Onze pony Black Jack hebben we vorig jaar december overgekocht van een boer, hij was echt heel mager, zijn staart sleepte over de grond en zijn hoeven waren gewoon echt te lang en stonden bijna krom. Nu bijna een jaar verder komt hij eindelijk een beetje bij, hij krijgt wat meer spek op zijn lijf en hij ziet er vrolijker uit en is blij als we komen om te knuffelen en om te poetsen. Nu zit het zo de pony's staan op de wei 24/7 en zometeen gaan ze weer meer op stal maar ons is het opgevallen dat het bij Jack lijkt of zijn klieren zijn opgezwollen, het doet geen pijn als ik erin knijp en hij is er niet anders onder behalve dat hij nog een beetje sloom is, dit gaat wel steeds beter. Als ik erin knijp voelt het wat hard aan ook, hij zelf is denk ik een beetje verkouden vanwege het weer en staat nu ook met een klein snot neusje, hij heeft dus eigenlijk nog geen goede weerstand maar dat proberen we wel op te bouwen. Toen de dierenarts kwam voor het castreren heeft hij meteen bloed getrokken en heeft hij een mestonderzoek gedaan, we hebben gevraagd toen wat het kon zijn en de dierenarts zei dat we ons niet zoveel zorgen zouden moeten maken om hem en dat het vanzelf wel zou wegtrekken. Hij heeft dit sinds hij gras eet.
Dus ik vroeg me af weet iemand wat dit kan zijn? Of heeft iemand hier ervaringen mee?
Mijn dierenarts moet daar ook altijd smakelijk om lachen.