twijfels over rijden

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lovevalser

twijfels over rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-16 07:34

hallo allemaal,

een jonge hengst op stal die ik net ingereden heb heeft op zijn linker kogel een flinke bult zitten (binnenkant).
ter grote van een halve pingpong bal. hij heeft hier geen last van zover wij zelf weten. ik mag eraan komen en hij loopt gewoon goed. nu heb ik hem alleen al een week of 3 stilstaan omdat ik het toch eng vind om ermee te rijden. aangezien in bangben dat hij hem groter maakt als hij met zijn andere been ertegen aankomt.

nu is de veearts langsgeweest en die zegt dat hij als veulen een klap heeft gehad van zijn moeder of tegen een paal aan heeft getrapt ofzo. en dat het kraakbeen is en geen kwaad kan. een schoonheidsfoutje.

maar ik vind het toch eng om hem zo te rijden. ik ben bang dat als we gewoon gaan springen hij er nogmeer tegenaan komt. waardoor het nog groter word. peesbeschermers hebben niet echt zin aangezien de bult dan inde weg zit.

iemand tips? of ervaring met hetzelfde probleem.

dance like nobody's watching
kerstmuts

Anoniem

Re: twijfels over rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:23

Ik zou er eens een foto van laten maken, of echo, dan weet je meer.

Wildgrounds

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:27

Heb je er een foto van?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:46

kan een galbult zijn, maar op de kogel aan de binnenzijde is wel een gekke en vervelende plek. Met twijvel zou ik er ook een andere DA bij Halen en laten echoen/foto. Dan heb je zekerheid

Edit: Kraakbeen had ik gemist, is het dan niet gewoon een schiefel?
Laatst bijgewerkt door Pumpkins op 16-11-16 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Munnie

Re: twijfels over rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:03

Gewoon pees kappen op en rijden. Als die kapot gaat dan gaat die kapot of je er mee rijd of niet.

De dierenarts zegt dat er niks aan de hand is dus dan heb je gewoon groen ligt.

Merrie die naar de keuring moest had dit ook. Daarna is ze gewoon gereden en een ibop gelopen. Niks aan de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:06

Mijn paard heeft ook zo'n plek, maar dan voor wat hoger aan de binnenkant van d'r been. Bij haar zit er ook een groot litteken naast, dus zij heeft een ongeluk gehad, waarmee en hoe mag joost weten..
Is bij haar inderdaad kraakbeen en kan geen kwaad! Heb d'r nu 3 jaar en zo gekocht, nog niks gebeurt. Rij om deze rede wel inderdaad met peeskappen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie