Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:36

Voor wie nog meer op zoek is naar Back on Track achtige dingen is dit misschien ook een interessante link: https://www.fedimax.de/?ActionCall=WebA ... ra&x=0&y=0
(dit zijn via hun zoekmachine al hun keramische producten op een rijtje)

Een Duits bedrijf dat naast normale dekens/beenbescherming enz. ook versies met keramische deeltjes verkopen. Bij hun zit het dan niet onzichtbaar in de stof verweven, maar zijn het halfronde keramische bolletjes die over het oppervlakte verdeeld zijn.
Hier zie je hoe dat eruit ziet: https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... aun/a-819/

In Duitsland zijn op fora de meningen over BOT en Fedimax eigenlijk allebei even positief; bij degenen die beide getest hebben hebben beide merken dezelfde werking qua soepelheid bij het paard, alleen is de pasvorm bij het ene merk soms handiger dan bij het andere.
Misschien dat er iets voor iemand tussen zit. En het is goedkoper dan Back on Track. ;)

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 07:44

Ik kom hier even binnenvallen, volg het topic al een tijdje en was van plan een rugverwarmer te kopen voor mn paard. Echter kan ik haar rug momenteel soepel houden met warmtespray en een gewoon deken.
Nu wordt er wel een peesblessure vermoedt van de diepe buiger rechtsachter. Ik vroeg me af of BOT hierbij zou kunnen helpen ... Ze raden meestal aan om pezen te koelen, maar wat dan met infrarood effect? En welk product zouden jullie aanraden, het zou voor gebruik in de wei zijn

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:49

Nobel01 schreef:
Chesss schreef:
Ik heb ook de dekjes, ik gebruik ze in combi met de Rugwarmer, mooie pasvorm stevig en ja toch een losser paard



Die dekjes, er staat bij dat ze geschikt zijn voor 17 inch zadels, vallen die inderdaad zo klein??


Ik heb nu ook een dekje, ik was bang dat deze met mijn 18 inch zadel niet ging passen, maar het past prima!
Ik heb de dressuur uitvoering en het dekje is een klein beetje kleiner dan een Escadron Cotton.

Ook zag ik dat Equitheme spullen heeft met dezelfde werking
http://www.equi-theme.nl/collections/?col=Collection_56

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:56

Zijn er hier mensen die hun 3 in 1 beschermers eventueel verkopen van bot? Zoek ze voor een paard van 1m56,

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:32

xyzutu2 schreef:
Voor wie nog meer op zoek is naar Back on Track achtige dingen is dit misschien ook een interessante link: https://www.fedimax.de/?ActionCall=WebA ... ra&x=0&y=0
(dit zijn via hun zoekmachine al hun keramische producten op een rijtje)

Een Duits bedrijf dat naast normale dekens/beenbescherming enz. ook versies met keramische deeltjes verkopen. Bij hun zit het dan niet onzichtbaar in de stof verweven, maar zijn het halfronde keramische bolletjes die over het oppervlakte verdeeld zijn.
Hier zie je hoe dat eruit ziet: https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... aun/a-819/

In Duitsland zijn op fora de meningen over BOT en Fedimax eigenlijk allebei even positief; bij degenen die beide getest hebben hebben beide merken dezelfde werking qua soepelheid bij het paard, alleen is de pasvorm bij het ene merk soms handiger dan bij het andere.
Misschien dat er iets voor iemand tussen zit. En het is goedkoper dan Back on Track. ;)


Dank voor het delen, ook van de ervaringen van gebruikers. Vind dit een stuk betaalbaarder (heb nog even niet verder gekeken dan stalbandages voor stalbenen), dus ga gauw nog even verder neuzen. Kan alleen nog geen zadeldekje en hondenkussen vinden.

henshem
Berichten: 1132
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:09

Afgelopen weekend heb ik met korting een hondendek van bot gekocht bij dursy dog (Paardendrogist) voor mijn oude stijve golden retriever. Hij heeft het dek nu een aantal uur per dag op en loopt na 3 dagen al zoveel makkelijker. Hij was in het begin geen fan van het dek maar wil het nu graag dragen.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:50

Wauw, wat fijn zeg!

callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:44

The_Cat schreef:
Zijn er hier mensen die hun 3 in 1 beschermers eventueel verkopen van bot? Zoek ze voor een paard van 1m56,


Ik heb voor en achter maat full eventueel te koop.

pluisje88

Berichten: 8108
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:37

Ik heb een fedimax rugwarmer (al vaker gezegd trouwens) dus ervaringen zijn er ook. Zadeldekje en hondendeken hebben ze niet. Assortiment is kleiner dan van bot

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:15

Ik heb ook de fedimax rugwarmer :j Zou best de fedimax fleece deken willen kopen,maar heb geen idee hoe de pasvorm en kwaliteit is..Dus als iemand deze heeft hoor ik graag hoe hij bevalt :)

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:57

ik heb die besteld pleiada, ik laat het weten als ik de deken binnenkrijg

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:11

Seltje schreef:
ik heb die besteld pleiada, ik laat het weten als ik de deken binnenkrijg


Graag!Ben erg benieuwd :j

Farjen

Berichten: 8020
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:44

Ik heb zondag iets besteld via Horze. Bij de status tracker staat er nog steeds "bezig", iemand een idee hoelang een verzending duurt naar België?

