Ervaringen met Dampig paard, COPD goede en slechte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buffelmans
Berichten: 18
Geregistreerd: 18-11-16
Woonplaats: Noord Holland Noord

Re: Ervaringen met Dampig paard, COPD goede en slechte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 22:30

Hij zit vol met slijm, heeft vernauwingen en verdikkingen. Hij blijft deze week op de kliniek staan om elke dag te vernevelen. Dat is ook nog de enige behandel optie. Een longspoeling was niet nodig omdat ze zo wel RAO kon vaststellen. Dus nog geen COPD. Er was zeker wel een reƫle kans dat hij hier een stuk beter uitkomt. Helemaal 100% wordt hij natuurlijk nooit meer, maar het is de bedoeling dat hij na deze behandeling wel weer met zijn vriend in de bak kan spelen en een buitenritje moet er ook wel inzitten. Ik heb het op stal zo kunnen dat hij nu een box krijgt die 7 meter vanaf de eerste strobox ligt. Zit een box naast voor kleine pony en als daar iemand in komt dan wordt die op houtmot gezet. En weer terug op kuil of onder gedompeld hooi.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Ervaringen met Dampig paard, COPD goede en slechte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:31

Je kunt dus vooruit kijken, dat is mooi!

Buffelmans
Berichten: 18
Geregistreerd: 18-11-16
Woonplaats: Noord Holland Noord

Re: Ervaringen met Dampig paard, COPD goede en slechte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 22:45

Ja! Ik heb nu weer beetje hoop voor de toekomst.

8nnemiek

Berichten: 43413
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ervaringen met Dampig paard, COPD goede en slechte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:53

Wat een geluk dat het toch nog goed komt met je paard!

Hier staat er ook een die niet tegen stof kan. Hij heeft een tijdje echt staan te pompen, maar na antibiotica, ventipulmin en vervolgens goed nat hooi is het bij hem ook weer wat beter geworden.
Ik voer zelf nu jaren later nog steeds nat hooi, en sinds kort stoom ik het meestal.
Ik heb zelf een stomer gebouwd, kost bijna niks, en ik heb een beschrijving daarvan op mijn blog gezet, samen met een uitleg waarom gestoomd hooi beter is dan geweekt hooi: http://www.abcreatief.com/blog/hooi-sto ... en-stomer/

Foetsji
Berichten: 196
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:19

Oh fijn zo! Idd gestoomd hooi geven als je pensionstalling dat voor je wil doen. En je kunt heel simpel ook zelf vernevelen op stal. Met fysiologisch zout ( niet duur ) en een vernevelaar die diep genoeg in de longen laat komen heb je voor ong 200,00 euro zodat je niet die idioot dure van bijna 1000,00 hoeft te kopen!

Het zal even wennen zijn met de verzorging maar als je secuur bent en het stalklimaat onder controle is dan kom je een heel eind! Succes!

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:28

Hoi hoe gaat het nu met je paardje?

Ik ben sinds afgelopen februari bezig met mijn fjord. Het begon met hoesten, uiteindelijk heeft hij 2,5 week op de kliniek gestaan in de dampbox'
Daarna naar huis gekomen en door behandeld met prednison capsules (3 capsules) en slijmoplosser en beweging (stap en een beetje draf).

Vandaag terug gegaan naar de kliniek, nog steeds wat slijm. Behoort tot de 'ernstige astma. Is wel al veel beter dan het was, maar zal nooit meer helemaal 'schoon' zijn.. We gaan nu heel langzaam prednison afbouwen en kijken hoe hij reageert. Verder kan hij wel een paard waardig bestaan hebben met hele lichte arbeid, rijden is voor mij niet het belangrijkste.

Ik ben benieuwd hoe het met die van jou gaat ..