Welke kliniek.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Welke kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 20:08

Mijn pony is vanaf 10 sept kreupel.
Er is door een zeer goede gerenomeerde kliniek naar gekeken.
Er zijn veel foto's gemaakt. echo. mri maar er is geen oorzaak gevonden.
Advies ijzers met zooltjes proberen en idd na 3 dagen was ze goed. Dit heeft wel geteld 1.5 week geduurd en nu is ze weer kreupel.

De hoefsmit had een iets verbrede wittelijn gezien dus ik ben uit gegaan van hoefbevangenheid. Net filmpje gestuurd aan een kennis van me en die is niet praktiserend DA. En die zegt dat dit echt geen bevangenheid is maar dat ze weer kreupel is.

Naja wat het ook zijn mag. prima als het bevangenheid is maar dan wil ik dat van een DA ook bevestigd hebben.

Maar nu waar ga ik heen. Weer naar de goede kliniek waar ik al ben geweest om alles nog eens door te lopen. Dit zal de verzekering prima vinden denk ik.

Of ga ik naar hofma en van gelder in nijkerk, die heeft deze pony een ruim jaar eerder ook gezien voor een blessure en die had toen heel snel gezien wat het probleem was. Deze da heeft mij toen ook door gestuurd naar de goede kliniek die het huidige probleem niet lijken te vinden. Nu zal de verzekering hier niet mee gaan instemmen maar daar bel ik nog even over met de verzekering. Als ik het zelf moet betalen dan is dat maar zo. Wil alleen nog maar weten wat er nu met mijn meisje aan de hand is.

Ik hoef verder geen advies over andere grote goed gerenommeerde klinieken want dat kan ik niet meer betalen. De huidige onderzoeken hebben me al een fortuin gekost.

cupido1996

Re: Welke kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:31

Persoonlijk hele goede ervaringen met Jos Hofma. Ook bij mij wist hij een probleem te vinden wat andere dierenartsen niet konden vinden.
Sterker nog de 'goede' kliniek nam mij niet serieus, ze geloofden niet dat hij kreupel was, aan de hand was er weinig aan te zien. Onder de man voelde het niet goed. Dus conclusie na zijn rug onderzocht te hebben en niets te vinden, het ligt aan het zadel.
Wij uiteindelijk naar Jos eerst telefonisch de situatie uitgelegd, zadel mee en daar rijden. Als snel zei hij ik zie het al, het zit links voor. Echo gemaakt en het bleek een behoorlijke pees blessure. Terwijl er nooit wat dik en warm was geweest.

Sorry het verhaal is iets langer dan bedoeld geworden en een totaal andere situatie als de jouwe, maar wel super gevonden door Jos. Vandaar dat ik aanraad om naar hem toe te gaan. Over het algemeen ook nog vrij schappelijk met zijn tarieven.
Wie weet keurt de verzekering wel een seconde opinion goed.

eilleen333

Re: Welke kliniek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:34

Ik weet niet wat je budget is, maar Utrecht kan wel een uitgebreid onderzoek doen. Ze hebben daar nu Q Horse, wat een computerprogramma is waardoor ze door middel van sensoren de hele beweging van je paard kunnen analyseren.
Het kost niet veel extra (50 euro) maar dan heb je wel een uniek en goed diagnostiek systeem.
Weet niet of dat evt iets voor je zou kunnen zijn?