Ervaringen Victorious secret 200 vitamine

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Ervaringen Victorious secret 200 vitamine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-16 11:29

Ik ben geïnteresseerd in deze vitaminebrok.
Ik heb een groot paard 1.84 en geef hem niet veel krachtvoer en wel 24/7 hooi uit slowfeeder, maar wil wel graag dat hij voldoende vitamine en vooral mineralen binnen krijgt.

Wie heeft er ervaring met deze brok?

Grote voordeel vind ik dat er niet extra ijzer aan toegevoegd is en dat het niet geperst is met luzerne.

Anoniem

Re: Ervaringen Victorious secret 200 vitamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:39

Ik heb het gevoerd, prima spul.
Werd wel goed gegeten.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:23

Ik heb een keer een proefverpakking aangevraagd. Mijn paard wilde het helaas niet eten en ruikt vrij sterk, alleen gemengd door de slobber ging het nog net...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 14:28

Ik rakel even een oud topic op ...
Ik vind dit een interessant vitamineprodukt en denk er over om het te gaan voeren maar ik vraag me af of er inmiddels al wat meer mensen ervaring mee hebben :-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:19

Ik voer het sinds ongeveer 1,5 week. Ik zocht een vitamine brok zonder luzerne en kwam bij deze uit. Zonder handje lekkers erbij (agrobs Alpengrün müsli) eet mijn shet het niet maar met wel.
Ik voer het te kort om er iets over te zeggen en was al blij dat hij het at op deze manier :-)

Het is volgens mij wel één van de betere vitamine/mineralen brokken.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:37

Ik voer het nu een maandje.
Aangezien mijn pony geen werk meer verricht, zocht ik naar een brokje dat hem wel voorziet in al zijn vitaminen, maar zonder suiker zodat hij 1. niet hoefbevangen wordt (want hij heeft de neiging snel dik te worden) en 2. geen energiebommetje wordt. Ook zou ik van een gewone onderhoudsmengeling vrij veel moeten voeren opdat hij voldoende voedingsstoffen er kan uithalen en dat deed ik niet.

Hij at het de eerste weken goed en daarna wou hij het niet meer eten. Ik voer het nu met een mini handje van Cavalor Fiberforce en dan eet hij het wel (het is serieus nog meer vitaminebrok dan Fiberforce maar oke).

Ik ben iig voorzichtig positief. Hij lijkt rustiger (vroeger kon het wel eens een stresskip zijn als er een mini probleempje was) en hij lijkt ook minder "opgeblazen". Vorig jaar, vanaf het moment dat hij op het gras kwam, zag je hem gewoon "opblazen", dat heeft hij nu niet meer...

Heb je een moeilijke eter en wil je er absoluut niks anders bij geven, dan raad ik het niet meteen aan. Maar helaas wordt dit vaker gezegd over vitaminebrokjes. Marstall Force, Balancer, ... veel paarden eten het om de een of andere reden niet zo goed :P

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:12

Oh, dat is wel een dingetje, dat het niet lekker is :D . Maar ik voer momenteel de balancer van jepaardgezondenfit door een Wiesencobsprutje dus als ik die als basis hou heb ik wel mogelijkheden om er iets lekkers door te doen.

Ik wil ook even helemaal luzernevrij en zo geconcentreerd mogelijk (en zonder granen en zonder melasse, en en en :D ), vandaar dat ik op dit supplement uit kwam.

Iig al de eerste voorzichtig positieve berichten. Bedankt!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:10

Mac dat klopt is inderdaad een dingetje haha. Maar mijn shet is ook een kieskeurig geval en die eet het tot nu toe. Maar de Force at hij in het begin ook, later ook niet meer. Maar de VS hoef je ook maar zo weinig van te geven dat als je het met iets lekkers mengt ze het amper proeven :+ (hoop ik dan haha)

Je kunt het kopen bij Astrid van Pure Paarden voeding die heeft mij echt super geholpen met veel vragen!
Je kúnt beginnen met 3 kilo om te zien of ze het lusten :-)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:11

Ik heb het een half jaartje gevoerd en toen wilde mijn paard het niet meer eten. Ook niet gemengd met ander voer.
uiteindelijk ben ik over gegaan op vitalbix daily en vitalbix active en dat wordt goed gegeten en alle paarden doen het hier super op.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:47

Ik gaf hiervoor ook Vitalbix maar dat heeft als drager luzerne.
Maar..... pony at het wel graag inderdaad.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:40

Mijn paard at het niet zo heel graag.
Ik ben later over gegaan naar pure feed balance aangevuld met wat your horse trace vitaminepoeder.

