Nightwatch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Nightwatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:49

Via mijn vriend kwam ik dit product tegen..

http://www.nightwatch24.com/

Het is een halster/halsband met sensoren en chips erin die de conditie van je paard meet.. dingen als hartslag bijvoorbeeld..
Via je mobiel kun je alle gegevens ontvangen en inzien en kun je meteen zien als er iets niet helemaal in orde is..

Product komt in 2016 op de markt maar nog alleen in canada en USA.. uitbreiding naar andere landen is de volgende stal..

Wat vind bokt van een product als dit?
Gezien de prijs zou ik het niet direct aanschaffen maar ik denk dat het absoluut een waardevol product is! Volgens mij ook ideaal voor drachtige merries

Celiien

Re: Nightwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:52

Ik denk dat het voor paarden die op leeftijd zijn, aan het kwakkelen met de gezondheid zijn of bijvoorbeeld die net van een zware koliekaanval oid aan het herstellen zijn ideaal is. Zo hoef je er niet letterlijk dag en nacht bij te zijn, maar kan je het gewoon in de gaten houden. Andere kant vraag ik me af of t niet té ver gaat.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:55

Dat te ver gaan vraag ik me bij meer dingen af haha.. maar ach waarom ook niet? Medisch wetenschap ontwikkeld zich natuurlijk ook.. niet alleen bij mensen maar ook bij dieren..

Ik denk trouwens dat het misschien voor endurance ruiters ook nog wel iets zou kunnen zijn.. kun je alles makkelijk in de gaten houden tijdens een wedstrijd

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:06

Voor eigenaren van bv koliekgevoelige paarden is dit helemaal niet gek. Ik zou alleen niet willen dat mijn paard 24/7 met een halster om staat, zou dan een voorkeur voor de band hebben.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:25

Mij lijkt het ideaal, ik heb inderdaad een koliekgevoelig paard dus bij de kleinste signalen sta ik al op scherp. Alleen tsja, door de prijs schaf ik het niet zomaar even aan (aangezien we nu een jaar koliek vrij zijn!), mocht het goedkoper zijn dan zou ik er just in case wel 1 in huis halen.

Edit; ik had op Facebook een dekenvariant voorbij zien komen. Die zou ik eerder aanschaffen dan het halster, idd i.v.m. niet 24/7 een halster om willen :)!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:50

500-600 dollar band/halster en jaar abbo 330 dollar elk jaar + geschikte smartphone. Duur ding. Denk dat je met een camera goedkoper uit bent. Bij tijdelijk gebruik als koliek verdenkingen en dracht zijn er goedkopere opties. Of er moet een huurmogelijkheid komen voor deze dingen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:20

Celiien schreef:
Ik denk dat het voor paarden die op leeftijd zijn, aan het kwakkelen met de gezondheid zijn of bijvoorbeeld die net van een zware koliekaanval oid aan het herstellen zijn ideaal is. Zo hoef je er niet letterlijk dag en nacht bij te zijn, maar kan je het gewoon in de gaten houden. Andere kant vraag ik me af of t niet té ver gaat.

Nou ja, wij gaan ook aan de monitor als we ziek zijn, dus als je zoiets ook voor een paard zou kunnen maken, dat mobiel is, lijkt me dat zeer de moeite waard. Meten is weten.