Ervaring met Höveler/Hoeveler

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EllenRose

Ervaring met Höveler/Hoeveler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 12:24

Zaterdag geeft Höveler een lezing gegeven bij ons op stal over paardenvoer. Nou ben ik best geïnteresseerd geworden in de Vollkorn D-Mix muesli, de Original Active muesli en de Reformin vitaminenbrok. Over de laatste heb ik al wat goede berichten gelezen, maar over de mueslis kan ik geen ervaringen vinden. Het merk geeft zelf aan laag te zitten in zetmeel en suikers, wat dus beter is voor de maag van het paard.

Höveler is volgens mij een vrij nieuw merk in Nederland, ik ben benieuwd of een van jullie ervaring ermee heeft :-)

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:47

Klopt, het is nog niet super lang in Nederland!
Wij zijn dealer van dit merk, dus mocht u vragen hebben dan kan dit altijd via PB of hier in dit topic.
Wij zijn overgestapt naar dit voer ivm suiker en zetmeel gevoeligheid van 2 merries van ons. (ze hadden oa bulten, kale plekken ed) Die staan inmiddels op de Pur Itan (wordt ook aangeraden bij paarden met cushing hoefbevangenheid ed omdat er een laag percentage suiker/zetmeel in zit) en doen het hier super op. De paarden hebben vanwege de samenstelling veel minder nodig van het voer en ik heb mijn paarden gewoon zien veranderen in een paar weken tijd.
Zelf hebben wij een aantal tevreden klanten die de Volkorn-D mix gebruiken, zowel voor jonge paarden als oudere paarden. Dit is een mooie basis muesli die je kan mixen met andere muesli's maar dit is niet perse nodig.
Zelf gebruik ik de active bij mijn fries icm de booster voor extra energie (hij loopt inmiddels zz-zwaar dressuur) en hij vind dit erg lekker. Ze krijgen er veel energie van en dit voer is zo ontwikkeld dat je er niet nog perse een brok bij hoeft te voeren. Alle nodige vitamines en mineralen zitten erin (dit geld voor elke muesli van Höveler)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:47

Höveler is een oud bekend merk in Duitsland, wat ik wel eens heb begrepen zijn zij de uitvinder van de paardenmüsli.

Even meteen je topictitel toelichten voor mensen die niet zo bekend zijn met de Duitse taal: de a, o en u kunnen ook met Umlaut geschreven worden: ä, ö, ü. Die worden dan anders uitgesproken. In sommige gevallen zoals in domeinnamen is dat niet mogelijk, in plaats van puntjes op de letter komt er dan een e achter. ä wordt ae, ö oe en ü ue. Vandaar ook dat het internetadres van Höveler met e wordt geschreven: http://www.hoeveler.com [/leraar ;) ]

EllenRose

Re: Ervaring met Höveler/Hoeveler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 13:10

odessa96: ah top, dat is nuttige informatie! Ik stuur je een pb ;-)
Rex_Rolfo: Klopt, zij waren volgens mij de eerste die granen speciaal voor paarden verkochten.

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:21

Ik voer sinds vier maanden Höveler. Mijn twee jonge paarden (2,5 jarige hengsten) krijgen vollkorn D mix en mijn merrie die niet werkt staat op de Getreide-mix-gold. Ik ben erg te spreken over het voer.
Scout, een van de jonge hengsten, bleef net wat ribbig al de hele zomer. Kreeg drie scheppen voer in totaal en kwam nog niet aan. Sinds hij op de vollkorn D mix staat icm bt hefe brokjes en reformin plus is hij weer mooi op gewicht en dat terwijl hij nu maar 1 schep vollkorn D mix krijgt in totaal! Hij is overigens ook gevoelig op zijn maag/darmen, maar sindsdien geen problemen meer gehad.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 10:42

Ik woon in Duitsland en voer al zolang ik de paarden heb muesli van Höveler, inderdaad ook vanwege het lage(re) suiker en zetmeelgehalte. Sinds kort ben ik van de gewone (havervrije) muesli overgestapt op de kruidenmuesli op aanraden van de dierenarts vanwege de arme weide die we hebben. De paarden zijn er helemaal gek op en ik vind de prijs ook prima te doen (ongeveer 20€ voor 20kg voor de kruidenmuesli en ongeveer 15€ voor 20kg voor de normale muesli). Het ruikt ook heel lekker en er zit goed structuur aan, dus de paarden worden uitgedaagd er goed op te kauwen.
Ik ben dus dik tevreden

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:03

Voer klinkt goed, maar moeilijk verkrijgbaar binnen Z-H

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 08:25

Dat zijn allemaal positieve verhalen :)
Ik heb besloten het maar gewoon te proberen. Dus de KWPN merrie van 10 krijgt nu de Original Active en m'n 4 jarige Welsh pony krijgt de Vollkorn D-Mix. Beide in combinatie met vitaminen brok van Vitalbix, luzerne en verpulverde lijnzaad met omega vetzuren. Ben benieuwd hoe ze het er op gaan doen. Ze eten het in ieder geval erg graag en na een week glimmen ze beide al als een spiegel.

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:07

Wij bezorgen aan huis chess :)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:45

Ik kan nergens vonden hoe hoog het suiker/zetmeel percentage echt is.

Zou de pur-Itan graag vergelijken met de marstall vito.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:29

Dit is een ouder topic, maar het gaat om exact hetzelfde.. Zijn er ondertussen al meer ervaringen?

Ik heb vooral interese in Reformat en Reformin Plus.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:56

Niemand?