Sinds een paar weken heeft mijn pony last van wondjes op haar beide knieen. Ze is al wat ouder en struikelt regelmatig in de wei of tijdens het wandelen(rijd niet meer op haar). Daarnaast stoot ze haar benen vaak in de stal. Waardoor de wondjes dus telkens open gaan.
Ik probeer het regelmatig af te spoelen met water en te wassen met betadine.Vervolgens droog ik het af en spuit ik er wat wondspray op. Echter blijven de wondjes en zie ik geen verandering.
Daarnaast vind mijn pony het erg vervelend als ik aan de wondjes zit dus het is lastig om ze in te smeren tijdens het wassen aangezien ze telkens haar benen op tilt of probeert weg te draaien.
Normaal gesproken wil ze altijd rollen naar het wandelen maar nu kan ze niet meer gaan liggen omdat de knie buiging haar pijn doet.
Verder zijn de benen niet warm en gedraagd ze zich gewoon normaal.
Het vervelende is dat ik maar een paar keer per week langs kan gaan om de wondjes te verzorgen. Ze staat bij familie van mij en dat zijn al wat oudere mensen die niet elke dag de energie hebben om haar wondjes te verzorgen. En voor mij is het een half uur rijden met de auto.
Ik wil van de week even langsgaan bij de DA voor advies.
Verder zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen zijn qua wondverzorging.

foto van een van haar knieen
net na het afspoelen.
foto is op een rare plek afgesneden waardoor hoeven lang lijken. deze zijn pas nog bekapt en beslagen