Floortz schreef:Ik vind de hoeven wel zorgelijk eruit zien. Ook de niet beslagen hoef. Als je het vergelijkt met een gezonde hoef is hier nog wel werk aan de winkel.
Hoe is je paard gehuisvest?
ter vergelijk een gezonde hoef
Ik ben het compleet met je eens dat de hoeven er zorgelijk uitzien, vandaar ook mijn topic, de niet beslagen hoeven zijn minder erg als de voorhoeven, en ik vind ze op de foto's er nog beter uitzien als in het echie.
2 jaar geleden heeft ze voor het eerst rotstraal gekregen en stond ze niet goed gehuisvestigd, vorig jaar zomer ben ik van stal verhuisd waar alles wel goed geregeld is.
Paard is 23 jaar, zit goed in haar vacht.
Overdag de hele dag weidegang (geen zeiknatte wei maar na deze regenval wel iets drassig maar dat is het overal natuurlijk wel), savonds op stal (stro, elke dag uitgemest, ze houd haar stal altijd heel erg netjes).
Lisaapee schreef:Dit is geen straalkanker Mijn pony heeft het nu aan 4 hoeven dus kan het je bijna zeker zeggen als 'ervaringsdeskundige'. Wel verdienen de hoeven even wat extra verzorging. Producten voor rotstraal om de hoef wat harder te krijgen kunnen geen kwaad. Zelf heb ik goede ervaring met Kevin Bacons hoofsolution bij rotstraal
Dank je wel, blij om te horen dat je niet aan straalkanker denkt.
Extra verzorging hebben ze absoluut nodig, ga eens kijken naar Kevin bacons hoofsolution of dat wat is, heb nu een aantal keer de hoof and sole hardener gebruikt, volgende dag voelen de hoeven inderdaad wat harder om vervolgens de dag erna weer aan te voelen als daarvoor.
2a54z6e45r6r schreef:Ik zou wel de ondergeschoven hielen aanpakken zodat je een betere straal krijgt. Verder lijkt het gewoon een vervelling en een oude zool.
Met de hielen houd de hoefsmid inderdaad elke keer rekening, maar deze groeien bij haar heel snel weer op deze manier, denk dat dit vooral komt door de ijzers aangezien ze dit achter eerder ook altijd had maar sinds ze zonder ijzers achter staat dus niet meer.