DeBuurvrouw schreef:Zomers heeft ze weinig tot geen buut nodig maar nu het weer natter en kouder wordt zie ik dat ze het wel nodig heeft.
Paard glimt je tegemoet,is als eerste bij je tijdens het voeren,rent door het weiland heen,jaagt andere paarden bij het hooi weg (dat doet ze al jaren),dierenartsen,tandartsen,fysio's etc zien niet aan haar dat ze KS heeft,zo gezond ziet ze eruit en oogt ze ook naar de buitenwereld toe. Het is puur de nattigheid en de kou die haar nu even ''plagen''
Ik weet wel dat het rotzooi is,ik weet dat ze er maagzweren van kan krijgen,weet dat het ophoopt in de lever maar een paard wat zo gezond en blij is laat ik niet inslapen.
Zodra zij ook maar 1 teken geeft staat de da hier diezelfde dag nog op de stoep.
Metacam ook geprobeerd maar behalve dat het heel duur is reageert ze daar nauwelijks op (komt vaker voor dat metacam niet het gewenste resultaat geeft)
Net als elke NSAID kan het inderdaad maagklachten veroorzaken, maar er zijn genoeg paarden die er voor langere periode op staan hoor. Ook Metacam is gewoon een NSAID met dezelfde kans op bijwerkingen. Inderdaad vaak paarden met artrose om de winter pijnvrij door te komen. Mijn oude paard heeft er ook wel een paar keer voor langere tijd opgestaan, nooit problemen met de maag gehad.
Ik kreeg ook gewoon een doos van de dierenarts. Geen idee wat het precies kost. Nog langer geleden kreeg ik wel eens een pot die hij gewoon door de apotheek liet maken. Bijna elke dierenarts en kliniek heeft het nog wel in huis. Misschien is het inderdaad vanuit het buitenland goedkoper, dat zou je dan moeten googlen. Ik weet niet of je van je dierenarts een recept kan krijgen want dat zou in de meeste gevallen wel verplicht zijn en ik weet niet of je dierenarts dat nog wil geven omdat het middel niet meer toegestaan in in NL. (wat trouwens vooral te maken heeft met de menselijke gezondheid wanneer je paard geslacht zou worden)