Hoefkanker, tips en ervaringen?

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_MG

Hoefkanker, tips en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 21:44

Hallo bokkers, misschien kunnen jullie mij verder helpen!

Ongeveer twee maanden geleden heb ik de diagnose cushing en hoefkanker gekregen bij mijn lieve paardje. Na wikken en wegen en op advies van mijn DA heb ik er toch voor gekozen hem in de kliniek te laten behandelen. Hier staat hij nu ongeveer vijf weken en komende dinsdag mag ik hem (eindelijk!!!) halen. Zijn er nog tips/tricks/adviezen/ervaringen die mij kunnen helpen bij de verzorging? Hierbij ook de combinatie cushing en hoefkanker in het achterhoofd houdend. Ik zal vanuit de kliniek medicatie en een snelcursus zelf verbandjes leggen krijgen, ook zal mijn eigen DA komen kijken en adviseren, echter ben ik vooral benieuwd naar mening en ervaringen van anderen!

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:28

Stalgenoot had paard met hoefkanker. Wel in vroeg stadium. Dat het weggesneden kon worden, moest worden geflost en behandelt met gaasjes en jodium en let er goed op dat de hoef droog blijft. Paard heeft nooit een pas kreupel gelopen en nu is ze weer aan het ophouden met rijden.
EJ heeft nu een medisch hoefschoen. Wellicht is dat iets voor in paddock of wei

Afbeelding

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Jaan81

Re: Hoefkanker, tips en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:22

Hai,
Mijn paard heeft nu twee jaar straalkanker. Ik heb er een (volg)topic over gemaakt, waarin je alles wat ik hem heb gegeven of geef of mee heb behandeld of mee behandel kan vinden.
Alleen die van jou heeft Cushing erbij en ik kan me voorstellen dat het dan nog een ander verhaal wordt.
Sterkte!

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [BEH] Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag] -~-~-~-~-~-~-~-~-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie