Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:36

Misschien dat die kant ook gewoon wat heftiger was? Stijve kant = minder beweging = minder inwerking?

hesterve

Berichten: 1937
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:44

Macs schreef:
Volgens mij werd het aanbieden van dit soort producten juist gewaardeerd in dit topic.. snap niet helemaal waarom er dan moet worden ingegrepen.. :o



Helemaal mee eens, sinds de boktmarkt er is vind ik ook dat er wel erg streng gekeken wordt naar dingen/ diensten die te koop aangeboden wordt terwijl in een topic zoals deze het juist voor de gebruikers van bokt fijn is als het ook hier staat. En t is niet een enorme advertentie die er geplaatst wordt. Snap dat ze de regels strikt willen handhaven maar een beetje meer naar de wensen van de gebruikers kijken zou in mijn ogen niet verkeerd zijn... maar goed dit is off topic.

Voor mijn paard gebruik ik nu een paar weken het bot dekje voor onder het zadel. Heb het idee dat ze het prettig vind maar kan geen opmerkelijk verschil waarnemen. Voor mezelf begonnen met een paar zooltjes en ik ben verslaafd aan die dingen. Geen koude voeten meer. Met lesgeven rond het vriespunt in de buitenbaan pas na 45 min gemerkt dat mn voeten kouder werden , eerder was het na 10 min ... Daarna een boxershort gekocht voor de pijn in mn heupen. Merk dat daar de boel steeds losser begint te worden . Afgelopen week nog een paar zooltjes , lange onderbroek ,t shirt en koltrui besteld :') ik ga het niet meer koud krijgen haha. Had 2 weken geleden de koltrui voor mn moeder binnen gekregen, zij heeft schouders/nek heel vast zitten en ze merkt ook al veel verschil , heeft al een stuk inder hoofdpijn en is beweeglijker. Voor haar ook een extra koltrui en lange onderbroek besteld.
Mn man fiets veel( als hobby ) en had mijn zooltjes ook een keer uitgeprobeerd en hij is inmiddels ook fan dus ook voor hem een paar in de goede maat besteld. Al met al een klein kapitaal aan spullen. Ben op Ali expres gaan zoeken en heb daar ook nog een paar zooltje en sokken met toermalijn besteld. Zal als ze binnen zijn laten weten of t wat is. Voor mn vader die van alles en nog wat mankeerd nog deze set besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/Tourmali ... f5736857e7 .

@ xyzutu2 wat goed om te horen dat het bij je paard zo n verschil maakt.
Is de werkzame stof van bot , fedimax en Rambo ionic allemaal toermalijn ? Of niet( omdat je het over positieve en negatieve ionen had)

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:09

Ooh ik ben heel erg benieuwd naar dat van aliexpress. Dat zou een hoop geld schelen haha!

hesterve

Berichten: 1937
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:30

Zag wel dat ze niet heel veel verschillende dingen hebben( zoals t-shirts, koltruitjes enz, vooral sokken en losse stukjes voor enkels ,knieƫn enz). Ik heb het afgelopen week besteld en verwacht dat over 2 a 3 weken het spul binnen komt. Zal zeker even laten weten of het wat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:44

hesterve schreef:
@ xyzutu2 wat goed om te horen dat het bij je paard zo n verschil maakt.
Is de werkzame stof van bot , fedimax en Rambo ionic allemaal toermalijn ? Of niet( omdat je het over positieve en negatieve ionen had)


