Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 22:51

Die hkm nekbeschermer lijkt mij wel wat! Moet sowieso nog een nieuw bontje/beschermer hebben voor het hoofdstel maar vind 30 euro van bot best duur. Misschien gaf ik m wel aan

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 23:33

Ik wil hem ook al een tijdje maar vond de bot ook veel te duur steeds. Misschien ga ik deze wel bestellen idd. Prijs is een stuk vriendelijker. Iemand ervaring met dit merk?

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:04

@ xyzutu2 of anderen

Ik ben me aan het oriënteren voor een rugverwarmer. Nu las ik dat de BOT rugverwarmers een soort van klittenbandsluiting hadden zodanig dat ze onder een gewoon (winter)deken konden bevestigd worden.
Is dit bij Fedimax ook zo?
En heeft iemand ervaring met dergelijk bevestigingssysteem ?

Ik zou liever een rugverwarmer aanschaffen dan een deken daar mijn paard nogal lastig is qua maatvorming van dekens.

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:13

De BOT rugdeken met doorgestikte vierkantjes en de gevoerde Fedimax deken hebben geen klittenband op de ruggengraat.
Volgens mij (maar ben niet 100% zeker) hebben de andere rugwarmers van BOT en Fedimax ze wel.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:30

Oe die Hkm mr feel warm! Prijstechnisch erg interessant !
Al ervaringen met de dekens?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 00:41

Esther_r20 schreef:
Weet iemand of er ergens nog korting is op de back on track producten ?


Horsefitshop.nl

1 artikel 25%
Niet veel artikelen hebben ze van bot.
Maar wie weet!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 01:29

Tot nu toe kom ik Fedimax alleen in Duitsland tegen. Nu is Duits nou net de taal die ik niet zo goed beheers. Is het ook in Nederland te koop? Ik vind hun prijzen erg netjes en met de gebruikservaring van xyzutu2 ben ik wel geinteresseerd om het te proberen. Jammer dat zij niet een lijn hebben voor de mens. Heb momenteel flink last van mn rug. Voor mn knie, moet ik doorgestuurd, dus wordt weer ander verhaal helaas.

rover_
Berichten: 1372
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 08:36

Interessant Xzutu2. Verkopen ze ook singels van fedimax of zijn die er alleen van bot?

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 09:38

Fedimax is alleen in Duitsland te koop. Fedimax.de geloof ik. Fedimax heeft alleen rugwarmers, uitrijdeken,fleecedeken,regendeken,stalbandages en onderlappen als ik het goed heb zo even uit m'n hoofd. Dus nee, singels hebben ze niet helaas.

Jammer dat het assortiment niet zo groot is. Maar misschien salaristechnisch maar beter ;)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:38

pluisje88 schreef:
Fedimax is alleen in Duitsland te koop. Fedimax.de geloof ik. Fedimax heeft alleen rugwarmers, uitrijdeken,fleecedeken,regendeken,stalbandages en onderlappen als ik het goed heb zo even uit m'n hoofd. Dus nee, singels hebben ze niet helaas.

Jammer dat het assortiment niet zo groot is. Maar misschien salaristechnisch maar beter ;)


Fedimax is goedkoper dan bot dus ik vind het jammer dat het assortiment niet groter is :)

Ik ben een beetje in meeleesstand alle ervaringen aan het lezen. Ben juist opzoek naar producten voor mezelf (coltrui en iets voor op bed), maar ook voor mn kat met artrose (kleine hondenkussen).
Ik twijfel voor mezelf of ik voor de bot matrastopper ga of voor een fedimax fleece die dezelfde functie krijgt als de matrastopper. Wat zouden de mensen adviseren die t nu al gebruiken om op te slapen?
En wat zijn jullie ervaringen na meerdere keren wassen, werking blijft hetzelfde?

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:53

Haha ja zeker daarom ook. Als hun assortiment groter was geweest dan zou ik waarschijnlijk mn hele salaris daar achter kunnen laten ;)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:00

Snap ik, maar ik heb nog steeds 3 producten nodig. Liever in fedimax prijsklasse dan bot :) helemaal als t ook nog beter werkt!

