MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9662
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:49

Sizzle schreef:
Wat ik dus bizar vind wat ongeveer 10 jaar geleden heb ik al gelezen dat paardeneigenaren vaak dezelfde stam als hun paard dragen.
Was volgens mij een proefschrift.


:j Klopt, ik weet het ook al jaren en ben verbaasd dat dit niet algemeen bekend is op Bokt, waar men bij een kriebel in een spier al over zadelpassers, zadelmakers, ostheopaten, therapeuten, knijpers, bitpassers, paardentandartsen, bekappers, nieuwe hoefsmeden, paardencommuniceerders, watertherapeuten, homeopaten, paardenfluisteraars, kruidenvrouwtjes en weet ik wat begint.

Voor mensen met een lage weerstand, en ja die vind je in een ziekenhuis/verpleeghuis/dialyseafdeling makkelijk, is MRSA wel degelijk een boosaardig monster.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:09

...en zoals uit dit topic blijkt: ook voor paarden met een lelijke wond kan MRSA dodelijk zijn.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:11

Janneke2 schreef:
...en zoals uit dit topic blijkt: ook voor paarden met een lelijke wond kan MRSA dodelijk zijn.

Zeker, alle dieren/mensen die te maken krijgen met een infectie waar deze bacteriƫn bij betrokken zijn hebben een lastig herstel omdat de reguliere manier van behandelen niet aanslaat. :j

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 23:01

Gomir, hoe geeft bijvoorbeeld die longarts dat toen opgelost dan? Want als je paard drager is dan is hij dat en zonder behandeling blijft hij dat.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:10

Was in 2006 of 2007 dus veel meer dan dat hij in goed overleg met de dierenkliniek zijn paard meebehandeld heeft weet ik eigenlijk niet meer :+ Af en toe hoor ik het eens ergens voorbij komen en dan luister ik naar het verhaal en denk ik altijd even aan het rampscenario (niet MRSA-vrij worden) en dat is het dan ook wel :o

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 20:18

Ik ben vorige week zelf weer getest, dit was voor mij de kweek van 3 maanden na behandeling en gelukkig ben ik ook nog steeds negatief! Het volgende testmoment is eind februari dan is mijn paard weer aan de beurt.
Het gaat dus nog steeds goed! *\o/*

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:21

Fijn!!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:40

Super!!! Duim voor tevens een goede uitslag eind februari.

Jet

Berichten: 12027
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:04

Dat is een mooi bericht zeg, super hoor! Nu duimen dat het in februari nog steeds goed is!

Underscore1
Berichten: 37
Geregistreerd: 24-01-17

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:59

Hopen voor een goede uitslag!

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 14:02

Lang geleden dat gereageerd heb hier maar ik wil jullie de laatste update niet onthouden.
Afgelopen maandag heb ik de uitslag gekregen dat ik en mijn paard officieel een jaar lang MRSA-vrij zijn. Dat betekent dat we officieel uit de signalering zijn en dus niet meer gekweekt hoeven!
Het verhaal is klaar en dat is een hele opluchting!

Jet

Berichten: 12027
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:04

Zo, dat zal zeker een hele opluchting zijn! Niet meer iedere keer die testen hoeven doen, niet meer daarover in de stress zitten en geen kosten daar meer van.
Geniet lekker in rust van elkaar en van de dingen die je nu weer kan en mag doen zonder het label MRSA-drager eraan!

senna21

Berichten: 11867
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:29

Fijn dat je het achter je kunt laten.
Leerzaam dat je dit hebt gedeeld. Ik wist niet dat dit bestond.

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:42

Jeetje wat een verhaal!

En een lang traject hebben jullie gevolgd hiervoor.

Toppie dat jullie nu 1 jaar vrij zijn +:)+

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 21:24

Afbeelding


Nog een toevoeging aan dit topic wat ik vandaag kreeg toegestuurd.
Van mijn casus is een poster gemaakt die getoond wordt op congressen.

En misschien leuk om te weten, mijn paard leeft nog steeds en doet het goed. 26 jaar ondertussen!

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:33

Wat bijzonder Vala! Zijn er ondertussen meer van dit soort casussen bekend dat jij weet?

Ergens wel bizar... als jou collega dus niet op een varkenshouders had gewerkt had hier nooit een haan naar gekraait. Je vraagt je af hoeveel andere onbewuste dragers er dan rondlopen...

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 21:38

Ik weet wel dat er meer casussen zijn maar ik was de eerste gek die haar paard en haar werk wilde behouden. En die een behandeling van het paard aandurfde. Dus een uitstekend proefkonijn destijds!

Er lopen zeer waarschijnlijk veel meer mensen zo rond. Maar niet testen is niet weten!

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:44

Nee dat laatste weet ik.
Mijn oma kwam in het buitenland in het zkh en moest daarna dus gecheckt worden en had een MRSA die ze niet meer wegkregen. Heel heftig en veel impact voor een oudere vrouw die veel zorg nodig heeft, dat heeft psychisch heel veel met haar gedaan.
Vooral inderdaad het feit dat er mogelijk genoeg mensen ook positief waren waarvan niet bekend was heeft heel veel met haar gedaan. Daar kon ze heel boos en verdrietig over zijn als ze weer eens tot 23.00 moest wachten op avondzorg omdat ze als laatste mocht, of als er weer eens besloten werd dat ze geen koffie mocht drinken in de grote zaal.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: MRSA-dragerschap paard, een bewogen jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 21:51

Dat begrijp ik heel goed, ik ben ook boos en verdrietig geweest om de impact die het had. Ik mocht niet op mijn werk komen, mijn collega's mochten geen contact met mij zoals bij mij op bezoek komen maar daar hadden er een aantal lak aan. Toen ik administratief werk mocht komen doen moest ik afgezonderd zitten, ik mocht niet op een stoffen bureaustoel zitten etc etc.....

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:52

Nog steeds is MRSA een moordenaar. Vriendin van mij is dr paard aan MRSA verloren. Man wat een drama mede omdat paard een vechter was en tot het laatst terugvocht |( .Zijzelf is ook getest en is drager.