Paard eet niet meer goed.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:03

Pandora2 schreef:
4 drollen is al een heel pak beter dan 1 :j
Beweging zal hem ook goed doen. Hopelijk knapt hij snel helemaal op !


Zijn bijrijder komt zo die gaat er een rondje mee stappen.
Ik was net boodschappen doen en toen ik terug kwam lag hij op zijn knieeen onder de draad door te eten.
Je wilt niet weten hoe blij ik ben met dat beeld. Hij deed dat al dagen niet meer

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:05

Joolien schreef:
Sclimpre schreef:
Mij lijkt dit gewoon koliek.


Dat lijkt me ook, maar het is even zaak dat de darmen weer op gang gaan komen. Als dit niet zo is, ligt de boel al te lang stil, en dan krijg je onomkeerbare problemen, dus dan is het zaak van snel handelen.



Dat is ook beetje waar ik bang voor ben, ik heb net bietenpulp gehaald dat eet makkelijk en ook niet te belastend voor de darmen.
Maar hij lijkt nu echt op te knappen

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:09

Ga nou niet ver met hem stappen ! Straks is het toch nog niet helemaal goed en dan put je hem helemaal uit.

Plus ook pas pulp gaan voeren als hij goed mest !

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 15:52

Maris schreef:
Ga nou niet ver met hem stappen ! Straks is het toch nog niet helemaal goed en dan put je hem helemaal uit.

Plus ook pas pulp gaan voeren als hij goed mest !


hij moet juist bewegen van de DA zodat die darmen wat meer op gang komen.
En das geen uren stappen hoor. gewoon ommetje van 30 min

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:01

Exact dit beeld gaf mijn oudje enkele weken geleden ook. Niet meer eten, geen gras, appel of hooi.

De DA dacht eerst aan atypische myopathie, maar buiten 'slikproblemen' geen enkel symptoom. Hij pakte eten wel op maar liet het niet gekauwd weer uit zijn mond vallen.

2 x sonde gestoken tot aan zijn maag, zat nergens een verstopping. Niks tussen de tanden, gebit in orde. Voor de zekerheid toch maar even alle haakjes weggevijld. Hij toonde verder erg rustig, geen kolieksymptomen.

Uiteindelijk heeft hij pijnstillers gehad en toen begon hij weer te eten. Na vier dagen was die kuur afgerond en hij is blijven eten. Wat het uiteindelijk was, een soort kaakramp? Toch zijn tanden? We hebben geen flauw idee maar tot nu toe is het weggebleven (afkloppen). Nu is mijn paard wel erg kleinzerig (een mini koliek-aanval en hij ligt kreunend op de grond "laat me hier maar sterven", dat type), dus die kaakkramp is misschien nog niets eens zo vergezocht...

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 16:11

Solleke_Noah schreef:
Exact dit beeld gaf mijn oudje enkele weken geleden ook. Niet meer eten, geen gras, appel of hooi.

De DA dacht eerst aan atypische myopathie, maar buiten 'slikproblemen' geen enkel symptoom. Hij pakte eten wel op maar liet het niet gekauwd weer uit zijn mond vallen.

2 x sonde gestoken tot aan zijn maag, zat nergens een verstopping. Niks tussen de tanden, gebit in orde. Voor de zekerheid toch maar even alle haakjes weggevijld. Hij toonde verder erg rustig, geen kolieksymptomen.

Uiteindelijk heeft hij pijnstillers gehad en toen begon hij weer te eten. Na vier dagen was die kuur afgerond en hij is blijven eten. Wat het uiteindelijk was, een soort kaakramp? Toch zijn tanden? We hebben geen flauw idee maar tot nu toe is het weggebleven (afkloppen). Nu is mijn paard wel erg kleinzerig (een mini koliek-aanval en hij ligt kreunend op de grond "laat me hier maar sterven", dat type), dus die kaakkramp is misschien nog niets eens zo vergezocht...


