Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dit zijn natuurlijk mijn ervaringen, kan per geval verschillen. Ik wil dan ook vragen (aan vooral andere bokkers) géén commentaar te leveren op de gegeven antwoorden, we hebben uiteraard niet zelf aangerommeld en alles op aanraden van de DA gedaan. Bedankt! __elise__ schreef:Er is een topic vol ervaringen: [BEH] [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3
NathalietjeB schreef:Ik zeg ijzers er af en laat zorgen dat de druk van de hoefwand af is, wiite verbrede lijn betekend dus dat de hoefwand los laat van de hoef, waardoor de witte lijn breder word.
Ook ben ik benieuwd hoe je paard op zijn voeten staat, en haal je paard van t gras af.
Juist nu met kou en vorst snachts is gras een hele grote hoef/spier bevangenheid trigger.
Flowq schreef:Juist vorige week was het funest gras weer...

)
) en zag hem glijden met die ijzeren skies onder..
koetjeboe schreef:Ze is waarschijnlijk toch niet kreupel door een bevangenheid maar waarschijnlijk eerder een keer bevangen geweest, ben gisteren op een andere kliniek met haar geweest en er is een reuze grote schiefel gevonden en waarschijnlijk veroorzaakt die het kreupel lopen
geerke schreef:koetjeboe schreef:Ze is waarschijnlijk toch niet kreupel door een bevangenheid maar waarschijnlijk eerder een keer bevangen geweest, ben gisteren op een andere kliniek met haar geweest en er is een reuze grote schiefel gevonden en waarschijnlijk veroorzaakt die het kreupel lopen
schiefels zorgen zelden voor kreupelheid...maar misschien bij haar wel?