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:49

Infratex heeft ook nog een crèmekleurig zadeldekje. Heb alleen geen ervaring met de Bot en infratex dekjes, maar voor wie kijkt naar gekleurde dekjes kan ook kijken bij infratex.nl. Zijn wel prijzig als je voor full dressuur kiest.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:24

Dan ga ik nog eens zoeken naar de rugwarmer van fedimax. Kwam hem nog niet tegen, maar ligt aan mn slechte Duits

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:01

Fauvetje schreef:
@ xyzutu2 of anderen

Ik ben me aan het oriënteren voor een rugverwarmer. Nu las ik dat de BOT rugverwarmers een soort van klittenbandsluiting hadden zodanig dat ze onder een gewoon (winter)deken konden bevestigd worden.
Is dit bij Fedimax ook zo?
En heeft iemand ervaring met dergelijk bevestigingssysteem ?

Ik zou liever een rugverwarmer aanschaffen dan een deken daar mijn paard nogal lastig is qua maatvorming van dekens.


Ik heb een rugverwatmer van BOT en de pasvorm vind ik waardeloos. Hij vormt net niet goed. Daar kan ik overheen komen alleen hij schuift ook nog heel snel weg.

Als je hem alleen met een band aan de ringetjes aan de voorkant vast maakt zakt hij naar achter en wordt je paard zo ongeveer ingesnoerd bij de hals.

Als je hem met een band voor en ook nog met een singel vast maakt zakt hij naar achter en wordt je paard een soort rollade. Voor ingesnoerd, singel schuift om de liezen.

Ik had nu een constructie gemaakt met een brede elastische singel over de borst, door de singelussen en dan om de buik vast. Dan schuift hij minder maar vervormt de deken. De lagen schuiven dan ten opzichte van elkaar.

En aan een fleece deken vast gemaakt trekt hij die ook mee naar achter. Denk dat het met mijn winterdeken minder zou zijn maar ja, daar met de naaimachine doorheen lijkt me niet handig voor de waterdichtheid.

Positief puntje: hij schuift niet opzij. :\
Maar pony vindt hem wel prettig.

Lang ophouden werkt dus niet. Ik frut hem nu tussen de deken en haar rug als ik kom en ga dan mesten enz. Qua timing zit ik dan precies goed om hem weer op te vangen als ik klaar ben.
Maar ik gebruik hem nu vooral als uitrijdeken. Als ik een staprit doe houdt ze hem de hele tijd op. Ringetjes er af gehaald en dan past hij precies onder mijn zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:16

Voor menselijk gebruik zou ik zelf de FediMax nopjes iets te bruut vinden. ;) Zelfs als ik met mijn spijkerbroek op de FM rugdeken zat voelde het niet heel erg comfortabel, maar misschien heb ik wel een te gevoelige huid?
Ik vind trouwens dat FM bij [***] beter werkt dan BOT qua warmteopwekking, maar ik vermoed dat dat ook vooral komt doordat beide producten bij paarden allebei op een bedje van haren boven de vacht zweven Bij FM lkunnen de keramische korreltjes dieper door de vacht richting de huid dringen en dat is waar de werking pas begint.
Bij een mens ligt het spul direct op de huid, en ik vermoed dat je daardoor als mens veel meer uit BOT haalt dan een paard kan omdat je huid direct op de deken rust. Ik weet dan ook niet of FM bolletjes bij menselijk gebruik heel veel meer toevoegen dan BOT/Ceratex/Infratex/Mr Feel Warm. Ik kan me ook voorstellend at BOT oorspronkelijk begonnen is als mensenmerk en er daarna pas ook producten voor dieren zijn ontwikkeld met het mensenstofje, terwijl FM juist specifiek voor dieren met haar is ontwikkeld.
Maar goed, dat is slechts een hypothese over hoe het bij mensen werkt, Bij [***] zie ik in elk geval verschil, maar zowel bij hem als bij mij werkt BOT ook, en BOT werkt bij mij al zo indringend dat ik het BOT beddengoed echt op moest bouwen, anders werd ik er naar van. Ik hoef dus geen blootliggende keramiekkorrels tegen mijn lijf, ik vond de ingesmolten vezels al heftig genoeg. ;)

Iemand vroeg trouwens per pb naar het verschil tussen alle rugdekens:
Citaat:
Dat de maten anders zijn had je zelf waarschijnlijk al gevonden. ;)

Fedimax fleece:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... 115/a-993/
Niet echt voor paarden met een hoge schoft, wel klittenband op de ruggengraat, ongevoerd. Lussen voor singel, bilkoord.

