat been en op z'n andere been door het ontlasten van z'n been. Het is nooit meer goed gekomen en na twee jaar tobben hebben we hem ingeslapen drie jaar geleden. Nu zei de arts er bij ons bij dat wij wel echt alle pech hebben gehad die je maar kon hebben.

Maar ze hadden bij jullie ook het griffelbeen verwijderd, of alleen weer glad gemaakt

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:46

Nee echt verwijderd

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 17:46

Kiki is vandaag geopereerd, het bleek van binnen nog wat erger te zijn als de foto's en de echo's lieten zien. De hele tussenpees was verkleeft met het griffelbeen. Dus ze hebben alles los gemaakt en zo min mogelijk aan de tussenpees gezeten nu hopen dat ze weer snel thuis is en ze snel hersteld

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:11

Pff heftig! Hopelijk komt het Helemaal goed!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie