Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Focussed schreef:Geen eigen ervaring met griffelbeenbreuk operatie, maar ik weet wel dat de onschuld van een schieffel erg afhankelijk is van de locatie. Als hij in een gebied zit waar de pezen lopen kan hij veel problemen veroorzaken. Anders is het eigenlijk onschuldig. Enige optie is echo laten maken. Wat zegt je dierenarts erover ?
Stap in ieder geval niet op het harde met je paard, dat werkt irritatie bij de schieffel (en daardoor groei) in de hand, zolang de schieffel nog niet volledig tot rust is gekomen.
Ragdollcat schreef:Een schiefel is echt niet ernstig.........ik ken meer paarden die zulke grote schiefels hebben doordat ze zichzelf aan hadden getikt.......ze hadden ff pijn maar daarna is er niets meer aan de hand behalve dan de zichtbare bult en dus een schoonheidsfout is geworden.
Mijn eigen paard had dat ook maar is totaal weggegaan, doordat ik er zeer snel bij was met het behandelen ervan.