Mok....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pikachu2004

Mok....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:00

Hallo,

Mijn paard heeft witte achterbenen, had eerst korsten aan het rechter achterbeen, dat heb ik na een paar dagen weggekregen met phytotreat equi-leg daar was ik echt blij om!

Vervolgens kreeg hij het links achter ook maar de equi-leg werkte daar niet, ik heb toen een foto gemaild naar de da en hij zei dat ik de korsten eraf moest halen met levertraanzalf en daarna hydrocortiderm smeren.
Korsten kreeg ik er amper af dat deed ontzettend veel zeer bij hem.

Omdat er geen verbetering in kwam begon ik met smeren met puur zinkzwavel pasta, aangezien er vocht uit de blaasjes kwam nam ik aan dat het natte mok was en dat zou goed helpen.
Ook ben ik begonnen, vanaf donderdag, met het geven van druppels puur drainage en heb ik inmiddels ook druppels puur moc in huis, daar moet ik nog mee beginnen.

Ik vind het zo vervelend om dat weer af te moeten wachten aangezien het er zo uitziet, en met het vochtige weer wordt het er ook niet beter op!

Afbeelding

Ik heb de da weer gemaild en gevraagd of hij dit keer gewoon wil komen kijken want ik ben anders bang dat het erger wordt en hij er straks kreupel mee gaat lopen.

Heeft iemand van jullie dit ook zo gehad?
Ik heb de foto met flits gemaakt dus je ziet het extra duidelijk

Bedankt alvast voor de reacties!

Ps ik rijd niet meer met dit paard vanwege artrose in de hals, staat alleen op de wei!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:41

mijn paard tobt al vanaf 4 okt met mok, had het bijna weg na ruim 3 weken en ineens dik achterbeen
is toen 3 x op do en vrij ingespoten en staat nu voor 10 dgn op pretnisolon

bloeduitslagen waren goed alleen het immuum wat toren hoog
moet nog zink, selenium en nog 1 uitslag krijgen

vandaag zag het er weer rustig uit, maar dat was elke keer na een injectie
het is erg hardnekkig.....

Angela

Re: Mok....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:07

Voor vragen over mok is een centraal topic, daar staat al veel informatie en kun je je vraag direct aan de kenners vragen. [MD] [CENTRAAL] mok

Hier volgt een slotje.