Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:46

Het is jammer dat de stof van onze ionic zo snel gaar wordt, want verder ben ik er nog steeds erg blij mee. Als [***] onder een normale deken staat dan is zijn rug gewoon stabiel, maar als hij onder de ionic staat dan verdwijnen spierbulten en trekt zijn ruggengraat zelfs langzaam weer rechter. Wij zijn dus nog steeds super enthousiast.

Het positieve van een ionic liner waar gaten in vallen :') is dat de gaten alleen in de buitenstof zitten, de binnenstof blijft perfect, dus ik heb al bedacht dat als de deken echt op is aan de buitenkant ik het binnenstofje gewoon in een van de dekens vastnaai.
Ik ben al aan het kijken of er in Duitsland niet 2ehands ionics zijn te vinden waar ik alvast hetzelfde mee kan doen. Dan zitten we namelijk niet meer aan liners vast en ligt de bovendeken nog beter.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:08

:D
Prinsen en prinsessen familie kwaal haha!

Ik vraag me zo af of die Ionic staldeken passen onder de buitendekens zonder uit te steken, dan wil ik er misschien wel eentje...
Ik vind de BoT staldeken teveel trekken als onderdeken om langer op te liggen.

Wil je dan een 2e hands liner of staldeken kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:20

Hier past de 6'3" ionic 100gr liner perfect onder de 6'3" Rambo original buitendekens. De achterkant steekt niet uit en de onderkant ook niet. Alleen als [***] weer eens gerold of gelegen heeft, dan wil de liner tussen zijn heupen nog wel eens naar een kant hangen en dan zakt hij aan die kant net onder de liner uit. Maar anders niet.
Qua lengte zou ik bijna zeggen dat hij misschien aan de achterkant een paar cm korter is dan de buitendeken, maar zeker niet te lang.
Ik heb ook nog een Ionic stable sheet (ongevoerd en met eigen buiksingels, kun je dus ook zonder bovendeken gebruiken) maar die heb ik nog niet onder de buitendekens gehad. Het grappige is wel dat de 100gr ionic vlakke stipjes toermalijn heeft en de stable sheet echt bolle stipjes heeft. Ik ben wel benieuwd of de werking dan ook anders is. Het nadeel van de ongevoerde ionic sheet is (voor mij) wel dat de stof zwaarder is dan de 100gr ionic liner en het een katoen/polyestermix is waardoor hij misschien toch wat meer naar achteren gaat hangen. 100% polyester is namelijk lichter en gladder. Maar goed, ik heb hem nog niet in praktijk gebruikt.


BOT of Fedimax durf ik hier ook niet als liner/onderdeken te gebruiken, daarvoor zijn ze gewoon te zwaar en hangen teveel aan de borst.

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:36

Nouvel schreef:
Thanx!

Die Portugezen ook hè, allemaal prinsen en prinsesjes... _O-
Klinkt wel goed die Ionic!
Ga ik toch ook maar eens overwegen...
Zou de staldeken ook onder de Rambo buitendekens passen denk, of uitsteken?


Wel onder dat nieuwe type buitendekens die sws al als een jurkje vallen :D . Ik vind de deken die ik heb vooral aan de achterkant erg lang, hij komt aan weerszijden 10 cm onder mijn buitendeken uit. Maar, dat verhelp ik wel. Die onderste rand heeft geen werkzame stof dus daar maak ik wel een extra naad in. De voorsluitingen ga ik ook veranderen. Ik heb nu de bovenste sluiting open staan, het klittenband schuin gesloten en alleen de onderste sluiting dicht omdat hij anders enorm om haar schouders trok.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:42

Ik heb deze Rambo dekens, ik wil evt een keer een 100 of 200 grams Ionic onderdeken, liefst een staldeken, maar ik weet dus niet of dat gaat passen of uit gaaf steken...


Afbeelding

Afbeelding

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:48

Dat past wel! Omdat ik een vrij grote maat nodig heb voor de geringe stokmaat van Bel, vallen ze bij haar overdreven lang. Maar jouw dekens zijn al een heel stuk langer dan mijn Bucas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:54

Hmm, de ionic staldekens ken ik niet (behalve dan die sheet die ik heb liggen, maar die is 0grams) dus ik weet ook niet of die goed blijven liggen en of ze uitsteken of niet. Anders vraag je gewoon een verkoper of ze de deken in jouw maat even wil opmeten? Dan weet je het meteen.