Nee, BOT & Fedimax hebben keramische deeltjes/vezels die puur de lichaamswarmte terugkaatsen in UV-vorm waardoor spieren en pezen sneller ontspannen.
Rambo ionic heeft toermalijn in zijn spullen verwerkt. Toermalijn werkt op verschillende manieren, even uit mijn hoofd wat relevant is in paardencontext: het weerkaatst ook gewoon lichaamswarmte in UVvorm zoals BOT, maar natuurkundig gezien is het ook zo dat als je een electrische lading aan toermalijn geeft of de kristallen fysiek onder druk zet dan produceren ze naast UVstraling ook negatieve ionen die weer allemaal dingen in het lichaam zouden doen.
Als het dek op het paard ligt dan oefent de vacht fysieke druk uit op de toermalijn, en ik vermoed dat ze ook wel eens gevoed zouden kunnen worden door de statische lading van een nylon voering op paardenhaar. Het resultaat is dus in elk geval natuurkundig gezien extra warmte en negatieve ionen. Wat die negatieve ionen dan in het lichaam precies doen vind ik vrij mysterieus met een hoop mooie verhalen waarvan ik me afvraag hoeveel daarvan wetenschappelijk bewezen is. Ik vind de positieve effecten bij inademing (ze halen namelijk heel simpel stof uit de lucht doordat positief geladen stof aan de negatieve ionen plakt en dan neerslaat) in elk geval een stuk beter te begrijpen dan via de huid, maar [***] is blij met zijn ionen dus ik ook. 8-)

Het zou ook zomaar kunnen dat de ionic vooral zo spectaculair bij [***] werkt doordat dat het enige product/merk is wat hem qua bouw zo goed past dat hij het 24/7 kan dragen, en dat dat dus niets met ionen te maken heeft. Met BOT/Fedimax lukt 24/7 dragen stomweg niet omdat de vorm van de producten niet goed genoeg past.
Ik kan dus helaas ook geen vergelijkend warenonderzoek doen tussen 24/7 BOT/Fedimax verus 24/7 Rambo ionic, maar zou daar wel enorm nieuwsgierig naar zijn. Dus mocht een BOT gebruiker de Rambo ionic gaan proberen, dan ben ik enorm benieuwd naar het resultaat en of de toermalijn/negatieve ionen nou echt iets extra's toevoegt.

En ik ben ook heel erg benieuwd naar de Alie-express spullen! :j

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:04

Zutu! Interessant zeg. Ioniserende dingen. Als je leuke links hebt: pb altijd open! :D

Zijn er inmiddels al ervaringen met de Mr. Feel Warm?

hesterve

Berichten: 1937
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:47

Bedankt voor de toelichting xyzutu2! Zal t laten weten van de Ali spullen!

salamaleque
Berichten: 998
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:57

Zilly schreef:
Ik heb vandaag de Rambo Ionic (staldeken) in 6'9 binnengekregen en die is veel te groot en te lang. Bij nader inzien zit de 6'6 goed, maar was wel even fijn om te vergelijken. Pasvorm is super! Ben benieuwd naar de werking, vandaag voor het eerst op gedaan bij mijn paard.


Goed om te horen! Ik twijfelde tussen de 6,6 (de maat die hem normaal gesproken goed zit) en de 6,9. Heb nu de 6,6 besteld. Hopelijk heb ik hem snel binnen!

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:33


Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:05

Ik begrijp dat jullie het niet vervelend vinden als er zaken hier worden aangeboden, maar de regels zijn op heel bokt gelijk. Op de meeste plaatsen op Bokt wordt het wel als erg storend ervaren als er verkoop posts geplaatst worden.

Voor dit topic willen we ook geen uitzondering maken. Uitzonderingen zouden het voor heel bokt onduidelijk maken wat wel en wat niet toegestaan is en dat willen we voorkomen.

_bloempje01_

Berichten: 1409
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:01

Misschien kunnen die regels dan een keer herzien worden in topics zoals deze waar het om specifieke producten en merken gaat. Want BOT en Fedimax worden maar weinig tweedehands aangeboden dus het is niet de moeite om daar elke dag de Bokt markt voor af te struinen.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:13

_bloempje01_ schreef:
Misschien kunnen die regels dan een keer herzien worden in topics zoals deze waar het om specifieke producten en merken gaat. Want BOT en Fedimax worden maar weinig tweedehands aangeboden dus het is niet de moeite om daar elke dag de Bokt markt voor af te struinen.


Bij Mp kan je een zoekopdracht instellen dat je een mail krijgt als een product met die naam wordt aangeboden.

