Ik heb besloten dat mijn hengst deze week gecastreerd word. Siebert is bijna 3,5 jaar oud en een nakomeling van Beart 411 x Adel 357.
Siebert is bij mij sinds hij 6 maanden oud was en heeft sindsdien 7/7 buiten gestaan samen met mijn andere paarden. Naar mijn andere paarden toe en mensen is hij heel lief en aanhankelijk.
Hij zal ook niet slaan, steigeren etc.
Maar op het vlak van samen in de piste rijden met vreemde merries slaan de stoppen zowat door ... Dan verandert hij helemaal en heb ik er niets meer aan te zeggen. Niet als ik ernaast loop en niet als ik erop zit. Hij word er zo enorm hevig en gespannen van dat er 0 ontspanning in het rijden zit op die moment. Daarom heb ik ook besloten hem te laten castreren, zodat de hormonen weg zijn en we rustig kunnen trainen aangezien ik dressuurambities heb met hem.
Nu was mijn vraag : gaat hij op deze leeftijd na het ruinen nog groeien in de hoogte ? Hij is best breed gebouwd en lijkt daardoor wel groter maar hij is nu maximum 1m62. En aangezien ik gehoord heb dat Beart zijn stokmaat goed doorgeeft vroeg ik me af hoe dat nu gaat zijn voor mijn Fries eens die ruin is

Alvast bedankt !