Als ik ionic liners echt uit elkaar ga halen en ga innaaien in mijn dekens dan is het wel zo handig om ze tweedehands te kopen. Ik zou dan het liefst weer een 100gr ionic liner kopen en die uit elkaar halen. Dat stofje aan de binnenkant is namelijk superglas en licht en dat is wel fijn in zo'n deken. De ionic staldekens ken in niet, geen idee van hoe de binnenkant daarvan eruitziet en of die tourmalijnverdeling meer op de 100gr liner lijkt of op de 0gr sheet.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:58

Thanx, ik ga eerst maar eens sparen en dan kijken of ik die gok ga wagen...
ze hebben hier Rambo dekens maat 6.9, dan zou ik denk gewoon diezelfde maat nemen.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:37

Als ik jullie bevindingen zo lees begrijp ik dat de pasvorm van BOT en Fedimax minder mooi is als die van de ionic?

Ik wil eigenlijk een uitrijdeken hebben voor t rijden en een gehele deken voor warming up, handwerk, voor de stapmolen en voor cooling down als ze niet erg gezweet heeft. Bij flink zweten heb ik een andere deken.
Nu dacht ik; fedimax gezien de prijs. De uitrijddeken is denk ideaal en goed geprijsd. 64,95 ex verzenden uit Duitsland. Ik dacht ook aan de fedimax fleece deken maar is deze dan wel geschikt voor mijn gebruiksdoelen? Of toch de ionic katoen of fleece?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:44

Ik vind de BoT fleece en mesh heel fijn en mooi qua pasvorm, maar deze dekens heb ik nooit langer dan een paar uur op.
De staldeken ligt ook heel mooi maar gaat na een paar uur op toch aan de voorkant wat trekken bij mijn paard, strak zitten op de borst.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:50

Omdat ik hem ook voor de stapmolen wil gaan gebruiken vind ik het wel erg belangrijk dat het prettig zit en geen plekjes oplevert.

Ik overweeg toch de Rambo Ionic Fleece.

Eerst nog even sparen ....

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 00:12

Mijn fedimax fleecedeken ligt wel mooi en trekt nergens.
Wel schuurt de binnenkant bij beweging op de schouders door de nopjes die stroef zijn niet voor veelvuldig bewegen maar een half uur stappen levert nog geen problemen op hier

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:27

Nouvel schreef:
Wassen jullie bij de stalbeschermers de binnen- en buitenkant bij elkaar of apart?
En dan gewoon de binnenkant er in laten of los?

Ik gebruik ze alleen in de trailer, maar ik zal ze toch ook een keertje moeten wassen...


Ik haal ze uit elkaar en dan in de wasmachine. Wel zorg ik dat de buitenkant dicht is gemaakt zodat het niet allemaal aan elkaar vast zit.

Gaat prima, bij de binnenkant zit de stof soms over het klitteband heen (wat dat betreft hadden ze de klittebandjes beter om kunnen draaien, de zachte aan de binnenkant en de harde aan de buitenkant).

Ik heb ze nu een aantal keer gewassen zo. Een keer inelkaar, maar toen werd het toch niet mooi schoon tussen de buiten en binnenkant in.

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:50

ik zag dat zowel bot als fedimax momenteel 2ehands wordt geboden

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:58

Net de Bucas Recuptex besteld *\o/* ! Zit alleen wel een lange levertijd op ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:04

En de Rambo Ionic blijft werken!
Ik had ergens gelezen dat toermalijn niet voor instant resultaten zorgt en dat je de werking eigenlijk pas na 2-3 maand mag beoordelen, maar omdat [***]'s harde spierbulten als sneeuw voor de zon slonken en ook zijn bochel in de wervelkolom minder werd, dacht ik dat we onze resultaten al binnen hadden.
Niet dus: vandaag gooide ik [***] met de vandaaltjes los in de bak en tot mijn stomme verbazing zag ik dat hij voor het eerst in zijn/mijn leven stapte met het SI-gewricht als hoogste punt van zijn achterlichaam! :wow: *\%/* *\%/* *\%/*
(aangezien [***] een bochel in de lendenwervel heeft is het midden van zijn lendenen altijd het hoogste punt van zijn rug geweest in beweging, met alle gezondheidsschade die daarbij hoort). BIZAR. Ik vond het al bizar dat de kromming in zijn wervelkolom verminderde, maar dat die zover zou verminderen dat het SI-gewricht weer zijn oorspronkelijke functie zou gaan vervullen had ik niet eens durven dromen. [***] was nou eenmaal twee maand geleden qua rug een ernstig invalide rugpatient (bewegingskreupel vanuit de wervelkolom) en dat invalide zou hij altijd wel blijven, want hoeveel kun je nou aan een verkeerd staande wervelkolom veranderen? Ik vond een kleinere bochel en een iets minder gebocheld lopend paard al iets wat ik niet eens durfde te hopen, maar dit is helemaal waanzinnig.