_bloempje01_

Berichten: 1409
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:12

Dat is handig belle_boef, dankjewel dat wist ik niet!
Ga het direct eens uitzoeken.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:12

Plus wat ook heel storend is van de Bokt markt, dat de advertenties er jaren op blijven staan als ze er niet door de adverteerde eraf gehaald worden.
Miss kunnen de MODS daar wat verbetering inbrengen en daar de regeltjes wat aanpassen bv net zoals op marktplaats.. *D

hesterve

Berichten: 1937
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:04

Angela schreef:
Ik begrijp dat jullie het niet vervelend vinden als er zaken hier worden aangeboden, maar de regels zijn op heel bokt gelijk. Op de meeste plaatsen op Bokt wordt het wel als erg storend ervaren als er verkoop posts geplaatst worden.

Voor dit topic willen we ook geen uitzondering maken. Uitzonderingen zouden het voor heel bokt onduidelijk maken wat wel en wat niet toegestaan is en dat willen we voorkomen.



Daar is ook wat voor te zeggen Angela. Dat de regels overal gelijk zijn is wel zo duidelijk.
Zou het een optie zijn om de artikelen die te koop zijn in het onderschrift te plaatsen en dan eenmalig een opmerking dat het onderschrift verandert is? Of een andere oplossing voor topics zoals deze waarbij het door de meeste lezers wel als prettig ervaren wordt als er iets te koop aangeboden wordt?

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:17

Ik kom even binnenvallen met een vraagje, welke maat BoT stalbeschermers hebben jullie voor jullie paarden? Twijfel over de maat :)

Sjafrane
Berichten: 806
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:48

Ik heb een e-pony. Type Arabiere benen. Ik heb s voor m achter

_bloempje01_

Berichten: 1409
Geregistreerd: 24-10-07

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:59

Ik gebruik maat L voor een paard van 1,68 met "normale" benen.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:02

hesterve schreef:
Daar is ook wat voor te zeggen Angela. Dat de regels overal gelijk zijn is wel zo duidelijk.
Zou het een optie zijn om de artikelen die te koop zijn in het onderschrift te plaatsen en dan eenmalig een opmerking dat het onderschrift verandert is? Of een andere oplossing voor topics zoals deze waarbij het door de meeste lezers wel als prettig ervaren wordt als er iets te koop aangeboden wordt?


In dat geval staat er eigenlijk hetzelfde als dat je het te koop zou aanbieden. Door in het topic te posten valt je onderschrift op. Als ervaringsdeskundige met deken te koop of als vrager met interesse komt het onderschrift vanzelf onder de aandacht, ook als je daar niet op wijst.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:12

Dankjewel! Heb een M besteld, zal dan wel goed zitten :)

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:21

Ik heb maat L zowel voor als achter, voor KWPN met redelijk grove benen van 1.85

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:52

Ik heb ook maat L voor paard van 1.62 met normale benen. Ben er helemaal happy mee, na paar weken snachts om doen is de schiefel echt stukje kleiner. Dat terwijl hij vorig jaar Januari ontstaan is! Op de foto was wel te zien dat de schiefel nog actief was.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:52

Ik heb een M voor en L achter voor een lusitano van 1.64' daarbij vallen ze echt ruim

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:58

Dit zijn de 3d mesh in maat L op mijn jonge Frederiksborger merrie van ongeveer 1.59. Net vandaag binnen gekomen. Afbeelding

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:04

Oke wel best wisselend dus toch. Ben heel benieuwd naar het product. Vind het een fijn idee dat een aantal mensen hier ook fijne ervaringen hebben met het merk voor zichzelf :) heb ook een rugwarmer voor het paard liggen, moet eerlijk zeggen dat ik die al een tijdje niet heb gebruikt. Maar ga hem zeker weer gebruiken voor mijn oudere paard voor onder zijn deken, hij heeft snel een wat strakke rug namelijk. :) zijn hier mensen die die rugwarmer gewoon 24/7 op hebben bij hun paard?