Vannacht heeft mijn paard het voor wlkaar gekregen om haar springschoen er af te krijgen. Vanochtens toen ik aankwam was ze flink gek aan het doen (bokken, steigeren, 4 benen in de lucht etc

Het zit niet op de hoefbal, meer aan de zijkant van de hoef bij de kroonrand. Ik zal kijken of ik een foto kan maken. Het is een dun lijntje, precies van haar hoefijzer. Ik vermoed dus dat het in een gekke landing is gebeurd.
Ik heb het al schoongemaakt en ontsmet met dettol. Het is nu schoon en ik heb haar op de stenen gezet zodat ze niet in het zand kan. Ben van plan om het minstens 2x daags schoon te maken en te ontsmetten, maar maak ik met vocht de korst dan niet open als die er komt?
Maar wat nu verder?
Ze loopt er niet kreupel op, hooguit een heel klein beetje gevoelig maar dat is bijna niet te zien. Het is ook niet dik of warm.
Het lijkt me niet slim om met een open wond in het zand te gaan/te werken, maar kan dat wel als er een korst op zit? Moet ik het afbinden?
En hebben jullie nog middeltjes die hier goed tegen werken?
Ten slotte:
Ze staat bij ons los en kan dus gek doen/rennen wanneer ze wil. Normaal heeft ze dus altijd springschoenen aan om dit te voorkomen. Kan de springschoen als het opgedroogd is gewoon weer om? Op het moment heb ik haar even op het binnenstuk van de loopstal opgesloten zodat er geen zand in komt. Hier zijn alleen stenen en er ligt stro.
Alvast bedankt!