Sprong verdraaid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Sprong verdraaid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 12:16

Mijn pony heeft vrijdag in de wei zijn sprong verdraaid of uitgegleden ofzo.

Paar uur later op stal was het been dik. Dus stappen en koelen het weekend op advies van de DA.

Gisteren hem toch laten komen want ik heb liever dat er even naar gekeken wordt.

Na buigproeven (was ik al geen fan van) een injectie gekregen en zakjes buut. Verder blijven stappen enz.

Vanmorgen dus zijn been wat juist al een eind beter ging na het weekend weer erg dik. Ik vermoed door de buigproef. Arm paard.

Weet iemand wat ik eventueel nog extra voor hem kan betekenen naast wat we al doen?
MSM of iets?

Smeer hem met Traumeel in na stappen, afspuiten en afgedroogd te hebben...

Getver baal echt

Diddykong

Re: Sprong verdraaid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:37

Geduld :D

Beetje flauw misschien, maar bedenk als je zelf wat verdraaid hebt... koelen, voorzichtig in beweging blijven en voor de rest is het afwachten tot t lichaam zelf geneest. Je kunt vanalles willen voeren, maar tenzij er echt tekorten zijn wat het herstel tegen gaat, denk ik dat t vooral je eigen idee dan is dat het helpt.
Ik heb wel positieve ervaring met groene klei, maar als jij dat hebt met traumeel zou ik dat blijven gebruiken. Eventueel een bandage erom als je goed kunt bandageren.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 14:22

Geduld is idd niet mijn sterke kant. Dat hij niet kan werken maakt mij absoluut niet uit maar t feit dat t been dik is en hij er last van heeft wel...maar je hebt gelijk. Bedankt voor je reactie

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:45

Meer dan koelen, stappen en smeren met traumeel kun je ook niet doen. Lichaam moet het zelf oplossen. Als het been echter dik (en warm) blijft en ook niet dunner wordt na het stappen, dan zou ik de DA voor het weekend nog even bellen om te overleggen. Liever een keer teveel overleg dan dat je zo het weekend in moet.

Traumeel is overigens super spul. Zit hier standaard in de poetskist :D

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:58

Afgelopen zomer is bij mijn pony het zelfde overkomen.
De eerste dagen heb ik ik het gekoeld en in de groene klei gepakt en apart van de koppel in een weitje gehouden.
Na 11 weken liep ze weer goed en heb ik haar weer bij de koppel geplaatst en kon ze weer voorzichtig aan het werk.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58CBD095

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 18:21

Bedankt voor jullie reacties. T is helaas iets verergerd nadat de dierenarts er een buigproef op deed...