Ot nam het hooi niet eens in de mond, hij neusde er wat tussen en van de 100 sprieten zat er dan 1 lekkere tussen.

Ondertussen lijkt hij aardig normaal afgezien van het feit dat hij de kuil echt niet wilt eten.
Normaal eten mijn pony en ruin samen van een bult hooi/kuil en dan word mijn pony altijd weg gejaagd.
Nu staat mijn pony van een grote bult kuil te eten en het grote paard staat er naast de sprietjes van het hooi op te eten.
En ondanks dat hij nog niet zo veel mag eten hoef ik niet bang te zijn dat hij aan het kuil van me pony zal beginnen.
Terwijl hij normaal het liefste alles alleen op eet.
Heel apart...........

Heb zijn mest nog gecontroleerd op zand maar dat viel wel mee, van 1 hele drol denk een mes puntje zand.

Kwa kleinzerigheid heb ik echt geen idee bij hem, want hij heeft eigenlijk nooit wat, hij heeft een scheve kop en hij heeft vorig jaar een virus gehad waardoor hij 40 graden koorts had met 4 dikke benen en toen stond hij er nog best fris bij.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Paard eet niet meer goed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 16:14

Afbeelding
Afbeelding

even voor de beeld vorming dit is zijn gebit

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Paard eet niet meer goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:43

Bij verstoppingskoliek is bewegen juist wel goed. Een beetje stappen kan denk ik sowieso niet heel veel kwaad in dit geval. Bij verstoppingskoliek liet ik mijn merrie juist altijd even draven, maar het schijnt dat je moet uitkijken voor draaiing/kanteling in de darmen ofzo? Zelf nooit meegemaakt gelukkig maar van stappen zullen ze dat niet krijgen!

Anoniem

Re: Paard eet niet meer goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:48

Zijn dit recente foto's van zijn mond?
Welke kleur heeft zijn tandvlees momenteel?

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 16:53

Lauraa90 schreef:
Bij verstoppingskoliek is bewegen juist wel goed. Een beetje stappen kan denk ik sowieso niet heel veel kwaad in dit geval. Bij verstoppingskoliek liet ik mijn merrie juist altijd even draven, maar het schijnt dat je moet uitkijken voor draaiing/kanteling in de darmen ofzo? Zelf nooit meegemaakt gelukkig maar van stappen zullen ze dat niet krijgen!


gister avond moesten we hem longeren een kwartier in draf onder andere

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 16:54

Joolien schreef:
Zijn dit recente foto's van zijn mond?
Welke kleur heeft zijn tandvlees momenteel?


foto's zijn van feb dit jaar, je vind zijn tandvlees wat bleek?
dat komt door de foto, is met me telefoon gemaakt en dat wilde niet echt

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:55

Lauraa90 schreef:
Bij verstoppingskoliek is bewegen juist wel goed. Een beetje stappen kan denk ik sowieso niet heel veel kwaad in dit geval.


Dat is waar, maar ik zou wel dicht bij huis blijven, liefst zelfs op eigen terrein blijven voor het geval het minder goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:56

koetjeboe schreef:
Joolien schreef:
Zijn dit recente foto's van zijn mond?
Welke kleur heeft zijn tandvlees momenteel?


foto's zijn van feb dit jaar, je vind zijn tandvlees wat bleek?
dat komt door de foto, is met me telefoon gemaakt en dat wilde niet echt


Nee hoor, schiet me ineens te binnen dat als paarden koliek hebben ,ze vaak verkleuring op het tandvlees laten zien.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Paard eet niet meer goed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 17:04

heb net gekeken maar dat ziet er net zo uit als op de foto.

hij lag net heel ontspannen in de bak te slapen.
Heb hem volgens mij ook niet zien liggen de afgelopen dagen. normaal ligt hij vaak te luieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:25

koetjeboe schreef:
heb net gekeken maar dat ziet er net zo uit als op de foto.

hij lag net heel ontspannen in de bak te slapen.
Heb hem volgens mij ook niet zien liggen de afgelopen dagen. normaal ligt hij vaak te luieren