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:47

binnene NL doen ze er al 4 werkdagen over dus ik denk niet dat het veel sneller is naar Belgie om eerlijk te zijn.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:08

Momenteel zit ik onder de Fedimax Ceramic fleece deken. Hemels warm. Kwaliteit lijkt goed, pasvorm is voor morgen, al weet ik nog niet of ik mijn deken aan mijn paard doorgeef...

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:29

Ik heb me dekje binnen. Vind nu nog lastig te beoordelen dit omdar me hafje 4,5 week stil heb gestaan en hij weer even wat soepeler moet worden hahah. Dan merk je toch dat die 18 is ipv 10 haha

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:17

Seltje schreef:
Momenteel zit ik onder de Fedimax Ceramic fleece deken. Hemels warm. Kwaliteit lijkt goed, pasvorm is voor morgen, al weet ik nog niet of ik mijn deken aan mijn paard doorgeef...


:')

Wanneer ga jij m gebruiken voor je paard? In/uitstappen of voor onder gewone deken?

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:37

Ik doe nu wel t dekje onder z'n deken, zet hem op de poetsplaats. En ga dan z'n stal doen.

Farjen

Berichten: 8020
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:40

VWestra schreef:
binnene NL doen ze er al 4 werkdagen over dus ik denk niet dat het veel sneller is naar Belgie om eerlijk te zijn.


-O-
En op mijn mail wordt ook niet geantwoord :+ Hopelijk krijg ik het volgende week toch binnen..

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:22

[***] heeft nu sinds maandag de BOT ongevoerde regendeken op en die bevalt goed. Ik vond het wel stoer, zo'n compleet zwarte deken, dat maakte hem ineens heel chique. Tien uur later is de deken echt een grote moddervlek, 8-) maar het paard eronder was droog dus ik ben tevreden.
Wel een waarschuwing voor mensen zoals ik die denken met deze regendeken een compleet keramische deken te kopen: het stuk met keramische stof begint pas achter de schoft en loopt dan weliswaar helemaal door naar de staart, maar de schouder/borst heeft gewoon een kale nylonvoering zonder BOT werking. Nu verkopen ze ook een losse schouder/schoftbeschermer die wél over die hele plek keramisch is, en gelukkig ligt voor ons de focus op rug en achterhand, maar voor zo'n dure deken is het toch een beetje sneu...
Wel loopt de keramische stof aan de zijkanten helemaal omlaag, dus dat is mooi voor ons wat [***]'s achterknie/zijkant bil betreft, want die plek was erg hard en onderbespierd en die begint nu (met 24/7deken op, nieuw voerbeleid en losmaaksessie van de osteopaat) daar nu op te vullen met zachte spierpudding. Kan ook gewoon de reactie van de spieren op het weghalen van de kou zijn dmv een willekeurig dek, maar aangezien de BOT rugdeken eerder al in twee dagen tijd twee 3-4 platte handen grote zwellingen van zijn rug heeft opgelost denk ik dat het BOT gehalte van de deken toch ook wel invloed heeft.

Hopelijk komt dit weekend/begin volgende week de Fedimax 50 grams regendeken binnen, want ik ben nu wel erg benieuwd naar hoeveel % van het paard daar keramisch bestraald ;) wordt.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:33

De staldeken is wel helemaal gevoerd, ook voorin met de keramische stof.

Wel fijn dat je zoveel verschil merkt!

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:41

net de fleecedeken gepast in maat 145/195 cm maar de deken is echt te klein dus deze gaat retour (tenzij iemand een fleecedeken wil kopen:)?) Wel stom dat ik niet meteen grotere maat heb besteld.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:43

VWestra schreef:
net de fleecedeken gepast in maat 145/195 cm maar de deken is echt te klein dus deze gaat retour (tenzij iemand een fleecedeken wil kopen:)?) Wel stom dat ik niet meteen grotere maat heb besteld.


Bij jou valt 'ie dus toch ook klein?
Bizar hè...

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:45

ja, ik hoopte dat het niet zo zou zijn maar helaas. Paard heeft nu echt blote billen en de hals is ook anders dan de mesh. Verder wel een pracht deken hoor! Maar moet minstens 1 maat groter (daar twijfel ik dan nu weer over, om maar meteen 2 maten groter te bestellen voor de zekerheid).

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:46

Ik ga denk ik wel binnenkort de rugwarmer nemen. Nu doe ik voor het rijden ff t dekje onder z'n deken