Fedimax anatomisch:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... ess/a-706/
Speciaal voor paarden met een hoge schoft, geen klittenband op de ruggengraat, gevoerd (50-100 grams), lussen voor singel, bilkoord.

Back on track recht:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... -cm/a-556/
Geen pasvorm, rechte bovenkant, klittenband op de ruggengraat. Lussen voor singel, oogjes voor borsttuig, oogjes met koord voor bilkoord. Bestaat uit twee losse lagen stof, kunnen verschuiven tov elkaar

Back on track anatomisch:
https://www.kramer.nl/rugverwarmer-Roya ... &ci=257073
Twee lagen stof die aan elkaar gestikt zijn, onderstof kan dus niet schuiven tov bovenstof (en daardoor denk ik ook de enige die je echt zonder rimpels (of mogelijk irriterende keramische bolletjes) onder het zadel kunt gebruiken. Anatomische rugvorm, geen klittenband op de ruggengraat, oogjes voor borsttuig en bilkoord (de laatste is meegeleverd), singellussen

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:36

Ik heb zonet de fedimax rugverwarmer besteld.
Mijn paard heeft een lichte karperrug (al is het niet volledig vastgesteld dat het effectief een karperrug is) en reageert altijd wat gevoelig bij druk op haar rug ter hoogte van het heiligenbeen (dit houdt op als de osteo komt, maar na ruim 2-3 weken reageert ze terug ligt op druk). Ze staat nu ook met een peesblessure (waarvoor ik de peesbeschermers van BOT heb gekocht), dus ik dacht laten we haar maar helemaal in bubblewrap draaien en ook een rugverwarmer aanschaffen.
Ik ben benieuwd naar hoe die klittenband het gaat houden. Ze staat 24/7 buiten met een deken en ik had de rugverwarmer er graag in verwerkt.

Setteli

Berichten: 3177
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:01

Ik heb zojuist de HKM Mr Feel Warm dressuurdek en nek beschermer besteld bij Agradi. Die prijs vond ik wel interessant :o

Als ik ze heb geprobeerd, zal ik mijn ervaring hierin toevoegen!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:13

@xyzutu: in je topics over Rio schrijf je al zo prettig. Maar je gedeelde ervaringen vind ik ook heel fijn om te lezen! In je logica kan ik me ook vinden. Denk dat ik voor mezelf voor BOT ga voor in bed. Al twijfel ik nog tussen de fleece deken en de matrastopper. Wat zou jij mij aanbevelen (chronische whiplashpatient met veel pijn in SI gewricht, rug, schouders en nek)?
Met wassen wordt de werking niet minder?

Ben ook super benieuwd naar de mr. Feel warm. Prijstechnisch nog het aller interessantste.

mickey75
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-07-08

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:46

Ik lees al een tijdje in stilte mee en ik heb gister de uitrijdeken en nekbeschermer van mr feel warm besteld,zodra ik ze heb getest laat ik weten of ik veranderingen merk.

Furyl0ve
Berichten: 10
Geregistreerd: 24-12-16

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:12

Ik gebruik nu een tijdje de bot peesbeschermers en ben er erg blij mee :) Ze passen heel mooi en zijn lekker luchtig waardoor de benen niet warm worden.

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:53

Wat leuk! Ik ben ook heel benieuwd naar mr Feel Warm. Ik heb trouwens een mailtje naar BOT gestuurd met de vraag hoe het eigenlijk met hun stoffen zit; aangezien ze verschillende stoffen gebruiken (rekstof, stof met een fleece achterkant enz) vroeg ik me ineens af of overal wel dezelfde hoeveelheid ceramische deeltjes in zitten. Want als de stof al anders voelt, dan zou het in theorie ook kunnen dat in sommige stoffen meer ceramische vezels zitten dan in andere stoffen en dat het dus anders zou kunnen werken.