Www.purepaardenvoeding.nl

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:08

Mijn merrie at het goed
Geen probleem
Wel gemixt met een haffeltje gras brok van hartog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:46

Als ik dit zo lees dan denk ik dat ik eerst idd maar 3kg bestel om te kijken of mevroi het eet. Dank voor het delen van de ervaringen!

Je opties zijn best beperkt merk ik als je geen luzerne wilt voeren ...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:48

Dat is ook de reden dat ik pure feed ben gaan voeren, er is niet zo heel veel zonder lucerne.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:50

Ik lees even mee, het klinkt niet onintressant.

Moet wel zeggen dat ik het een vreselijke naam vind hebben, moet continu aan ondergoed denken :+

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:50

hier idem, als blijkt dat Alf het veel beter doet (lees; minder jeuk heeft) dan met voer met luzerne is de keus beperkt inderdaad en zijn er naar mijn idee nog maar 2 opties na de VS200: de pure feed voeren of de YHT poeder.

Azmay; je bent niet de enige :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:24

Azmay schreef:
Moet wel zeggen dat ik het een vreselijke naam vind hebben, moet continu aan ondergoed denken :+

_O-
Ik zie ook constant ondergoed billboards voor me idd :))

De Your Horse Trace is ook een goede tip :)* .
Heb ik in het verleden ook eens gevoerd. Moest ik overigens ook een noodgreep mee toepassen om haar dat te laten eten. Gehaltes nog eens vergelijken met de VC200. Edit: gehaltes zijn vrijwel identiek zie ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:45

Ik geef pure feed balance en een handje easy erbij voor het kauwen, ipv lucerne.
En in de ruitijd of als ze niet helemaal fit zijn wat yht er doorheen, wordt hier prima gegeten zo.
Ze eten het graag!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:52

Mac schreef:
Oh, dat is wel een dingetje, dat het niet lekker is :D . Maar ik voer momenteel de balancer van jepaardgezondenfit door een Wiesencobsprutje dus als ik die als basis hou heb ik wel mogelijkheden om er iets lekkers door te doen.

Ik wil ook even helemaal luzernevrij en zo geconcentreerd mogelijk (en zonder granen en zonder melasse, en en en :D ), vandaar dat ik op dit supplement uit kwam.

Iig al de eerste voorzichtig positieve berichten. Bedankt!

Ik denk dat er erg weinig verschil zit tussen die verschillende balancers. Waarom wil je stoppen met de balancer van JPGEF ?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:55

Klopt Mac,

Astrid stuurde me dit als verschil tussen de 2:

Beide vullen de meest gangbare tekorten uit ruwvoer aan.
Verschil is dat de een een brokje is, de ander een poeder.
VS200 bevat ook vitamine A, B6 en mangaan, YHT niet.
VS bevat twee soorten koper (chelaat en sulfaat), YHT maar een anorganische variant sulfaat.
Vs bevat meer biotine, iets meer methionine per aanbevolen dosering.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:58

Maris schreef:
Ik denk dat er erg weinig verschil zit tussen die verschillende balancers. Waarom wil je stoppen met de balancer van JPGEF ?

Omdat daar luzerne in zit

Oh dat is interessante informatie IngridM.
Niet dat het de keuze makkelijker maakt overigens :Y)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:00

haha nee he.

ik heb uiteindelijk besloten de VS200 te proberen omdat daar dan toch iets meer in lijkt te zitten.

Wat is voor jou de reden zonder luzerne te willen voeren?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:06

Headshaking en meer recent spiertrillingen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:08

Ik geef geen lucerne meer vanwege een huidallergie

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:15

jullie weten ook al echt dat luzerne de reden is/het verergert/eraan bijdraagt?

Mijn reden is dat ik wil zien of Alf wat minder jeuk krijgt zonder luzerne in het voer. Zou het jammer vinden eerlijk gezegd als dat de reden van de jeuk blijkt te zijn. Er is veel meer voer met luzerne en maar weinig keus in voer zonder luzerne.
Aan de andere kant; als hij dit nu graag eet blijft hij dit gewoon eten zolang hij het lust. Ben meer beetje bang van 'wat als hij dit niet meer moet op termijn, wat dan'