[***] draagt in principe 24/7 zijn ionic onderdeken, maar elke 1 a 2 weken loopt hij een paar dagen zonder ionic liner omdat er dan weer iets kapot is of versteld moet worden. Vorige week heeft hij ook even bloot rondgecrosst waarbij ik steeds naar zijn lendenen/SI-gewricht tuurde om te kijken waar nou precies het 'knikpunt' zat. Toen kon ik dat niet goed zien, wat wel apart was want normaalgesproken is dat vrij duidelijk de lendenwervels, maar ik dacht dat dat gewoon aan mij lag. Blijkbaar lag dat niet aan mij maar aan [***], en was meneer toen al druk bezig met zijn werveltjes opnieuw rangschikken. :D

Hulde aan de ionic liner, _/-\o_ who cares dat ik hem morgen voor de derde keer moet plakken omdat de stomme bovenstof steeds op andere plekken gaar wordt. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-17 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:11

Weidebloem schreef:
Net de Bucas Recuptex besteld *\o/* ! Zit alleen wel een lange levertijd op ;(


Waar bestel je hem dan? Bij Divoza ligt hij gewoon op de plank namelijk :)

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:17

Bij Agradi, was de deken het goedkoopst en ze hebben nu 7,50 korting wegens Valentijn. Maar dan moet ik alleen wel even wachten... Nu snachts de fedimax fleece op. Gaat prima. Snachts staat ze op stal en loopt dus niet veel.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:11

Bij divoza nu wel 25% korting. Maybe agradi annuleren?

Jonnekee
Berichten: 756
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 01:20

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken voor mn paard, maar welke is nu het beste? Ik neig zelf naar Back on Track, maar welk deken de back on track mesh Mia of de back on track mesh Diamond? En wat is het verschil tussen deze 3 behalve het prijs verschil.

Want prijzig zijn ze zeker :Y)

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:26

Jotoma schreef:
Bij divoza nu wel 25% korting. Maybe agradi annuleren?


Weet je zeker of je dat ook krijgt op bucas?

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:20

@ Nouvel:
Ik heb de Rambo Ionic staldeken/zomerdeken en ik heb deze ook onder mijn Rambo winterdekens. Onder de Rambo Optimo (valt langer) steekt de Ionic er niet onder uit, maar onder de Rambo Original wel een cm of 5...

Ik vind de staldeken erg fijn in gebruik, pasvorm zoals ik niet anders van Rambo gewend ben. Deken blijft heel goed liggen. Werking lijkt goed, merk wel dat mijn paard losser is. Het enige wat jammer is aan de deken, dat er makkelijk stro blijft plakken aan de buitenkant.
Als ik de verhalen lees van de slechte buitenstof van de 100 gr. liner, ben ik erg blij dat ik toch voor de staldeken ben gegaan.

Pumpkins

Berichten: 3147
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:26

Udo2001 schreef:
Jotoma schreef:
Bij divoza nu wel 25% korting. Maybe agradi annuleren?


Weet je zeker of je dat ook krijgt op bucas?



bij mij werkte de kortingskode niet en daarnaast hadden ze niet de maat die ik nodig had...anders was het zeker een leuke karting geweest!

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:45

Geloof ook dat sommige merken niet mee doen met kortingsacties. Ivm prijsafspraken. Ik gok dat mijn deken vandaag binnen komt!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:48

Bij divoza geldt t op alles. Bij EJ is dat vaak niet zo.
De code werkte bij mij ook niet. Maar dan kan je de bestelling doorbellen of mailen en dan krijg je de betaallink toegestuurd.