Hier heeft de Tinker trouwens de BOT rugdeken opgehad tijdens het bakslepen maar na afloop was hij onder het dek nog bijna net zo koel als op de rest van zijn lichaam. Hij heeft zo'n enorm dikke vacht dat de reflectie van zijn lichaamswarmte door de deken waarschijnlijk niet zo goed werkt. We kunnen hem de volgende keer eens de Fedimax rugwarmer opleggen, kijken of dat anders werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:29

xyzutu2 schreef:
Voor menselijk gebruik zou ik zelf de FediMax nopjes iets te bruut vinden. ;) Zelfs als ik met mijn spijkerbroek op de FM rugdeken zat voelde het niet heel erg comfortabel, maar misschien heb ik wel een te gevoelige huid?
Ik vind trouwens dat FM bij Rio beter werkt dan BOT qua warmteopwekking, maar ik vermoed dat dat ook vooral komt doordat beide producten bij paarden allebei op een bedje van haren boven de vacht zweven Bij FM lkunnen de keramische korreltjes dieper door de vacht richting de huid dringen en dat is waar de werking pas begint.
Bij een mens ligt het spul direct op de huid, en ik vermoed dat je daardoor als mens veel meer uit BOT haalt dan een paard kan omdat je huid direct op de deken rust. Ik weet dan ook niet of FM bolletjes bij menselijk gebruik heel veel meer toevoegen dan BOT/Ceratex/Infratex/Mr Feel Warm. Ik kan me ook voorstellend at BOT oorspronkelijk begonnen is als mensenmerk en er daarna pas ook producten voor dieren zijn ontwikkeld met het mensenstofje, terwijl FM juist specifiek voor dieren met haar is ontwikkeld.
Maar goed, dat is slechts een hypothese over hoe het bij mensen werkt, Bij Rio zie ik in elk geval verschil, maar zowel bij hem als bij mij werkt BOT ook, en BOT werkt bij mij al zo indringend dat ik het BOT beddengoed echt op moest bouwen, anders werd ik er naar van. Ik hoef dus geen blootliggende keramiekkorrels tegen mijn lijf, ik vond de ingesmolten vezels al heftig genoeg. ;)

Iemand vroeg trouwens per pb naar het verschil tussen alle rugdekens:
Citaat:
Dat de maten anders zijn had je zelf waarschijnlijk al gevonden. ;)

Fedimax fleece:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... 115/a-993/
Niet echt voor paarden met een hoge schoft, wel klittenband op de ruggengraat, ongevoerd. Lussen voor singel, bilkoord.

Fedimax anatomisch:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... ess/a-706/
Speciaal voor paarden met een hoge schoft, geen klittenband op de ruggengraat, gevoerd (50-100 grams), lussen voor singel, bilkoord.

Back on track recht:
https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... -cm/a-556/
Geen pasvorm, rechte bovenkant, klittenband op de ruggengraat. Lussen voor singel, oogjes voor borsttuig, oogjes met koord voor bilkoord. Bestaat uit twee losse lagen stof, kunnen verschuiven tov elkaar

Back on track anatomisch:
https://www.kramer.nl/rugverwarmer-Roya ... &ci=257073
Twee lagen stof die aan elkaar gestikt zijn, onderstof kan dus niet schuiven tov bovenstof (en daardoor denk ik ook de enige die je echt zonder rimpels (of mogelijk irriterende keramische bolletjes) onder het zadel kunt gebruiken. Anatomische rugvorm, geen klittenband op de ruggengraat, oogjes voor borsttuig en bilkoord (de laatste is meegeleverd), singellussen



Ik had de vraag per pm gesteld hihi

Als een paard geschoren is zullen de keramiekbolletjes dan niet teveel van het goede zijn of zal 't meevallen?

De slechte pasvorm van BOT had ik al eerder gehoord. Dat wil ik dus niet.

Nu in dubio. De licht gevoerde of de fleece.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:23

De mesh deken van BOT past bij mijn fries heel mooi. De fleecedeken is iets krap bij de borst maar dat merk je voornamelijk in beweging. Gebruik beide dekens veel om te stappen aan de Longe (blessure).

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:16

Ik zit ook in dubio, mijn paard is zijn spieren behoorlijk kwijt nadat hij 2 jaar lang het ene na het andere gehad heeft.
We mogen nu weer spiertjes gaan kweken, maar nu is hij altijd al gevoelig geweest op zijn spieren en wil hem dus ondersteunen hier in.

Probleem zit bij het borstbeen, zijkant schoft, rond het SI gewricht.

Zat aan de schouder beschermer te denken, maar gaat dat niet knellen.?
Rugbeschermer van fedimax maar welke is de beste de fleece of de gevoerde.?
Of toch de maasdeken.?
Ik weet het niet, wie kan er suggesties geven vanuit eigen ervaringen.?