Lag ie echt te slapen, of had ie pijn? Ik zou t niks vertrouwen als een paard ligt, zeker nu.
Ik zou m eens omhoog jagen en kijken wat ie doet.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:28

Ik ben heel benieuwd want die van mij eet momenteel ook niet :n
Zelfde soort verhaal, 2 weken geleden naar de tandarts geweest

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 17:28

Joolien schreef:
koetjeboe schreef:
heb net gekeken maar dat ziet er net zo uit als op de foto.

hij lag net heel ontspannen in de bak te slapen.
Heb hem volgens mij ook niet zien liggen de afgelopen dagen. normaal ligt hij vaak te luieren


Lag ie echt te slapen, of had ie pijn? Ik zou t niks vertrouwen als een paard ligt, zeker nu.
Ik zou m eens omhoog jagen en kijken wat ie doet.


nee was gewoon luieren. ik hoef hem niet om hoog te jagen want hij staat al weer. het was een haze slaapje. hij staat nu te eten van het volgende kleine portie hooi

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 17:29

ReadTheRulez schreef:
Ik ben heel benieuwd want die van mij eet momenteel ook niet :n
Zelfde soort verhaal, 2 weken geleden naar de tandarts geweest


miss ook koliek. hoe lang eet hij al niet. en eet hij niks. of bepaalde dingen wel

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Paard eet niet meer goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 17:45

Woensdag was er ander kuil, dat vond ze niet lekker, ging ik vanuit.
Gister heeft ze weer het "oude" hooi gekregen. En daarvan heeft ze een compleet hooinet van gister door de boks verspreid, en het net van vanochtend was nog bijna vol.
Ook vond ik weinig mest in de boks liggen.
Summerfit en biks eet ze wel.

Ze is 2 weken geleden nog naar de tandarts geweest. Ik heb ook een vermoeden dat het misschien door het wisselen komt. Ik kijk het eerst nog even aan, ze is helder

Maar het voelt niet fijn :\

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 17:53

ReadTheRulez schreef:
Woensdag was er ander kuil, dat vond ze niet lekker, ging ik vanuit.
Gister heeft ze weer het "oude" hooi gekregen. En daarvan heeft ze een compleet hooinet van gister door de boks verspreid, en het net van vanochtend was nog bijna vol.
Ook vond ik weinig mest in de boks liggen.
Summerfit en biks eet ze wel.

Ze is 2 weken geleden nog naar de tandarts geweest. Ik heb ook een vermoeden dat het misschien door het wisselen komt. Ik kijk het eerst nog even aan, ze is helder

Maar het voelt niet fijn :\


dat klinkt idd beetje als die van ons. alleen die ging er ook beetje suf bij staan. hij straalde echt uit dat hij zich niet lekker voelde

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Paard eet niet meer goed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:10

Zonet dus extra opgelet, maar ze is gewoon alert. Heeft een uurtje met een ander paard in de buitenbak gelopen. En de summetfit werd meteen naar binnen gesmikkeld ...

Hoe lijkt die van jou nu?

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 18:25

ReadTheRulez schreef:
Zonet dus extra opgelet, maar ze is gewoon alert. Heeft een uurtje met een ander paard in de buitenbak gelopen. En de summetfit werd meteen naar binnen gesmikkeld ...

Hoe lijkt die van jou nu?


die is nu wel Alert. en eet het hooi goed. nog geen olie in de mest gevonden al voelde zijn poepert wel wat vettig

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:41

parafine herken je zo hoor, de hele staart komt er ook onder te zitten.
Mest je paard inmiddels nu wel goed ???

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 19:54

Maris schreef:
parafine herken je zo hoor, de hele staart komt er ook onder te zitten.
Mest je paard inmiddels nu wel goed ???



ja dat doet hij. ik ben nu niet thuis. maar straks was er nog geen paraffine te zien

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 19:56

Duurt wel lang voordat je die parafine ziet. Houd hem ajb goed in de gaten !