Arnica D6 tegen stalbenen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline50

Arnica D6 tegen stalbenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 21:31

Heeft er iemand hier ervaring met het geven van Arnica D6 van dr. Vogel tegen stalbenen? Kan er heel weinig informatie over vinden....ik hoor graag van jullie !!

Suzan_bobar

Re: Arnica D6 tegen stalbenen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:43

Stalbenen kan lymfedrainage heel veel ondersteunen. Arnica gebruik ik meer bij kneuzingen, wonden en impacten van buitenaf. Het is niet vochtafdrijvend. Stalbenen hebben vaak een oorzaak, ook daar kan een lymfedrainage therapeut je in adviseren. Kijk eens www.mldregister.nl

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:22

Kurkuma werkt goed om vocht af te drijven, Arnica is meer voor bij een kneuzing.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:42

Arnica bevordert de doorbloeding, ik begrijp daarom je gedachtengang. Maar het is idd meer voor kneuzingen, verrekkingen, verstuikingen, pijn na tandextractie.

Om de doorbloeding te verbeteren zou je als proef een paar nachten de benen kunnen bandageren (wel onderlappen gebruiken!) of lage transportbeschermers.

Maar als de stalbenen niet heel extreem zijn en bij beweging snel weer afzakken, zou ik er persoonlijk geen heel groot punt van maken.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 16:14

Ik gebruik de kastanjegel van Efrata. Is speciaal voor stalbenen en ik gebruik deze al enkele jaren.

Mijn paard heeft geregeld een einschuss been en bij meer stilstaan ( al kunnen ze 24u/24u buiten) vooral in de winter is dat ene been snel dikker.

Goed inmasseren ermee en na een tiental minuten is het been een heel stuk slanker.

Je doet ook lang met één fles....

Ik vind het een echte aanrader...

Caroline50

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 20:42

Alvast bedankt voor deze tips!
Gelukkig zijn de achterbenen weer redelijk dun na het rijden, dat is altijd wel gunstig....

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:52

Wij geven onze paarden altijd een paar stengeltjes selderie per dag. Lekker in stukjes gesneden door het voer doen. Bij ons (helaas overleden) ouwetje werkte het als een tierelier! Hij vond het ook nog eens erg lekker, dus het was een winwin-situatie. Ons jonge paard heeft het leren eten, was er niet zo heel gek op, maar hij heeft het gelukkig ook maar één keer nodig gehad!
Afbeelding

Caroline50

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 18:03

Helaas, dat lust ze echt niet, heb ik al geprobeerd...

Arabesk

Re: Arnica D6 tegen stalbenen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:05

Het enige wat écht werkt is je paard buitenzetten.... en gaat bewegen