roos/ schilfers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zindylover

roos/ schilfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 21:27

hallo :)

mijn paard heeft last van zomercezeem maar in deze maanden zou de jeuk moeten wegtrekken maar bij mijn paard is dit niet zo. Normaal heeft ze jeuk aan haar manen en staart maar nu wel alleen nog maar aan haar manen. Ik heb haar manen gisteren eens aan de kant gedaan zodat ik haar huid kon zien. Nu zag ik allemaal schilfers dit is dan wss de reden waardoor ze jeuk heeft. nu is mijn vraag hoe ik deze weg kan krijgen. ik kan ze niet wassen want ons water is nu echt koud en het is ook koud buiten dus dat lijkt me niet echt een optie. ik dacht aan haar manen af te knippen en zo de huid te verzorgen zodat de manen terug mooi konden terug groeien maar nu wou ik toch jullie mening eens vragen :)

hier is een foto

Afbeelding

wapitie

Re: roos/ schilfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:53

Weet je zeker dat dit eczeem is? En niet extra huidvet i.v.m. de winter? Mijn paard heeft dat ook, zeker onder dr dek, ze heeft er geen jeuk van.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:55

nee dit lijkt me niet echt eczeem.. maar wat het dan wil is durf ik zo ook niet echt te zeggen..

staat ze met andere paarden samen, anders zou ik zeggen houdt de manen eens een tijdje in een vlecht dan kun je kijken of het inderdaad verschil maakt?

zindylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 22:24

Ja ik ben 100% zeker dat het eczeem ma door de zalven die we gesmeerd hebben in de zomer heeft ze schilfers gekregen want dan ook hoort maar ik krijg ze niet uit de manen en niet van haar huid. In de zomer zou ik haar gewassen kunnen hebben ma toen waren de schilfers nog niet zo erg als nu

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:45

Cojosol huidlotion.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:53

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:08

Eczeem kan het nu niet zijn. Dan krijgen ze jeuk van de knutten, maar die zijn er nu niet. Ik heb ook een eczemer en hij heeft in de wintermaanden ook veel schilvers (of huidvet klontjes?), maar dit is dus geen eczeem. Mijne heeft er overigens bijna geen tot totaal geen jeuk aan, dus wellicht is er bij jouw pony wat anders aan de hand. Ik zou een veearts bellen.

xjanxjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:22

2 van mijn 3 pony;s hebben dat ook zwarte overal in haar manen maar krijg het er wel it met een kammetje. andere alleen in de voor pluk en is nu schilfer/roos vrij op een andere pagina zag ik dat schilfers ook soms komen door haar wisseling of loskomend vet maar dat van mij wil er wel uit en ze hebben geen exceem /3

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:25

De mijne heeft ook schilfers in haar manen. Ik smeer er nu kokosolie in, gewoon uit de supermarkt, om de huid wat vettiger te houden. Ik doe het nog te kort om echt resultaat te zien. Ik ben echt benieuwd of het werkt

zindylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 23:31

Ik weet dat het nu geen eczeem is maar het komt denk ik door haar eczeem van de zomer