Lieve iedereen, Mijn paard heeft een zachte hele warme bult in kootholte. Achterbeen. Omdat het weekend is hier even de vraag wat kan het zijn en wat eraan te doen? Nu heb ik hem 2x afgespoten en gestapt maar wil graag eens horen of iemand een idee heeft wat het kan zijn en wat eraan te doen
Bedankt alvast
moonfish13
Geplaatst: 18-11-16 22:48
Hoefzweer?
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
klopt precies zo zoet het eruit. Heb har al een berichtje gestuurd maar nog geen antwoord van hoe of wat het is afgelopen
Dees
Geplaatst: 19-11-16 15:43
Peeszwelling! Onder de kogel aan de achterkant van het kootbeen hoort de huid strak op het bot te liggen. Daar mag geen vochtkussentje ontstaan. Zit die daar wel, dan moet je absoluut gaan denken aan een overbelasting van de diepe buigpees. Het is een absoluut serieus te nemen voorbode van peesproblemen. Oplossing: tijdig meer stappen op het harde en voorlopig een (flinke) stap terug doen in de training, zeker als je traint in mulle bodem of met veel kleine voltes en zijgangen.
Sluit me bij Dees aan. Paard van mijn schoonzus had daar ook een vochtkussentje en die had inderdaad een overbelasting aan de diepe buiger maar dan helemaal onderin ter hoogte van het kroonbeen.